اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رقابت ۳۲ هزار و ۲۲۰ داوطلب گلستانی در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان از رقابت ۳۲ هزار و ۲۲۰ داوطلب گلستانی در کنکور سراسری سال جاری خبر داد.

رقابت ۳۲ هزار و ۲۲۰ داوطلب گلستانی در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹

ابراهیم حاجیلری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان در خصوص وضعیت برگزاری آزمون سراسری سال جاری در استان اظهار کرد: بحث کنکور سال تحصیلی پیش‌رو به پایان خط نزدیک میشود مجموعه آموزش و پرورش استان تمام تلاش خود را برای درخشش بیشتر دانش‌آموزان در کنکور سراسری به کار بست.
وی با اشاره به تعداد ۱۱ هزار نفری دانش‌آموزان پایه دوازدهم در استان، تصریح کرد: در شرایط کرونا دانش‌آموزان را رها نکردیم بلکه با تولید محتوای الکترونیکی با استفاده از بهترین مدرس‌های استانی مطالب آموزشی را با دانش‌آموزان به اشتراک گذاشتیم همچنین برای داوطلبان جلسه مشاوره برگزار کردیم و حتی جلسه مشاوره نیز با اولیا برگزار شد تا ظرفیت‌سازی مناسب برای حضور دانش‌آموزان در کنکور انجام شود.
معاون آموزش متوسطه  آموزش و پرورش استان گلستان مجموع داوطلبان شرکت‌کننده در کنکور سال جاری را ۳۲ هزار و ۲۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۹ هزار و ۷۰۶  نفر داوطلبان دختر و ۱۳ هزار و ۱۴۳ نفر پسر هستند همچنین از کل این تعداد داوطلب ۲۵ هزار و ۳۹۷ نفر نظام جدید و ۶ هزار و ۸۲۳ نفر نظام قدیم هستند که دفترچه‌ها و  سوال‌های آزمون آنها با هم متفاوت است.
به گفته حاجیلری داوطلبان در پنج رشته به رقابت خواهند پرداخت، تعداد داوطلبان در رشته زبان انگلیسی ۳ هزار و ۹۵۶ نفر، علوم‌انسانی ۱۰ هزار و ۱۷۰ نفر، علوم تجربی ۱۴ هزار و ۲۲۸ نفر، ریاضی یک هزار و ۹۳۷ نفر و رشته هنر یک هزار و ۸۶۹ نفر است.
* پیش‌بینی ۱۹۱ حوزه برگزاری آزمون در گلستان/ تمام منابع و امکانات برای برگزاری آزمون امن و بهداشتی بسیج شده است
وی با بیان اینکه ۱۹۱ حوزه برای برگزاری کنکور سراسری در سطح استان پیش‌بینی شده است، افزود: تلاش کردیم با استاندارهایی که مبتنی بر پروتکل‌های بهداشتی است، رعایت فاصله یک متر و ۸۰ سانت آزمون سراسری سال جاری را به بهترین نحو برگزار کنیم همچنین بسته‌های بهداشتی نیز بین داوطلبان توزیع می‌شود در واقع تمام نگاه و تمرکز ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌های خاص در این آزمون است.

* هیچ‌گونه نگرانی در خصوص برگزاری آزمون سراسری وجود ندارد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان  بیان کرد: هیچ‌گونه نگرانی در خصوص برگزاری آزمون سراسری وجود ندارد تمام منابع و امکانات برای برگزاری آزمون در یک فضای امن و بهداشتی بسیج شده است.
حاجیلری  از والدین درخواست کرد در پشت مکان برگزاری آزمون سراسری تجمع نداشته باشند چرا که این امر موجب آلودگی محیط به خصوص هنگام خروج داوطلبان از مکان برگزاری آزمون خواهد شد، والدین در وسیله نقلیه و رعایت فاصله می‌توانند منتظر داوطلبان بمانند.
وی گفت: از داوطلبان نیز درخواست می‌کنیم به خودشان و دانسته‌هایشان اعتماد کنند با یک آرامش ذهنی در کنکور حاضر شوند و در این ساعات باقی‌مانده مروری بر مطالب درسی خود داشته باشند.
انتهای پیام/ ۸۳۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول