اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از 100 هزار واحد مسکونی گلستان نیازمند مقاوم‌سازی است

استاندار گلستان گفت: بیش از 100 هزار واحد مسکونی استان نیازمند مقاوم‌سازی است که بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی در روستاها قرار دارد.

بیش از 100 هزار واحد مسکونی گلستان نیازمند مقاوم‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس همایش روز «روستا و عشایر» استان با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه روستایی صورت گرفته است، اظهار کرد: توجه به اشتغال روستایی موجب کاهش حاشیه‌نشینی، کاهش وابستگی روستایی به شهر و مهاجرت معکوس به سمت روستاها می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از تسهیلات کوچک در حوزه گردشگری، صنایع دستی و دیگر زمینه‌های فعالیتی در روستا می‌تواند موجب ماندگاری روستاییان در محل سکونتشان شود و در واقع این ماندگاری زمینه حاشیه‌نشینی و همچنین بروز بزهکاری‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

حق‌شناس با اشاره به دستاورهای حاصل شده در کشور و خصوصا در روستاها افزود: از هشت سال گذشته پنج سال کشور در شرایط تحریمی بوده اما با وجود محدودیت‌های اقتصادی اقدامات بزرگی رخ داده است.

استاندار گلستان گفت: بیش از 100 هزار واحد مسکونی استان نیازمند مقاوم‌سازی است که بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی در روستاها قرار دارد.

حق‌شناس ادامه داد: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اقداماتی است که باید از گذشته مورد توجه قرار می‌گرفته و یقیناً اگر چنین اقداماتی صورت می گرفت در حال حاضر نیازمند بازسازی واحدهای مسکونی در روستاهایی نظیر «ویرو» و «قورچای» نبودیم.

وی با اشاره به رشد صورت گرفته در استان طی سال‌های اخیر گفت: تولید مرغداری‌های استان از 120 هزار تن در سال 1392  به بیش از 250 هزار تن در حال حاضر رسیده و تنها یک واحد تولیدی استان سالانه 3 میلیون تن تخم‌مرغ تولید می‌کند.

استاندا گلستان یادآور شد: تحریم‌ها فشارهای اقتصادی فراوانی به کشور وارد آورده به‌طوریکه حجم صادرات غیرنفتی و واردات کشور به 30 میلیارد دلار رسیده در حالیکه در سال 1390 حجم تجارت در هر ماه 20 میلیارد دلار بوده و با وجود پیش‌بینی درآمد 100 هزار میلیارد تومانی نفت در بودجه سالجاری تنها 5 هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد و اینها نشان‌دهنده عمق دشمنی‌هایی است که با ملت ایران در سطح بین‌المللی صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است در این جلسه افتتاح متمرکز 366 پروژه روستایی با اعتبار 118 میلیارد و 141 میلیون تومان با حضور استاندار گلستان، معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل امور روستایی و شوراها صورت گرفت.

گفتنی است در این همایش با توجه به کسب رتبه نخست اداره کل امور روستایی استان در بین ادارات کل امور روستایی سراسر کشور در حوزه آموزش از بسته آموزشی «روستا یار» رونمایی شد.

همچنین در این آیین گرامیداشت از خادمان نمونه حوزه روستایی استان «خانم صداقت» فرزند شهید، «خانم ملک» بهورز، آقای سپهری معلم، خانم یلمه کتابدار، آقای جاوید محقق، آقای سالمی ورزشکار، آقای زاهدی‌نیا در حوزه فضای سبز، آقای دیلمی خیر مدرسه ساز، آقای روحنده در حوزه عشایر، خانم یزدی در حوزه گردشگری، خانم سعدی در حوزه گردشگری، آقای دینکو در حوزه گردشگری، آقای قزل به عنوان شورای نمونه، آقای بهاردوست دهیار روستای «قورچای» و خانم صفری دهیار روستای «ویرو» با حضور حق‌شناس مورد تقدیر قرار گرفتند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول