اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مشکل مسکن 30 خانواده سیل‌زده تا 3 هفته آینده برطرف می‌شود

استاندار گلستان گفت: 30 خانواده در شهرهای آق‌قلا و گمیشان در چادر استقرار داشتند که آنها را در اولویت ساخت و تحویل واحدهای مسکونی قرار دادیم و ظرف مدت 2-3 هفته آینده این چادرها برای سکونت برچیده خواهند شد.

مشکل مسکن 30 خانواده سیل‌زده تا 3 هفته آینده برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس با حضور در استودیو برنامه پیگیری شبکه سراسری خبر با اشاره به روند ساخت واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل اظهار کرد: 500 واحد مسکونی تا 15 مهر (روز روستا) به مردم تحویل داده خواهد شد و تلاش داریم تا پایان آذر ساخت بخش عمده‌ای از واحدهای احداثی را به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: از 7 هزار و 400 واحد احداثی سیل‌زده تاکنون قرارداد تسهیلات ساخت بیش از 6 هزار واحد در بانک‌ها منعقد شده و روند ساخت با سرعت مناسبی در حال انجام است.

وی افزود: 30 خانواده در شهرهای آق‌قلا و گمیشان در چادر استقرار داشتند که آنها را در اولویت ساخت و تحویل واحدهای مسکونی قرار دادیم و ظرف مدت 2-3 هفته آینده این چادرها برای سکونت برچیده خواهند شد.

استاندار گلستان با اشاره به جبران خسارات بخش کشاورزی گفت: بیش از 25 هزار پرونده کشاورزی در استان تشکیل شده بود که پیشتر 15 هزار پرونده قطعی و بیش از 10 هزار پرونده توسط پژوهشگاه فضایی مورد بازنگری قرار گرفته بودکه در حال حاضر 8 هزار پرونده مورد تایید قرار گرفته و بررسی 2 هزار پرونده دیگر نیز طی روزهای آتی پایان می‌یابد و خسارت کشاورزان جبران خواهد شد.

حق‌شناس با بیان اختصاص 100 میلیارد تومان از منابع مختلف برای راه‌های استان، یادآور شد: 95 نقطه راه‌ها مرمت و دو نقطه باقی‌مانده در حال مرمت است و البته باید برخی جاده‌ها و پل‌ها اصلاح شوند.

وی ادامه داد: رودخانه‌های استان در صورت عدم بروز سیل نیز نیازمند لایروبی بودند که در جریان سیل 100 کیلومتر و پس از آن نیز قریب به 100 کیلومتر از رودخانه‌های قره‌سو، اترک و گرگانرود تاکنون لایروبی شده‌اند و این روند ادامه دارد.

استاندار گلستان آبگیری سد «نرماب» را اولویتی اساسی برای استان دانست و گفت: مخزن سد «نرماب» 125 میلیون مترمکعب یعنی به اندازه سه سد «وشمگیر»، «گلستان» و «بوستان» ظرفیتی دارد و تلاش داریم آبگیری این سد را با اعتبارات تخصیص داده شده و همت «قرارگاه خاتم‌الانبیا» تا پایان سال جاری عملیاتی کنیم.

حق‌شناس با اشاره به نامه وزیر کشور خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اهمیت تخصیص اعتبار برای زهکشی اراضی شمالی «گرگانرود» و «قره‌سو» و با توجه به پاییز پر بارشی که در راه است، خاطرنشان کرد: تاکنون 40 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده و 30 هزار هکتار نیز در حال اجراست و البته 280 هزار هکتاری استان نیازمند زهکشی که می‌تواند علاوه بر بهره‌وری زمین در ارائه محصول به استان در هنگام سیلاب کمک کند چرا که در سیل اخیر زمین‌های زهکشی شده آسیبی ندیده‌اند.

وی با اشاره به اول مهر و بازگشایی مدارس گفت: تلاش کردیم در ابتدای سال تحصیلی جدید هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه نباشد و 22 مدرسه در مناطق سیل‌زده به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند و از 24 مدرسه تخریب شده 17 مدرسه در حال ساخت هستند.

انتهای پیام/83002/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول