اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اسکن و تصویربرداری رویه آسفالت ۴۴۵ کیلومتر راه فرعی گلستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: اسکن رویه آسفالت ۴۴۵ کیلومتر از راه‌های فرعی استان در دی ماه سال جاری انجام شد تا شاخص ناهمواری و شیارافتادگی روسازی‌ها و شیب طولی و عرضی آنها بررسی شود.

اسکن  و تصویربرداری رویه آسفالت ۴۴۵ کیلومتر راه فرعی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، غلامرضا بیکی افزود: اسکن از سطح رویه آسفالت راه‌های فرعی پروژه‌ای است که از سال ۱۳۹۶ در سراسر کشور اجرا شده و برای دومین بار در کشور بوده که در استان گلستان توسط دو اکیپ و دو دستگاه به نام RSP ( road surface profiler) به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: داده‌های دریافت شده از تصویربرداری رویه آسفالت این راه‌ها در سامانه Web GIS تحت وب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بارگذاری شده تا پس از بررسی‌های کارشناسی و براساس پارامترهای ثبت شده، نمره‌ای به نام PCI به دست آید که نمره وضعیت و خرابی رویه آسفالت راه‌های استان است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خاطرنشان کرد: تحلیل‌های کارشناسی این تصویربرداری‌ها در اختیار مدیران کشور و استان قرار می‌گیرد تا برای ترمیم و بهسازی رویه راه‌های استان استفاده شود.

بیکی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز یک‌هزار و ۱۷۵ کیلومتر از راه‌های شریانی استان اسکن و اطلاعات آن، بررسی و به استان ابلاغ شده است و در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار دارد.

استان گلستان دارای ۵ هزار کیلومتر انواع راه‌های شریانی، بزرگراهی، اصلی و فرعی است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول