اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بلندمرتبه‎سازی در شهرهای فاقد تجهیزات پیشرفته آتش‎نشانی ممنوع شود

استاندار گلستان گفت: در شهرهایی که هیچ گونه امنیت و ایمنی برای اطفای حریق وجود ندارد ساخت ساختمان‌های بلند در گلستان ممنوع شود و شهرداری‌ها از صدور مجوز ساخت‌وساز پرهیز کنند.

بلندمرتبه‎سازی در شهرهای فاقد تجهیزات پیشرفته آتش‎نشانی ممنوع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‎شناس ظهر امروز در همایش آتش نشانان استان گلستان که به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی برگزار شد، اظهار کرد: هر چه زندگی صنعتی‎تر باشد ریسک زندگی بیشتر می‎شود.

وی ادامه داد: وقتی تعداد کشته‎ها در جاده‎ها و شهرها ده‎ها هزار نفر است مشخص است که با محیط پرریسکی سروکار داریم، گرچه زندگی صنعتی این ریسک‎ها را با بیمه و بخشی را با نیروهای ماهر تدبیر کرده است.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه در کنار امنیت، ایمنی زندگی بسیار مهم است، بیان کرد: آتش‎نشانان گلستان در سال گذشته 4 هزار و 600 بار به عملیات‎های مختلف حضور یافتند.

حق‎شناس با بیان اینکه از لحاظ استاندارد تعداد داوطلبان آتش‎نشان گلستانی با جمعیت ما یکسان است، متذکر شد: براساس استاندارد به ازای هر یک هزار نفر به یک داوطلب آتش‎نشان نیاز داریم که با توجه به این آمار در استان گلستان 2 هزار نیروی داوطلب آتش‎نشان وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر فرض کنیم تمامی جمعیت استان گلستان ساکن شهرها باشند ما باید 40 ایستگاه آتش‎نشانی در استان گلستان داشته باشیم که در حال حاضر این شاخصه در استان گلستان استاندارد است.

استاندار گلستان با بیان اینکه به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت شهری باید یک ایستگاه آتش‎نشانی وجود داشته باشد، تأکید کرد: براساس استانداردها باید 800 آتش‎نشان در شهرها و روستاهای گلستان داشته باشیم که تعداد آتش‎نشانان فعلی با استانداردها تفاوت زیادی ندارد.

حق‎شناس با بیان اینکه در تجهیزات همیشه با فرسودگی مواجه هستیم، افزود: آموزش آتش‎نشانان مسأله مهمی است.  

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم کمبودها و خلأهای حوزه آتش‎نشانی را برطرف کنیم و آموزش‎ها و تجهیزات را به‎روز کرده تا آتش‎نشانان همیشه در حال آماده‎باش واقعی باشند.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، گفت: فراوانی آتش‎سوزی در منازل مسکونی بیشتر است و برخی برای مقابله با این گونه حوادث، منازل مسکونی را بیمه می‎کنند که خوب است اما مهم‎تر از آن اطفای حریق و پیشگیری از آتش‎سوزی است.

*آتش‎سوزی مراتع و جنگل‎ها در گلستان تدبیر شود

حق‎شناس به جابه‎جایی آتش‎نشانان به سایر بخش‎ها اشاره کرد و گفت: برای آموزش و تربیت آتش‎نشان ماهر و مجرب هزینه‎های زیادی صرف می‎شود که باید از انجام این کار نسنجیده پرهیز شود و شهرداران باید این کار را ممنوع کنند.

وی تأکید کرد: باید فکر اساسی برای آتش‎سوزی مراتع و جنگل‎ها در گلستان شود و باید تدابیری اندیشیده شود که در حداقل زمان حریق جنگل‎ها و مراتع اطفاء شود.

استاندار گلستان به شهرداران گلستان توصیه کرد در شهرهایی که تجهیزات اطفای حریق مانند بالابر وجود ندارد از صدور مجوز ساخت‎وساز برای ساخت ساختمان‎های بلند پرهیز کنند و گفت: معاون امور عمرانی استاندار گلستان این مسأله را پیگیری کند و در شهرهایی که بالابر اطفای حریق برای ساختمان‌های بلند وجود ندارد تا تأمین امکانات از صدور مجوز ساخت‌وساز برای ساخت ساختمان‌های بلند اجتناب کنند.

حق‌شناس اضافه کرد: در شهرهایی که هیچ گونه امنیت و ایمنی برای اطفای حریق وجود ندارد ساخت ساختمان‌های بلنددر گلستان ممنوع شود.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول