اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

لغو مراسم ترحیم ترکمن‌های گلستان/ اقامه محدود و خانوادگی نماز میت

ریش‌سفیدان و بزرگان ترکمن استان گلستان در اقدامی شایسته برای مبارزه با کرونا برگزاری مراسمات ترحیم و برپایی چادر را نیز لغو کردند.

لغو مراسم ترحیم ترکمن‌های گلستان/ اقامه محدود و خانوادگی نماز میت

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، کشور عزیزمان ایران اسلامی از ابتدای اسفندماه سال گذشته رفته رفته به صورت جدی درگیر مبارزه و مقابله با بیماری موسوم به «کرونا» شد که تقریبا عمده توجهات مردم و مسوولان را به خود جلب کرد. بیماری که موجب شد مدارس، مساجد، نماز جمعه و جماعات، برخی از اصناف و بازارها و بسیاری از همایشات و گردهمایی لغو شود.

در این میان همکاری و همیاری مردم و همچنین درک درست شرایط از سوی مسوولان اعم از مسوولان سیاسی، دینی و مذهبی یکی از مولفه‌هایی است که می‌تواند به مقابله هدفمند و یکپارچه با این بیماری و شکست سریع آن کمک کند.

از همین روز در اقدامی شایسته و متعهدانه ریش‌سفیدان و بزرگان ترکمن استان گلستان در شهرستان‌های مختلف از جمله «آققلا»، «بندرترکمن»، «گنبدکاووس» و «مراوه‌تپه» با در نظر گرفتن خطرات شیوع بیماری کرونا ضمن ابراز همدردی با همه کسانی که دچار فقدان عزیزی در این برهه می‌شوند برپایی چادرهای ترحیم و عزاداری را که از آداب و رسوم ترکمن‌های شریف است، لغو کردند.

این افراد در یک جلسه کاملا صمیمی تصمیم‌گیری می‌کردند اقامه نماز میت را نیز برای اموات در ایام شیوع بیماری کرونا به صورت محدود و با حضور تنها اعضای خانواده متوفی اعلام کردند.

این اقدام شایسته و مسوولانه بزرگان ترکمن استان گلستان نشان از عمق همدلی، بصیرت و نگاه درست نسبت به شرایط حساس کشور و منطقه در مقابله با بیماری کرونا و ادای وظیفه در برابر سلامت هم استانی‌ها عزیز دارد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول