اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان میزبان سیزدهمین جشنواره مردمی زیرسایه خورشید/تدارک برنامه‌های مجازی در شهرهای قرمز

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان از برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره مردمی زیر سایه خورشید همزمان با آغاز دهه کرامت در استان خبر داد.

گلستان میزبان سیزدهمین جشنواره مردمی زیرسایه خورشید/تدارک برنامه‌های مجازی در شهرهای قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدحسین علوی عصر امروز در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های دهه کرامت در استان گلستان اظهار کرد: ویژه برنامه‌های دهه کرامت با 60 عنوان و 130 برنامه در سطح استان گلستان برگزار می‌شود و امسال میزبان سیزدهمین دوره برگزاری جشنواره مردمی زیر سایه خورشید در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به تبلور خدمت کریمانه در استان تصریح کرد: خدمات کریمانه مردمی در برهه‌های مختلف سیل و شیوع کرونا به زیباترین شکل به منصه ظهور و بروز رسید و مردم در اوج همدلی به یاری یکدیگر شتافتند.

*حضور فیزیکی خدام در شهرهای قرمز وجود ندارد

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان با بیان اینکه سفیران امام رضا(ع) از چهارم تیرماه وارد استان می‌شوند، گفت: برنامه‌های دهه کرامت و جشنواره مردمی زیر سایه خورشید به همه شهرستان‌ها ابلاغ شده است و با توجه به اینکه استان درگیر کرونا است تعداد برنامه‌ها در مقایسه با گذشته کمتر خواهد بود حضور فیزیکی خدام در شهرهای قرمز وجود ندارد و برنامه‌ها به شکل مجازی در این نقاط پیش‌بینی شده است .

علوی با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های جشن زیر سایه خورشید به دلیل شیوع کرونا حذف شده، ابراز کرد: خدام رضوی امسال در بیمارستان‌ها حضور نمی‌کنند و ما نمی‌خواهیم به واسطه این جشن‌ها کمک به توزیع این ویروس منحوس کنیم.

وی با بیان اینکه آذین‌بندی نقاط مختلف استان در دهه کرامت انجام می‌شود، ادامه داد: حتی اگر استاندار گلستان اعلام کنند که شرایط برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت وجود ندارد تمامی برنامه‌های خدام رضوی کنسل خواهد شد .

* لغو برنامه‌های دهه کرامت در صورت اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان تصریح کرد: آیین استقبال از خدام رضوی چهارشنبه چهارم تیرماه ساعت 20 از محل فرودگاه گرگان انجام می‌شود.

به گفته علوی؛ کاروان خدام رضوی پنج‌شنبه در شهرهای آق‌قلا، گمیشان و بندرترکمن حضور خواهند یافت و روز جمعه به شهرهای کردکوی و بندرگر راهی می‌شوند و روز شنبه هفتم تیر در شهرهای گالیکش و کلاله برنامه دارند و روز یک‌شنبه در شهرهای مینودشت و گنبدکاووس و در روز دوشنبه مردم رامیان به استقبال خدام رضوی خواهند رفت.

وی بیان کرد: سفیران امام رضا (ع) روز سه شنبه در شهرهای آزادشهر و علی‌آبادکتول  حاضر می‌شوند و 11 تیرماه در علی‌آبادکتول و گرگان برنامه دارند ، روز پنج شنبه در گرگان برنامه خواهند داشت و روز جمعه 13 خرداد زمان برگشت این کاروان از استان گلستان واهد بود.

علوی گفت: در صورتی که شهرهای مورد اشاره به دلیل شیوع ویروس کرونا سفید و یا زرد باشد برنامه‌های دهه کرامت و جشن زیر سایه خورشید برگزار می‌شود و در صورت اعلام وضعیت قرمز هر شهرستان؛ قطعا اجرای برنامه‌ها لغو خواهد شد.

*توزیع 10 هزار بسته معیشتی در گلستان توسط خادمیاران رضوی

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان افزود: افتتاحیه دهه کرامت و سیزدهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید فردا سه‌شنبه سوم تیرماه ساعت 10 و 30 دقیقه صبح همزمان با رزمایش کمک مومنانه در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شهرستان گرگان انجام می‌شود که این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام رعایتی نماینده ولی‌فقیه در سپاه نینوا استان گلستان تدارک دیده شده است.

علوی از توزیع 10 هزار بسته معیشتی در سطح استان گلستان خبر داد و گفت: در رزمایش فردا 5 هزار بسته معیشتی دیگر توسط خادمیاران رضوی در استان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به شکل‌گیری و فعالیت کانون‌های تخصصی تصریح کرد: 15 کانون فرهنگی فعال شده است که برنامه‌های زیادی تدارک دیدند اجرای سرود «آوای رضوان»، برپایی رواق رضوی در پارک شهر، بدرقه و استقبال از زائرانی که به مشهدمقدس می‌روند، غبارروبی گلزار شهدا، چهارشنبه‌های امام رضایی، برگزاری عصر شعر با عنوان «ملکوت هشتم»، قرائت دسته جمعی سوره حشر همچنین ختم صلوات از جمله برنامه‌های کانون است.

* ثبت نام و فعالیت 7 هزار خادمیار رضوی در گلستان

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان بیان کرد: 7 هزار خادمیار رضوی در استان گلستان وجود دارد که روند ثبت نام و گزینش آنها در سال 1398 انجام شد.

به گفته علوی؛ 50 درصد از افراد مذکور می‌توانند در حرم کشیک بگیرند و قبلا در طرح خادمیاران رضوی ثبت نام کرده بودند.

انتهای پیام/83001  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول