اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آمریکا با شهادت سردار سلیمانی جان ملت ایران را هدف قرار داد/ دشمن منتظر انتقام جبهه اسلام و مقاومت باشد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: آمریکایی‎ها نه حاج‎قاسم که جان ملت ایران را زدند و قلب، شرف و بزرگی ملت ایران را هدف قرار دادند.

آمریکا با شهادت سردار سلیمانی جان ملت ایران را هدف قرار داد/ دشمن منتظر انتقام جبهه اسلام و مقاومت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار حسین معروفی امشب در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان با تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سابقه آشنایی بنده با سردار شهید سلیمانی به سال 1361 برمی‎گردد، 37 سال با ایشان در ارتباط بودم و 16 سال فرمانده مستقیم بنده بودند.

*سردار سلیمانی تندیسی از ادب و عرفان بود

وی ادامه داد: سردار سلیمانی صرفاً فرمانده نبود و یک استاد بود و تندیسی از ادب و عرفان بود، ایشان تک تک شهدا و رزمندگان را می‎شناخت و ارتباطات رزمندگان با حاج قاسم سرشار از صمیمت و رفاقت بود و مانند فرمانده و زیردست نبود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تأکید کرد: حق سردار سلیمانی جز شهادت نبود اما سختی آن برای ما است، عاقبت‎بخیری سخت است ایشان همیشه به ما می‎گفت دعا کنید عاقبت‎بخیر شویم و عاقبت‎بخیری با شهادت باشد و در راه امام حسین (ع) پاره‎پاره شوم.

معروفی با بیان اینکه سردار سلیمانی حسینی بود و در سرزمین امام حسین (ع) نیز حسینی شد، بیان کرد: پیام مقام معظم رهبری پیامی غنی و دارای واژه‎های بسیار دقیق بود که بدون تعارف بیان شده بود، تبریک شهادت سردار سلیمانی در پیام معظم‎له به این معنا است که حق حاج قاسم شهادت بود و کمتر از شهادت نباید رخ می‎داد و تسلیت معظم‎له به معنای نداشتن چنین شخصیتی است، گرچه شخصیت‎های دیگر جایگزین حاج قاسم هستند و توسط این شهید بزرگوار تربیت شدند اما حاج‎قاسم بوی خاصی داشت.

*جهان اسلام به سردار سلیمانی افتخار می‌کند

وی با بیان اینکه فرمانده خوب کسی است که فرمانبر خوبی باشد، اذعان کرد:  همه جهان اسلام به وجود او افتخار می‎کند و این شهید ویژگی‎های خاصی داشت.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه حاج قاسم بر قلوب انسان‎ها حاکم بود و این سخن یک شعار نیست، بیان کرد: شهید سلیمانی اهل گریه و معرفت بود و در جریان زلزله بم ایشان به همراه شهید کاظمی خود را به محل حادثه رساند و به مردم حادثه‎دیده خدمات زیادی ارائه کرد.

معروفی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها ایشان را شهید زنده دانستند، ابراز کرد: ویژگی‎های سردار سلیمانی خاص است و در دوران دفاع مقدس حاج قاسم را با نام «حبیب» می‎شناختیم و رمز بی‎سیم ما حبیب بود، بعدها حاج‎قاسم درجه‎های مختلفی را دریافت کرد اما در جمع ما حبیب بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در زمان کار جدیت و در غیر آن صمیمت و رفاقت داشت، گفت: این شهید بزرگوار مصداق کامل «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» بود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه صعه‎صدر را از حاج قاسم یاد ‎گرفتیم، یادآور شد: سردار سلیمانی هیچ‎گاه از کوره در نمی‎رفت با شرایط سخت دوران دفاع مقدس به نگاه نیروها و رزمندگان اهمیت می‎داد، تواضع حاج قاسم هنوز زبانزد بسیاری از افراد است.

معروفی با بیان اینکه سردار سلیمانی اهل تهجد واقعی بود، متذکر شد: از سال 1361 تاکنون نماز شب سردار سلیمانی ترک نشد، او خداترس و اهل توسل بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ارادت فراوانی به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) داشت، ابراز کرد: او آنقدر به اهل بیت (ع) وابسته بود که منزل مسکونی‎اش را در کرمان به فاطمیه تبدیل کرده بود.

*سردار شهید سلیمانی پای انقلاب اسلامی، ارزش‎ها و ناموس ایران ایستاد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه سردار سلیمانی مدافع سخت شهیدان و خاواده‎های شهیدان بود و برای آنها وقت می‎گذاشت، بیان کرد: شهید سلیمانی پای انقلاب اسلامی، ارزش‎ها و ناموس ایران ایستاد و شخصیتی جامع‎نگر و جامع‎الاطراف بود و خط‎کش سیاسی نداشت و 40 سال نگاهش به فرمان امام بود.

معروفی با بیان اینکه آمریکایی‎ها نه حاج‎قاسم که جان ملت ایران را زدند و قلب، شرف و بزرگی ملت ایران را هدف قرار دادند، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با جبهه کفر و داعش به عنوان غده سرطانی جهان اسلام و القاعده و امثال آن بود.

وی تأکید کرد: افرادی که هنوز دل در گرو آمریکا دارند بدانند دشمن قابل اعتماد نیست و باید نگاه به خودمان باشد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: حاج قاسم در مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری رشد کرده است و کارگر یک هتل و دارای مدرک دیپلمه بود که در دوران دفاع مقدس فرمانده جنگ و امروز محرک جهان اسلام می‎شود و این نشانه کارایی دین اسلام و ولایت است.

معروفی با بیان اینکه حاج قاسم انسان‎های زیادی را تربیت کرد و در جبهه انقلاب اسلامی حاج‎قاسم‎های زیادی وجود دارند که اهل مبارزه و ایستادگی هستند، گفت: از جمله این شخصیت‎ها سردار قاآنی هستند، مقام معظم رهبری چند ساعت بعد از شهادت سردار سلیمانی فرمانده جدید سپاه قدس را مصنوب کردند و این به معنای آن است که در جبهه مقاومت هیچ تعللی وارد نیست.

وی با بیان اینکه به لطف خداوند کوچکترین خدشه‎ای در اجرای مأموریت و ادامه راه حاج قاسم به وجود نمی‎آید، یادآور شد: دشمن منتظر انتقام جبهه اسلام و مقاومت باشد، دشمن در زمان بدی دست به حماقت زده است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه حاج قاسم امنیت پایدار را برای ما رقم زد، تأکید کرد: وقتس عازم حج بودم برای خداحافظی نزد سردار سلیمانی رفتم که ایشان به بنده گفت دعا کن پاره پاره شوم و خداوند متعال نیز همین مزد را به ایشان عنایت کرد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول