اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

علت اهانت بیگانگان به اسلام نگرانی از قدرتمند شدن اسلام در جهان است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: علت اهانت بیگانگان به اسلام و پیامبر اکرم(ص) نگرانی و ترس آنها از قدرتمند شدن و گسترش اسلام در جهان است.

علت اهانت بیگانگان به اسلام نگرانی از قدرتمند شدن اسلام در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سید محمد حسینی عصر امروز در همایش نخبگان و علمای تقریبی در برابر خیانت به آرمان‌های قدس شریف و بزرگداشت آیت‌الله تسخیری در سالن هلال احمر شهرستان اظهار کرد: امروز دشمنان و بیگانگان از قدرتمند شدن اسلام و گسترش انها در جهان نگران بوده و وحشت دارند و به همین سبب به اسلام و پیامبر اکرم (ص) اهانت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت را در جهان برافراشته است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همه مسلمانان صرفنظر از شیعه و یا سنی بودن را به وحدت دعوت کرده و پرچم وحدت را در جهان به اهتزاز در اورده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان و بیگانگان از دین در راستای منافع خود استفاده ابزاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: کشورهای استعمارگر برای اینکه به منافع خود رسیده و کشورهای جهان سوم را غارت و چپاول کنند از دین استفاده ابزاری کرده تا مردم آن کشور سرگرم شده و اینها منافع کشورها را چپاول کنند.

وی با بیان اینکه اهانت رئیس جمهور فرانسه سبب بیداری مردم دیگر ادیان شده است، بیان کرد: بعد از اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و اسلام مسیحیان این کشور این عمل رئیس جمهور را محکوم کرده و آن را سبب تفرقه برشمردند.

حسینی شخصیت پیامبر اکرم (ص) را بهترین محور وحدت دانست و افزود: شخصیت پیامبر اکرم (ص) بهترین محور وحدت بوده و اگر مسلمانان نقطه اشتراک دیگری نداشتند همین پیامبر اکرم (ص) برای وحدت و دست به دست هم دادن مسلمانان شیعه و سنی جهان کافی بود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی از بین‌المللی شدن این دانشگاه خبر داد و گفت: در شورای عالی انقلاب اساسنامه این دانشگاه بازنگری شده و این دانشگاه به دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی ارتقاء یافت.

وی ادامه داد: این دانشگاه باید به یکی از دانشگاه‌های برتر جهان اسلام تبدیل شود و تلاش میکنیم تا به جایگاه واقعی خود رسیده و هم ردیف دانشگاه الزهرا جهان شود.

حسینی گفت: یکی از برنامه های مهم ما تربیت دانشجویان در کشور و سراسر دنیا بوده علاوه بر اینکه به لحاظ کیفی و کمی هم این دانشگاه گسترش یافته و دانشجویانی تربیت کند تا به عنوان یک مبلغ عالم و شخصیت فرزانه در برابر تفرقه افکنی محکم ایستاده و در جهان اسلام وحدت را ترویج کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به شخصیت جهانی مرحوم آیت‌الله تسخیری خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله تسخیری از دانش وسیع برخوردار بوده و با استفاده از مطالب قران استدلال و منطق مباحث اخلاقی خود را بیان می کردند.

وی تصریح کرد: وی در کنار مباحث اخلاقی یک مبارز جسور بوده و هرگاه علیه اسلام مطلبی بیان می شد وارد میدان شده و موضع گرفته و بیانیه صادر می‌کردند و به همین دلیل مقام معظم رهبری از وی به عنوان زبان گویای اسلام تعبیر کردند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول