اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

130 میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب تخصیص یافت

استاندار گلستان گفت: امسال برای تکمیل سد نرماب 130 میلیارد تومان تخصیص یافت و امید داریم تا اردیبهشت 1399 مخزن این سد آماده بهره‌برداری شود.

130 میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب تخصیص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گالیکش هادی حق‌شناس عصر امروز در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان با حضور برخی از  مدیران کل دستگاه اجرایی استان گلستان اظهار کرد: وظیفه دولت تامین زیرساخت‌های مردم است اما در دهه های اخیر تنوع مصرفی مردم بالا رفته و دولت و نظام منطبق با اعتبارات و منابع خود می‌تواند این زیرساخت‌ها را تامین کند.
وی تصریح کرد: امید داریم با حضور برخی از مدیران کل دستگاه اجرایی در این جلسه و مطرح شدن مشکلات و مسائل شهرستان گالیکش بتوانیم بخش عمده‌ای از این مشکلات را با تفاهم و همکاری یکدیگر رفع کنیم.
استاندار گلستان از تخصیص منابع مالی جدید به سد نرماب خبر داد و گفت: امسال 130 میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب تخصیص یافت و امید داریم با تخصیص این منابع مخزن سد تا اردیبهشت سال 1399 به بهره‌برداری رسیده و آبگیری شود.
1500 میلیارد تومان در دهه فجر در گلستان سرمایه‌گذاری می‌شود/ تولید و درآمد ۴ هزار میلیارد تومانی برنج در استان  گلستان
وی از کلنگ زنی و افتتاح بسیاری از پروژه های در دهه فجر خبر داد و افزود: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن امسال در دهه فجر یک‌هزار و 500 میلیارد تومان برای افتتاح و یا کلنگ‌زنی پروژه در گلستان سرمایه‌گذاری می‌شود.
حق‌شناس اداره کردن کشور در این شرایط خاص را نوعی معجزه دانست و خاطرنشان کرد: در این شرایط اقتصادی کشور و ترفندهای مختلف دشمنان که قصد خسته کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی را دارند باید در کنار هم و پرهیز از هرگونه اختلاف و تخریب یکدیگر کمک کنیم تا از این مقطع نیز مانند گذشته عبور کرده و عظمت کشور را بیش از گذشته تقویت کنیم.
استاندار گلستان با اشاره به خسارت سیل اخیر در گلستان ادامه داد: با وجود اینکه سیل خسارت‌هایی به حوزه‌های مختلف گلستان وارد کرد اما برکاتی هم برای استان داشت که می‌توان به تولید ۷۰۰ هزار تن شلتوک برنج اشاره کرد.
وی اضافه کرد: امسال تولید برنج در استان ۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشت که تا حدود زیادی خسارت کشاورزان را جبران کرد.

* مصرف گاز خانگی در روز گذشته در گلستان به 11 میلیون مترمکعب رسید/ مصرف گاز باعث تعطیلی 29 کارخانه آجرپزی در گلستان و بیکاری حدود 3 هزار کارگر شد
حق‌شناس به مصرف بیش از اندازه گاز خانگی در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه مصرف گاز خانگی در روز گذشته در گلستان به 11 میلیون متر مکعب رسید و ما مجبور شدیم 29 کارخانه آجرپزی در گلستان را تعطیل کنیم که این امر سبب بیکاری حدود 3 هزار کارگر شد.
وی به صرفه‌جویی مصرف گاز توسط مردم گلستان تاکید کرد و افزود: اگر مردم گلستان تنها پنج درصد در مصرف خود صرفه‌جویی کنند بالطبع 29 کارخانه آجرپزی آغاز بکار کرده و کارگران آنها مشغول به کار خواهند شد.
حق‌شناس با بیان اینکه در دنیا از هر شغل یک شغل در حوزه گردشگری فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: در دنیا به ظرفیت‌های گردشگری برای ایجاد شغل و درآمدزایی اهمیت ویژه‌ای قائل هستند اما متاسفانه در کشور به این ظرفیت چندان توجهی نشده است.
وی با اشاره به ظرفیت پارک ملی گلستان گفت: پارک ملی گلستان یک ظرفیت محصورکننده و بی‌نظیر در سطح ملی و فرا ملی است اما بعد از سیل ۱۳۸۱ و تخریب بخشی از جاده این پارک هنوز این جاده مرمت و تعریض نشده است.
استاندار گلستان رمز بقای ایران اسلامی را پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و به خود اتکا داشتن دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم ایران اسلامی بقا و ماندگاری داشته باشد باید به قول فرمایشات رهبر معظم انقلاب از داخل قوی بوده و به خود اتکا داشته باشیم و پیروی محض از فرمایشات مقام معظم رهبری کنیم. 
وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: مدت زیادی از شهادت سردار سلیمانی نمی‌گذرد اما داغ این شهادت بر تک‌تک ایرانیان هنوز باقی است  و این اتفاق هیچگاه از ذهن‌ها فراموش نمی‌شود.
حق شناس افزود: ویژگی بارز سردار سلیمانی نبرد با دشمنان در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران  و به معنای کامل اسطوره بود که به نظر می‌رسد به این زودی فردی با چنین ویژگی در ایران پیدا نشود.
وی ادامه داد: ارزش کار سردار سلیمانی شاید برای نسل کنونی ثابت نشود اما در آینده ویژگی این فرد به درستی مشاهده می‌شود.

* وجود بخاری نفتی در 292 کلاس درس گلستان/ برگزاری جشن آخرین مدرسه خشتی و تبدیل آن به فضای استاندارد در مراوه‌تپه
استاندار گلستان از وجود بخاری نفتی در 292 کلاس درس گلستان خبر داد و گفت: در روزهای گذشته شاهد جشن آخرین مدرسه خشتی و تبدیل آن به فضای استاندارد در مراوه‌تپه بودیم، اما هنوز 292 کلاس درس گلستان دارای بخاری نفتی است که تا پایان امسال به بخاری گازی استاندارد تبدیل می‌شود.
وی در خصوص مشکلات شهرداری گالیکش خاطرنشان کرد: به شهرداری گالیکش از محل اعتبارات استانی 500 میلیون تومان تخصیص می‌دهیم به شرط اینکه مابقی مبالغ برای خرید بیل مکانیکی را خود تهیه کرده و آن را برای لایروبی انهار شهر گالیکش و ایجاد درآمد پایدار خریداری کند.

انتهای بیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول