اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جزئیات ارسال ۱۳۰ گزارش تخلف کارکنان و مدیران دولتی در گلستان/ کشف ۱۰ فقره اختلاس

مدیرکل بازرسی استان گلستان از ارسال ۱۳۰ مورد تخلف کارکنان و مدیران دولتی طی یک سال گذشته در استان گلستان خبر داد.

جزئیات ارسال ۱۳۰ گزارش تخلف کارکنان و مدیران دولتی در گلستان/ کشف ۱۰ فقره اختلاس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی مشهدی مدیرکل بازرسی استان گلستان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رویکردهای سازمان بازرسی این است که دستگاه‌های اجرایی را رصد کند و آنهایی که صدور مجوز را از طریق سامانه اقدام نمی‌کنند را به دستگاه‌ها اعلام و بر اساس قانون برخوردهای لازم انجام شود.

وی گفت: این موضوع تاکید قانون و تاکید و دستور سران قوا و در راس همه دستور مقام معظم رهبری است.

مدیرکل بازرسی استان گلستان خاطرنشان کرد: از تیرماه سال گذشته تاکنون در سامانه مربوط به شکایت‌ها و اعلام‌های مردمی ۴۶۳ مورد شکایت حضوری ثبت شده و یک هزار و ۲۳۶ مورد اعلامیه و شکوائیه اینترنتی اعلام شده و پنج مورد گزارش بازرسان به سازمان اعلام شده و 8 مورد گزارش تلفنی به سامانه ۱۳۶ انجام شده و ۱۱۶ مورد هم به‌طور پستی در سامانه ثبت شده است.

مشهدی بیان کرد: سال گذشته ۴۱ مورد گزارش برنامه‌ای ارسال کردیم و ۱۵۷ گزارش به‌طور موردی به سازمان ارسال شده و پنج مورد به شکل فوق‌العاده ارسال شده است.

وی اضافه کرد: ممکن است هر گزارش شامل یک تا چند مورد گزارش اختصاصی باشد که ویژه بررسی خواهد شد.

مدیرکل بازرسی استان گلستان تصریح کرد: ۱۶۱ مورد گزارش اصلاح امور، ۱۳۰ مورد تخلفات اداری کارمندان و برخی از مدیران بوده و ۴۴ مورد گزارش اعلام جرم به مراجع قضایی ارسال شده است.

مشهدی ابراز کرد: در طول این مدت با پیگیری‌های بازرسی کل استان گلستان و ارسال گزارش‌ها به سازمان‌های مرتبط ۲ هزار و ۷۲۲ هکتار اراضی ملی خلع ید شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۲۰ مورد حکم مربوط به قلع و قمع در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز صادر و ۲۵۷ مورد تغییر کاربری با مساحت ۱۰۱ هکتار توسط سازمان بازرسی پیگیری و اقدامات قانونی برای آن انجام شد.

مدیرکل بازرسی گلستان بیان کرد: در این مدت با پیگیری‌های بازرسی استان ۹۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال گندم وجوه گندم خریداری شده کشاورزان که توسط مراکز خرید گندم به کشاورزان پرداخت نشده بود، پرداخت شد.

* ۴۰ میلیارد تومان از ورود زیان به بیت‌المال در ترک تشریفات پروژه مصوبات سفر جلوگیری شد

مشهدی گفت: امسال در یکی از دستگاه‌های اجرایی مطلع شدیم موضوع مربوط به ترک تشریفات پروژه مصوبات سفر برآورد اولیه ۶۴ میلیارد تومان بوده که بازرسان ما متوجه شدند برآورد صحیح آن ۲۲ میلیارد تومان است که ۴۰ میلیارد تومان از ورود زیان به بیت‌المال جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: با ورود بازرسان در پرونده موارد خاص ۱۰ فقره اختلاس، سه فقره ارتشاء، پنج فقره تسهیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری پیگیری و منجر به صدور حکم شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول