اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تشویق مدیرخاطی غله گنبدکاووس «قبیح» و «تاسف‌بار» بود/ 2 بار از مردم عذرخواهی کردم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در واکنش به تجلیل از مدیر خاطی غله گنبدکاووس در جشن برداشت گندم که خودش حضور داشته، گفت: تجلیل از مدیر خاطی «قبیح» و «تاسف‌بار» بود، ما اسمی از همکاران غله برای تشویق نداده بودیم، لیست افراد تشویق‌شونده اصلا مورد تائید ما نبود.

تشویق مدیرخاطی غله گنبدکاووس «قبیح» و «تاسف‌بار» بود/ 2 بار از مردم عذرخواهی کردم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مختار مهاجر بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: مشخص نشده چه کسی خواسته تا از مدیر خاطی غله گنبدکاووس تجلیل شود، اداره غله و بخش خصوصی نیز از این اتفاق ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند، لیست افراد تشویقی در آن جشن مورد تائید ما نبود، از مردم عذرخواهی می‌کنم که یک غیرتولیدکننده با آبروی کشاورزان بازی کرد.
وی تصریح کرد: ما در بدترین شرایط استان که باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن گندم تولید می‌کردیم یک میلیون و ۱۶۰ هزار تن تولید کردیم و زمانی که ستاد بحران گرفته شده بود و آقای جهانگیری به استان گلستان آمدند آنجا اعلام کردم اگر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص ندهید تا مزارع را سمپاشی عمومی کنیم در این استان توان گرفتن محصول وجود ندارد.

* با کمک رسانه‌ها ۷۰ درصد اراضی گندم دو نوبت قارچ‌کشی شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: کارشناسان، مروجان، حفظ نباتات و بخش تحقیقات دو ماه شبانه‌روزی در خدمت کشاورزان بودند، رسانه‌ها به قدری پوشش خبری خوبی دادند که ۷۰ درصد اراضی دو نوبت قارچ‌کشی شد و در ۲۰ درصد هم سه نوبت قارچ‌کش صورت گرفت تا گندم از پوسیدگی و کپک‌زدگی نجات پیدا کند.
مهاجر بیان کرد: دولت به علت شرایط اقتصادی که در کشور بود، اجازه داد بخش خصوصی در زمینه خرید شرکت کند، کشاورزان ۵۵۸تن تا سه روز پیش به ما گندم تحویل دادند.

* گندم استان گلستان جزو بهترین، سالم‌ترین و کیفی‌ترین گندم کشور است/ یک گروه از همکاران ما تحت تاثیر شیطان و شیطنت‌های سودجویان بیرونی تطمیع ‌و اشتباه بزرگی مرتکب شدند
وی با بیان اینکه گندم استان گلستان جزو بهترین، سالم‌ترین و کیفی‌ترین گندم کشور است، تاکید کرد: جای هیچ نگرانی در این زمینه نیست، یک گروه از همکاران ما تحت تاثیر شیطان و شیطنت‌های سودجویان بیرونی تطمیع ‌شدند و اشتباه بزرگی مرتکب کردند اما آنچه که واقعیت دارد از آنچه که واقعیت ندارد باید خبرنگاران قضاوت کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: نیروی انتظامی 36 تن گندم آلوده کشف کرد که در دوربین غله هم نشان داد ۱۴ سرویس وارد غله شدند، برآورد ما این است که ۲۰۰ تن گندم آلوده را شامل می‌شود که در یک کندو رفت که ظرفیت 700 تن گندم را داشت، قوه قضاییه، دادستان و رئیس دادگستری حکم صادر کردند که آقایان باید بازداشت شوند که آیا آلودگی وجود داشته یا خیر؛ که همکاران این میزان را بررسی می‌کنند.
مهاجر با بیان اینکه در زمان خرید نمایندگانی از جهاد کشاورزی، بسیج و غله  در 110 مرکز خرید حضور دارند، ابراز کرد: امکان ندارد که آن موقع خلاف صورت گرفته باشد خرید به صورت کلی و برداشت گندم استان تمام شده بود.

* ۲۵۰ هزار تن گندم در اختیار کشاورزان اگر ثبت سامانه سازمان صمت نشود احتکار محسوب می‌شود
وی ادامه داد: برآورد ما این است که ۲۵۰ هزار تن دست کشاورزان است، اگر این محصول ثبت سامانه سازمان صنعت و معدن نشود جزو کالاهای احتکاری محسوب می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با گلایه از برخی رسانه‌ها در انعکاس ناقص خبر گفت: این یک اتفاق قبیح و تاسف باری است، اما هیچ رسانه‌ای آن بخش از عرایض بنده را منعکس نکردند که از آنها گلایه دارم، فقط 300 نفر از کشاورزانی که گندم تولیدی را به دولت تحویل دادند در آن مراسم تقدیر شدند.

* بخش خصوصی در انتخاب مدیرخاطی غله گنبدکاووس نقش داشته است/ دو نوبت از مردم عذرخواهی کردم اما هیچ رسانه‌ای منتشر نکرد/ غیر از بنده هیچ کسی در مراسم جشن گندم نسبت به انتخاب مدیر خاطی غله اعتراضی نکرد
مهاجر با بیان اینکه بخش خصوصی در انتخاب مدیرخاطی غله گنبدکاووس نقش داشته است، ابراز کرد: بنده هیچ گونه اطلاعی از این انتخاب نداشتم، بابت این اتفاق دو نوبت از مردم عذرخواهی کردم اما هیچ رسانه‌ای منتشر نکرد، قوه قضائیه برخورد خوب و ستودنی انجام داد، اما قرار نیست زحمت همکاران زیرسوال برود.
وی با اشاره به اینکه غیر از بنده هیچ کسی در مراسم جشن گندم نسبت به انتخاب مدیر خاطی غله اعتراضی نکرد، گفت: باید با متخلفان برخورد شدید و قاطعانه شود، با اینکه نمی‌دانستم حکم دادگاه برای افراد متخلف چیست اعتراض خود را صراحتاً در جلسه اعلام کردم، گرچه هنوز حکم قضایی برای ۹ نفر صادر نشده اما این دلیل نمی‌شود که آقایان را تبرئه کنیم.

* اگر برخورد با خاطیان صورت نگیرد اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت کم می‎شود/ بنده هم اگر خلافی کردم می‌توانند ۵۰ بار احضارم کنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: فعل ناپسندی اتفاق افتاد، اگر برخورد با خاطیان صورت نگیرد اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت کم می‎شود بنده هم اگر خلافی کردم باید به اشد مجازات محاکمه شوم و برایم حکم صادر شود، دستگاه‌های امنیتی هم می‌توانند ۵۰ بار مرا احضار کنند.
مهاجر بیان کرد: این کشور اگر گندم نداشت مطمئن باشید در این شرایط هیچ کشور خارجی یک کیلو گندم نمی‌داد، دشمنان دوست دارند این انقلاب را سرنگون کنند.
وی با تاکید بر اینکه شدیدترین رفتار باید با متخلفان انجام شود، گفت: اما نباید به تولید کنندگان آسیب بزنیم هدفمان در مراسم آن شب فقط و فقط تقدیر از کشاورزان برتر تولیدکننده گندم بود تا انگیزه برای سایر کشاورزان شود.

* ما اسمی هم برای تقدیر از همکاران غله نداده بودیم/ اداره غله و بخش خصوصی منکر انتخاب ایشان به عنوان تشویق‌شونده شدند/ از مردم عذرخواهی می‌کنم که یک غیرتولیدکننده آبروی کشاورزان را برد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در جلسه جشن برداشت گندم هیچکس به غیر از بنده نسبت به انتخاب مدیر غله گنبدکاووس اعتراض نکرد، ادامه داد: بنده ایشان را «مدیر خاطی» نمی‌شناختم، ما اسمی هم برای تقدیر از همکاران غله نداده بودیم و در آخر هم مشخص نشد چه کسی از وی تقدیر کرد، اداره غله و بخش خصوصی منکر انتخاب ایشان به عنوان تشویق‌شونده شدند.
مهاجر گفت: لیست افراد تشویق‌شونده در مراسم جشن گندم مورد تایید ما نبود از مردم عذرخواهی می‌کنم که یک غیرتولیدکننده آبروی کشاورزان را برد.

* به همکارانم گفتم اجازه ندارید در برابر انتقاد رسانه، مقاومت کنید
وی انتقاد سازنده را رسالت یک رسانه و خبرنگار دانست و تصریح کرد: سیستم را هر چه می‌خواهید انتقاد کنید ما معتقدیم کارایی ما بیشتر خواهد شد، به همکاران هم گفتم اجازه ندارید در برابر انتقاد رسانه، مقاومت کنید البته انتقاد باید سازنده و منصفانه باشد اما در برابر تهمت هیچ‌گاه کوتاه نمی‌آیم.
مهاجر بیان کرد: مبارزه با رانت‌خواری و فساد جزو وظایف حاکمیت است که اگر صورت نگیرد کوتاهی می‌شود اما انتشار تخلف باید بعد از صدور حکم باشد، اینکه ذهن ۸۵ میلیون نفر را خراب کنیم که جنس خراب به آنها خورانده شده درست نیست؛ این رفتارها برای نظام هزینه دارد و غیرقابل جبران است ما نمی‌توانیم با رزق مردم بازی کنیم.
انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول