اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تالار فخرالدین اسعد گرگانی میزبان هیات رهروان حاج قاسم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: از ابتدای آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش سازه نمایشگاهی تالار فخرالدین اسعد گرگانی یکی از قدیمی‌ترین و شاخص‌ترین مجموعه‌های فرهنگی استان گلستان میزبان هیات رهروان حاج قاسم شد.

تالار فخرالدین اسعد گرگانی میزبان هیات رهروان حاج قاسم است

محمد رعیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: یکی ‌از ویژگی‌های مردم استان گلستان اجرای رسم و رسوم آیینی و سنتی در ایام ماه محرم است.

وی ادامه داد: بسیاری از آیین‌های سنتی گرچه کمرنگ شده اما در گرگان هنوز زنده و پابرجا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: عزاداری در محله‌های قدیمی و بافت سنتی گرگان همانند پامنبری، علم‌گردانی، عزاداری در چهار محل، پخت نذری و ... همچنان زنده و پابرجا است که هرکدام جزء فرهنگ اصلی و ارزشمند مردم این شهر است.

رعیت گفت: نکته بسیار مهم در شهر کرگان ولایتمداری و تبعیت از اهل بیت و ادای احترام به مقام شامخ شهداء است.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش سازه نمایشگاهی تالار فخرالدین اسعد گرگانی یکی از قدیمی‌ترین و شاخص‌ترین مجموعه‌های فرهنگی استان گلستان میزبان هیات رهروان حاج قاسم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد:  این مراسم هر شب ساعت ۲۱ با سخنرانی «حجت‌الاسلام علی رهید» و نوای کربلایی «ابوالفضل مرشدی» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به همت هیات رهروان حاج قاسم برگزار می‌شود.

رعیت بیان کرد: برپایی موکب و اجرای فعالیت های متعدد فرهنگی هنری و معنوی، سخنرانی و مدیحه‌سرایی و پذیرایی از سوگواران حسینی از جمله برنامه‌های هیات رهروان حاج قاسم است که با استقبال ویژه و پرشور گلستانی ها روبه رو شده است.

وی در پایان گفت: از همه مومنان و عزاداران برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول