اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مرگ و میر 2 الی 5 درصدی ویروس کرونا/ «کمپین در خانه بمانیم» در گلستان جدی گرفته شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان گفت: ویروس کرونا دو الی پنج درصد مرگ و میر دارد و باید نکات بهداشتی رعایت شود.

مرگ و میر 2 الی 5 درصدی ویروس کرونا/ «کمپین در خانه بمانیم» در گلستان جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سراج‌الدین عارف‌نیا صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: متاسفانه شاهد افزایش حجم بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها هستیم و مردم باید موارد بهداشت فردی را رعایت کنند زیرا مرگ و میر این ویروس دو الی پنج درصد گزارش شده است.
وی از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه ظرفیت بیمارستان‌های گلستان برای بستری بیماران مشکوک به ویروس کرونا افزایش یافته است و روزانه در حال جذب نیرو برای خدمات‌دهی به این افراد هستیم.
*درخواست بیمارستان صحرایی در گلستان صورت گرفت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان از درخواست بیمارستان صحرایی در استان خبر داد و ابراز کرد: برای خدمت‌رسانی روزانه به بیماران اگر 100 بیمار بستری می‌شود حدود 20 بیمار از بیمارستان ترخیص می‌شود که نیاز است شهروندان ویروس کرونا را جدی بگیرند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند.
عارف‌نیا با تاکید بر اینکه باید زنجیره انتقال متوقف شود، خاطرنشان کرد: میزان بستری بیماران مشکوک به کرونا با میزان ترخیص از بیمارستان‌ها در گلستان باید یکی شود و این امر جز با متوقف شدن زنجیره انتقال میسر نیست.
* ویروس کرونا قابلیت مرگ و میر دارد/ بیمارستان‌ها شدیدا آلوده است
وی با اشاره به اینکه تجمعات در استان کاسته شود، گفت: شهروندان هنگام خروج از منزل حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و بعد از استفاده آنها را در خیابان‌ها رها نکنند زیرا این ویروس به سرعت قابل انتقال است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان با بیان اینکه ویروس کرونا قابلیت مرگ و میر دارد، افزود: متاسفانه این ویروس بسیار واگیردار است و از علائم آن می‌توان به ضعف شدید، تب، استفراغ، ضعف غیرقابل تحمل، سرفه‌های خشک و شدید اشاره کرد.
عارف‌نیا با اشاره به اینکه شهروندان فاصله‌های یک متری از یکدیگر را رعایت کنند، ابراز کرد: مردم باید خودشان به این حسایست برسند که کمپین در خانه بمانیم را رعایت کنند زیرا بیمارستان‌ها شدیدا آلوده است و دوره انتقال این ویروس بالاست.
انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول