اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اتمام حجت پلیس فتای گلستان به شایعه‌پراکنی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان گلستان؛ هرگونه شایعه‌پراکنی در فضای مجازی را تخلف خواند و به خاطیان هشدار داد نشر هرگونه اخباری که موضوعات خلاف واقع در آن محرز شود مشمول ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای خواهد شد.

اتمام حجت پلیس فتای گلستان به شایعه‌پراکنی در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم پرسا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آثار و تبعات شایعه‌پراکنی در جامعه در این برهه زمانی که با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم می‌تواند باعث تشویش اذهان عمومی شود و اضطراب را در روح و روان جامعه ایجاد کند همچنین لطمه به نظام اقتصادی و آموزشی وارد می‌کند که با خاطیان نشر اکاذیب در فضای مجازی برخورد می‌شود.

وی هرگونه شایعه‌پراکنی در فضای مجازی را تخلف خواند و با هشدار به خاطیان تصریح کرد: نشر هرگونه اخباری که موضوعات خلاف واقع در آن محرز شود مشمول ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای خواهد شد.

* بستر شبکه‌های اجتماعی غیربومی زمینه فعالیت افسارگسیخته معاندین

رئیس پلیس فتای استان گلستان از مردم خواست حتماً اخبار و اطلاعات را از رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کرده و به شایعات توجه نکنند.

پرسا با بیان اینکه فضای مجازی تیغ دولبه است، گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یکی از خلاقانه‌ترین و تاثیرگذارترین ابزار برای انتشار اخبار است، بستر شبکه‌های اجتماعی غیربومی زمینه را برای فعالیت افسارگسیخته معاندین و بدخواهان نظام اسلامی فراهم کرده است و از این ابزار در راستای مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شده اخبار مربوط به این بیماری بحث داغ فضای مجازی شود که در رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح است، معاندین این فضا را سمپاشی و از شایعات پر می‌کنند تا انقلاب اسلامی را ناکارآمد و ناتوان در حل مشکلات معرفی کنند همچنین نظام اقتصادی و آموزشی کشور را برهم بزنند که با هوشیاری نباید در دام این شیادان بیفتیم و به اخبار کذب دامن بزنیم.

*فضای مجازی باعث شده شایعات زودتر از واقعیات به مردم برسد

رئیس پلیس فتای استان گلستان با اشاره به اینکه عده‌ای در فضای مجازی به دنبال کلاهبرداری هستند، گفت: برخی لوازم بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و تجهیزات دارویی را احتکار و در شرایط ویژه با قیمت گزاف به مردم می‌فروشند و در فضای مجازی برای فروش این تجهیزات پزشکی تبلیغ می‌کنند و کاربران را هدایت به خرید این تجهیزات می‌کنند.

پرسا ادامه داد: کلاهبرداران با هدایت کاربران به سمت صفحات جعلی؛ اطلاعات بانکی را به سرقت برده و حساب آنها را خالی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی فضای مجازی باعث شده شایعات زودتر از واقعیات به مردم برسد، گفت: مردم به شایعات فضای مجازی که از سوی افراد ناشناس و رسانه‌های غربی که می‌خواهند جامعه ما را زمین‌گیر کنند که قطعا نمی‌توانند، گوش فرا ندهند.

* ترفندهای کلاهبرداری در بستر شیوع کرونا

رئیس پلیس فتای استان گلستان بیان کرد: این روزها شاهدیم در تعدادی استان‌ها برخی افراد شیاد با نامه‌های جعلی ممهور به آرم وزارت بهداشت انواع ماسک‌های مختلف و مواد ضدعفونی‌کننده را به درب منازل مردم آورده و تبلیغ برای فروش می‌کنند این در حالی است که درون ماسک را آلوده به مواد بیهوش کننده کرده و پشت این قضیه قصد کلاهبرداری و سرقت وجود دارد.

پرسا از مردم خواست تا در صورت مشاهده تبلیغ افراد برای هرگونه تجهیزات پزشکی به درب منازل این موضوع را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند تا واحدهای گشتی به محل اعزام شوند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول