اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تشکیل کمیته روستایی پیشگیری از کرونا در گنبدکاووس/ 60 درصد بیماران کرونایی گنبدکاووس غیربومی‌اند

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با اشاره به اینکه در وضعیت شکننده و حساسی در حوزه مقابله با کرونا هستیم، گفت: در حال حاضر 60 درصد بیماران بستری شده در گنبدکاووس غیربومی و از شهرستان‌های اطراف هستند.

تشکیل کمیته روستایی پیشگیری از کرونا در گنبدکاووس/ 60 درصد بیماران کرونایی گنبدکاووس غیربومی‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالحمید پالیده صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در حال حاضر ضریب نفوذ بیماری کرونا در این شهرستان ۶۳۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است، ادامه داد: ارزیابی خطر در گنبدکاووس نیز براساس معیارهای تطبیقی در حال حاضر کمی بیش از عدد دو بوده و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر نیز ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در حال درمان هستند.

وی با بیان اینکه تعداد افراد بیمار بستری در گنبدکاووس بین ۹۵ تا ۱۰۰ در حال نوسان است، افزود: ۴۰ درصد این افراد متعلق به شهرستان‌های دیگر بوده و گنبدکاووس از روز گذشته به صورت کاملا شکننده و لب مرزی در وضعیت زرد قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با تاکید بر اینکه رنگ‌ها و اعداد اصلا در شرایط اخیر مهم نیستند، خاطرنشان کرد: نکته مهم و اساسی این است که مردم همچنان تا دو دوره ۱۴ روزه با تداوم پروتکل‌های بهداشتی بتوانند وضعیت را به صورت پایدار و کاهشی حفظ کنند تا این پیک بیماری را نیز به طور کامل پشت سر بگذاریم.

پالیده با اشاره به اینکه در اوج پیک دوم بیماری کرونا در گنبدکاووس تعداد افراد بستری به ۲۶۷ نفر با ۸۵ درصد بیمار بومی رسیده بود، ادامه داد: تعداد کل بیماران بستری شده در بیمارستان‌های گنبدکاووس از ابتدای اسفند تا به امروز ۳ هزار و ۲۷۵ نفر بوده که از این میان ۲ هزار و ۱۹۹ نفر گنبدی بوده‌اند.

وی بیشترین تعداد بیمار را در گروه سنی ۵۱ تا ۶۰ سال با ۱۹ درصد از حجم مبتلایان عنوان کرد و گفت: گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال نیز با ۱۸/۶ درصد ابتلا در رتبه بعدی قرار گرفته و گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال نیز که بیشترین احتمال ناقل بودن را داشته‌اند کمترین درصد ابتلا را تا کنون در گنبدکاووس تجربه کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس از تشکیل کمیته روستایی پیشگیری از کرونا در گنبدکاووس به ابتکار مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: با این اتفاق توانستیم رشد فزاینده بیماری در روستاها در خرداد و تیرماه را با کمک دهیاران، اعضای شورای روستا، معتمدین و خانه‌های بهداشت به سرعت مدیریت کنیم.

پالیده با تاکید بر اینکه بیشتر افرادی که پس از ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند بیماری‌های زمینه‌ای داشته‌اند، تصریح کرد: طبق آمار ما بیش از ۷۴ درصد بیماران فوت شده کرونایی در گنبدکاووس دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

وی با اشاره به تهیه بیش از ۲۸ هزار دُز واکسن توامان ویژه دانش آموزان پایه دهم، تاکید کرد: به هیچ عنوان مشکلی در حوزه کمبود واکسن نداریم و با قدرت در کنار تلاش برای مدیریت بیماری کرونا سایر رسالت‌های خود را به انجام می‌رسانیم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول