اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

از عدم ثبت جان‌باخته کرونایی تا خبر خوش استاندار به گلستانی‌ها/ بیش از 80 درصد بیمار «کووید19» از بیمارستان‌های گلستان ترخیص شدند

استاندار گلستان از سیر نزولی شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه شب گذشته تنها شبی بود که سایه مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کووید19 در گلستان ثبت نشد.

از عدم ثبت جان‌باخته کرونایی تا خبر خوش استاندار به گلستانی‌ها/ بیش از 80 درصد بیمار «کووید19» از بیمارستان‌های گلستان ترخیص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس امشب با گرامیداشت ایام شعبانیه درخصوص آخرین وضعیت استان گلستان در مقابله با ویروس کرونا در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه طی ۴۰ روز گذشته تنها شبی بود که بدون هیچ جان‌باخته کرونایی در استان گلستان را تجربه کردیم.

وی وضعیت استان گلستان را در مقابله با ویروس کرونا مطلوب برشمرد و تصریح کرد: در ۴۰ روز گذشته شاهد بودیم که بیمارستان صیاد شیرازی با کمبود تخت مواجه بود و حتی در راهروهای این بیمارستان پر از مریض بود ولی امروز از ۱۶ واحد درمانی که در استان وجود دارد تعداد چهار واحد درمانی بیمار ندارد.

*دکتر عباسی  یکی از پزشکان حاذق و متعهدی بود که تا پایان عمرش برای حفظ جان مردم از خود مایه گذاشت

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تعداد ۴ هزار پرسنل کادر درمانی در گلستان فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: تعداد ۴ هزار پرسنل کادر درمانی اعم از پرستار و پزشک در گلستان فعالیت می‌کنند که متاسفانه تاکنون یک نفر به شهادت رسید.

حق‌شناس با تقدیر از کادر درمانی استان گلستان خاطرنشان کرد: دکتر عباسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و یکی از پزشکان حاذق و متعهدی بود که تا پایان عمرش برای حفظ جان مردم از خود مایه گذاشت و به درجه شهادت رسید ایشان برادر شهید و رزمنده دوران جنگ بود.

وی اظهار کرد: دکتر عباسی در روزهای ۲۶ الی ۲۷ بهمن ماه به ویروس کرونا مبتلا شد و از وضعیت جسمی خوبی برخوردار نبود ولی با آن حال بد، بیماران را ویزیت می‌کرد این مرد شریف جزو انسان‌های بزرگی است که برای حفاظت از جان همشهریان خود جانش را در طبق اخلاص گذاشت.

*تعداد بیماران در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان به یک سوم رسید/ بیش از 80 درصد بیماران ترخیص شدند

استاندار گلستان افزود: تعداد بیماران در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان به یک سوم رسید و این درحالی است که کادر درمانی استان گلستان با تمام کمبودها از جان مایه گذاشتند استان گلستان در روزهای نخست شیوع کرونا با مشکل تهیه ماسک، گان و غیره مواجه بودیم ولی امروزه این طور نیست.

حق‌شناس درخصوص طرح فاصله‌گیری اجتماعی در گلستان گفت: در روزهای گذشته مردم خیلی کمک کردند طرح فاصله گیری اجتماعی طرح بسیار خوبی است که از سوی مردم استقبال داشت.

وی اظهار کرد: از اول اسفند تا امروز حدود ۵ هزار نفر در ۱۶ واحد درمانی گلستان بستری بودند بیش از ۸۰ درصد بیماران ترخیص شدند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه وضعیت امروز گلستان مطلوب است، ابراز کرد: ولی پزشکان ما معتقدند که ممکن است یک درصد جامعه ما به این بیماری مبتلا بشوند فقط در دو حالت است که اتفاق نیافتد مردم شدیدا بهداشت فردی را رعایت کنند و در تجمع‌ها حاضر نشوند ممکن است این شیوع دوباره تکرار شود اگر شیوع کرونا ایجاد شود سه برابر خواهد شد.

* پیک دوم کرونا قوی‌تر از پیک نخست خواهد بود/ مردم در روز طبیعت در منزل بمانند

حق‌شناس با تاکید بر اینکه پیک دوم کرونا قوی‌تر از پیک نخست خواهد بود، گفت: به شدت برای پیک دوم کرونا نگران هستیم  قبول دارم مردم گرفتارند هیچ تردیدی نیست، مردم همکاری کردند، دید و بازدیدها انجام نشد، مغازه‌ها بسته شد و 80 درصد مردم نکات بهداشتی را رعایت کردند و به تفرجگاه‌ها نرفتند اگر تا روز طبیعت مردم این نکات را رعایت نکنند همه زحمات کادر درمانی از بین می‌رود و ممکن است کادر درمانی بیشتری را از دست دهیم.

وی افزود: پیک دوم کرونا بسیار خطرناک است هوای مساعد روز 13 به در ممکن است مردم به سمت تفرجگاه‌ها بروند و بگویند ما دو کیلومتر از منزل خود خارج می‌شویم ولی نمی‌دانند که در طول این مسیر، کرونا در کمین است خواهش می‌کنم که مردم در روزهای منتهی به روز طبیعت از منزل خارج نشوند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه روز طبیعت را در منزل بمانیم، اظهار کرد: به تمامی دهیارها، بخش‌دارها، شهرداری‌ها و غیره تاکید کردیم که تمامی تفرجگاه‌ها بسته شود و در این طرح همه نیروهای بسیج، سپاه، نیروهای مردم‌نهاد و مراجع تقلید پای کار بودند.

حق‌شناس گفت: روز طبیعت هیچ خودرویی حق خروج از شهرشان را ندارند ما نمی‌خواهیم به مردم سخت بگیریم ما به هیچ وجه نمی توانیم زحمات کادر پزشکی را جبران کنیم مجبوریم برای کسانی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند قانون تصویب کنیم که از شهر خارج نشوند و به سفر نروند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با شیوع ویروس کرونا تعداد قابل توجهی از همشهریان را از دست دادیم، ابراز کرد: با کسی تعارف نداریم مردم در روزهای 12 و 13 فروردین در منزل بمانند.

*طرح غربالگری در گلستان اجرایی می‌شود/ ایجاد کانال حفاظتی در دو شهر آق‌قلا و گمیشان

استاندار گلستان با بیان اینکه طرح غربالگری در تمامی شهرستان‌ها در حال انجام است، گفت: تمامی روستاهای گلستان در حال غربالگری هستند و روستاهای استان گلستان شرق استان گلستان تقریبا غربالگری شدند.

حق‌شناس از علمای اهل سنت، سپاه پاسداران و بسیج، نیروی انتظامی، بخشداران، دهیاران تشکر ویژه کرد و گفت: خوشبختانه همه ارگان‌ها پای کار آمدند و رسم و رسوم ایرانی این است که برای حفظ جان ایرانی از جان مایه می‌گذارند.

وی از ایجاد کانال حفاظتی در دو شهر آق‌قلا و گمیشان برای محاظت از سیل خبر داد و گفت: در شهرهای آق‌قلا و گمیشان یک دایک و کانال حفاظتی ایجاد کردیم زیرا در سیل گذشته شاهد حادثه تلخی بودیم که به همت سازمان آب‌منطقه‌ای استان و فرمانداران توانستیم 12 کیلومتر دایک در این دو شهر ایجاد کنیم.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول