اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نخستین کنگره بین‌المللی یحیی بن زید(ع) افتتاح شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: نخستین کنگره ملی یحیی بن زید(ع) با حضور اساتید از داخل و به ویژه کشورهای مختلف جهان در محل دانشگاه گنبدکاووس افتتاح شد.

نخستین کنگره بین‌المللی یحیی بن زید(ع) افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان صبح امروز در نخستین کنگره بین‌المللی یحیی بن زید(ع) در دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: بعد از چند سال تلاش امروز توفیق برگزاری این کنگره را با حضور اساتید کشوری به ویژه اساتید از کشورهای مختلف یمن، بنگلادش، ساحل عاج، ترکمنستان و غیره داریم.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ مقاله از داخل کشور و کشورهای مختلف به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که امروز از بین این مقالات تعداد ۱۷ مقاله به عنوان برگزیده کشوری و پنج مقاله به عنوان برگزیده بین‌المللی تقدیر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: حضرت یحیی بن زید(ع) یک شخصیت منحصر به فرد بوده که با یک واسطه به امام حسین(ع) می‌رسد و یکی از قیام‌کنندگان دوران و بنی‌امیه بوده که در نهایت به خاطر این قیام ناجوانمردانه به شهادت رسید.

حجت الاسلام سلیمانی‌فرد ادامه داد: هدف ما با برگزاری این کنگره ، پرداختن به این شخصیت والا با ارائه مقاله توسط اندیشمندان و شخصیت‌سازی وی و معرفی این حضرت به مردم است.

وی عنوان کرد: در این کنگره دبیر علمی کنگره از کشور، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف، مدیر کل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر مسؤولان کشوری و مهمانان خارجی حضور دارند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول