اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فیلم| سیل مهربانی در «خشت آخر»

هنوز خانه‌های آسیب‌دیده زیادی در مناطق سیل‌زده در شهرهای آق‌قلا و گمیشان وجود دارد که نیاز به مساعدت و یاری دوباره مردم ایران اسلامی است.

فیلم| سیل مهربانی در «خشت آخر»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ بر اثر بارندگی‌های شدید در استان‌های شمالی ایران، از جمله گلستان و مازندران و خراسان‎شمالی، سیل جاری شد.

این سیل‌ها موجب خسارت‌های مالی برای ساکنان این استان‌ها شد. در این حادثهٔ طبیعی، طی دو روز ۳۰۰ میلی‌متر بارش رخ داده که برابر متوسط بارش یک‌سالهٔ استان گلستان است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دیگر مناطق این استان نیز با بارشی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کل بارش سالانه در بازه زمانی کمتر از پنج روز رودررو بوده‌اند.

این حجم از بارش در این منطقه در تمام دوران ثبت داده‌های هواشناختی، دست‌کم در 70 سال گذشته، بی‌سابقه بوده‌ است. سیل استان‌های گلستان و مازندران، اصطلاحاً یک سیل دورانی بوده‌است که هر صد سال یکبار رخ می‌دهد، که 4 هزار و 600 میلیارد تومان به زیرساخت‎ها، منازل مسکونی و اراضی کشاورزی استان گلستان خسارت وارد کرد.

اولین کسانی که به کمک سیل زندگان گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان رفتند، نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران، بسیج مردمی، ارتش، نیروهای مردم محلی و دستگاههای امدادی و خدمات‌ دولتی بودند که هم در مسیر سیل با ایجاد موانع سعی می‌کردند ورود جریان آب به شهرها را کند کنند و هم با توزیع اقلام اساسی و خوراکی به یاری آنان شتافته بودند.

تاکنون کمک‌های زیادی از سوی مردم نوعدوست ایران اسلامی برای ساخت و تعمیر منازل مردم اختصاص داده شد و نیروهای جهادی در غالب ارودهای جهادی در مناطق سیل‌زده حضور دارند و فعالیت‌های بازسازی و نوسازی منازل سیل‌زدگان را به خوبی انجام دادند، هنوز بخش‌های از خانه‌های آسیب‌دیده از سیل در شهرهای آق‌قلا و گمیشان وجود دارد که نیاز به مساعدت و یاری دوباره مردم است.

 

 

 

انتهای پیام/83004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول