اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تفهیم اتهام مهندس ناظر و مالک زمین حادثه ریزش مدرسه در علی‌آبادکتول

دادستان عمومی و انقلاب علی‌آبادکتول گفت: مهندس ناظر و مالک زمین به اتهام رعایت نکردن نظامات دولتی در گودبرداری منجر به تخریب دیوار مدرسه تفهیم اتهام شدند.

تفهیم اتهام مهندس ناظر و مالک زمین حادثه ریزش مدرسه در علی‌آبادکتول

حسینعلی ایزد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: امروز مالک زمین، مهندس ناظر و مسوول واحد نظارت بر ساخت و سازها در شهرداری این شهر به شعبه اول بازپرسی دادسرا احضار شدند.

وی تصریح کرد: مهندس ناظر و مالک زمین به اتهام رعایت نکردن نظامات دولتی در گودبرداری منجر به تخریب دیوار مدرسه و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی و کارمند شهرداری علی‌آبادکتول هم به اتهام اهمال در انجام وظیفه قانونی برای جلوگیری از گودبرداری غیرمجاز  تفهیم اتهام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب علی‌آبادکتول گفت: امروز ۱۸ مصدوم حادثه به دادسرا مراجعه کردند و پس از ثبت شکایت، برای تعیین میزان آسیب‌دیدگی به پزشکی قانونی معرفی شدند.

ایزد گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، رسیدگی به این پرونده را به یکی از بازپرس‌های توانمند دادسرای این شهرستان سپرده‌ایم تا با سرعت و دقت، همه مقصران حادثه شناسایی و برابر قانون مجازات شوند.

گفتنی است صبح روز گذشته ساختمان دبستان دخترانه غیردولتی فرشتگان شهرستان علی‌آبادکتول بر اثر گودبرداری غیراصولی و غیرمجاز در مجاورت این مدرسه دچار ریزش و تخریب شد که در پی آن غریب به ۱۵ دانش آموز و کادر آموزشی مدرسه دچار مصدومیت شده که با تلاش هلال احمر از زیر آوار رهاسازی و توسط آمبولانس‌های هلال احمر و اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

*متاسفانه گودبرداری که در مجاورت ساختمان انجام شده فاقد هرگونه مجوز لازم از شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان بود

پیش از این دادستان عمومی و انقلاب علی‌آبادکتول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص تعیین مقصر و جزئیات قانونی این حادثه گفت: متاسفانه گودبرداری که در مجاورت ساختمان انجام شده فاقد هرگونه مجوز لازم از شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده و این گودبرداری غیرمجاز بوده است.

حسینعلی ایزد اظهار کرد: برای این گودبرداری غیرقانونی چندین مرحله تذکر و اخطار صادر شده بوده که کافی نبوده و انتظار می‌رفت شهرداری برای این عمل غیرقانونی که نظارت ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها بر عهده شهرداری‌ها است، با اخذ دستور قضایی مانع ادامه عملیات ساختمانی می‌شد.

وی تصریح کرد: این حادثه خوشبختانه فوتی نداشت اما به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست و با پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام شده تعدادی از مقصران حادثه بازداشت شده تا روند تحقیقات تکمیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص وضعیت مصدومان اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان که در این حادثه دچار جراحت سطحی شده بودند شب گذشته از بیمارستان مرخص شده‌اند.

احسان گوهری‌راد تصریح کرد: این مدرسه ۲۴ سال قدمت ساخت داشته و در فروردین ماه امسال مجوزهای استحکام بنا را از اداره‌کل نوسازی مدارس و شرکت ذیصلاح اخذ کرده بوده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول