اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وقوع ۶ آدم‌ربایی در گلستان/ سرنوشت مجهول مرد مفقودشده ۸۶ ساله

رئیس پلیس آگاهی گلستان با اشاره به وقوع ۶ آدم‌ربایی در گلستان گفت: ربایش شدگان هر پنج پرونده افراد بالای ۳۰ سال بوده که با انگیزه‌های اختلافات مالی ربوده شدند.

وقوع ۶ آدم‌ربایی در گلستان/ سرنوشت مجهول مرد مفقودشده ۸۶ ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی مروتی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: در سال جاری شاهد ۱۳ درصد افزایش وقوع و ۶ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ باند سرقت در گرگان شناسایی و دستگیر شدند و اکثر آنها معتاد هستند، ادامه داد: بیشترین سرقت‌ها توسط معتادان انجام می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: وقوع قتل در سال جاری ۱۴ درصد افزایش داشته اما ۱۵۶ درصد وقوع قتل‌های استان در این مدت کشف شده است.

مروتی گفت: امسال ۶ آدم‌ربایی وقوع پیوسته که پنج فقره آن کشف شده و یک فقره هم فردی ۳۶ ساله است که با انگیزه و موضوع مواد مخدر به وقوع پیوسته که اقدامات لازم برای آن در حال انجام است.

وی گفت: تمامی شهرستان‌ها به‌جز بندرترکمن افزایش وقوع جرائم داشته است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص پرونده «معین شریفی» مفقودی در جنگل‌های کردکوی که جسد وی بعد از چندین ماه کشف شد، خاطرنشان کرد: پرونده از نظر ما کاملا جنایی است و پرونده در دست رسیدگی است.

مروتی گفت: کارآگاهان در حال تحقیق و تلاش برای کسب ادله محکمه پسند هستند تا فرد یا افراد مرتبط با پرونده شناسایی و دستگیر شوند.

وی در خصوص پیرمرد ۸۶ ساله در جنگل‌های علی‌آبادکتول اظهار کرد: تاکنون جنایی بودن این پرونده برای پلیس اثبات نشده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: روزهای گذشته فردی در استان گیلان اظهار کرد این فرد را دور میدان شهرداری رشت دیده و حتی به وی غذا داده اما هنوز اظهارات این فرد هم ثابت نشده است.

مروتی گفت: ممکن است این فرد دچار اختلال حواس باشد و با خودروهای عبوری خود را به نقاط دیگر رسانده باشد.

وی در خصوص شایعات وقوع آدم‌ربایی‌های استان اظهار کرد: تمامی شایعات را تکذیب می‌کنم به هیچ عنوان هیچ وقوع باندی آدم‌ربایی ثبت نشده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: تمامی این آدم‌ربایی‌ها به‌جز یک فقره از آنها افراد بالای ۳۰ سال بوده‌اند و آن یک فقره هم به علت اختلافات مالی به وقوع پیوست که پرونده کشف و ماه‌ها پیش توسط فرمانده استان اطلاع‌رسانی شد.

مروتی بیان کرد: ریشه ۹۹ درصد آدم‌ربایی‌ها به دلیل اختلافات مالی ناشی از معامله اموال و وجوه ناثواب و حتی مواد مخدر بوده است.

وی تاکید کرد: آدم‌ربایی در صورتی رخ می‌دهد که آدم‌ربا به دلیل معاملات غیرقانونی نتواند از طریق قانون به وجوه و یا خواسته‌اش دست یابد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تاکید کرد: هر فردی در هر نقطه‌ای از استان که ادعا می‌کند آدم‌ربایی رخ داده با ذکر اطلاعات مشخص و دقیق به ما اعلام کند، کارآگاهان ما بدون وقفه تحقیقات را انجام خواهند داد.

مروتی گفت: متاسفانه برخی افراد با دامن زدن به شایعات و حتی انتشار تصاویر غیرواقعی که برخی از آنها مربوط به نقاط دیگر کشور و حتی خارج از کشور است، سعی در تشویش اذهان دارند.

وی متذکر شد: ما هیچ دلیل و اصراری بر پنهان نگه داشتن وقوع حادثه نداریم و آنقدر این روزها مردم هوشیار شده و از وسایل بروز ارتباطی استفاده می‌کنند که هیچ واقعه به‌خصوص جرائم این‌چنینی پنهان نمی‌ماند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: آدم‌ربایی تعریف و چهارچوب مشخص دارد، هر نوع نزاع و درگیری، سرقت و جرائم مشابه آدم‌ربایی محسوب نمی‌شود.

مروتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع جرائم کلاهبرداری، گفت: مجرمان جرائم مالی و کلاهبرداری بیشتر توسط افرادی که از استان‌های همسایه وارد استان می‌شوند رخ می‌دهد که متاسفانه اکثر آنها با انگیزه خرید و فروش اجناس و اموال وارد استان می‌شوند و کلاهبرداری می‌کنند که آخرین پرونده مکشوفه در استان ۱۶ شاکی دارد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تاکید کرد: این فرد خود را نماینده یک شرکت معرفی می‌کرد و از افرادی که در حوزه پخش محصولات بودند را مورد هدف مجرمانه قرار می‌داد که تاکنون بیش از ۶ میلیارد تومان کلاهبرداری انجام داده است.

مروتی گفت: در این پرونده دو متهم متهم اهل استان همجوار بودند دستگیر شدند که
۶۵ و ۴۰ سال سن داشتند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول