اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ممنوعیت صدور مجوز تغییر کاربری و اضافه بنا با دستور استاندار گلستان

استاندار گلستان دستور عدم صدور مجوز تغییر کاربری اراضی و اضافه بنا ساختمان در تمامی شهرها و روستاهای گلستان را صادر کرد.

ممنوعیت صدور مجوز تغییر کاربری و اضافه بنا با دستور استاندار گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس عصر امروز پس از برگزاری جلسه ویژه رسیدگی به ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در گلستان که با حضور معاون دادستان کل کشور و دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حدود 311 مورد شکایت دستگاه‌های اجرایی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت طی این سال‌ها مطرح شده است.

وی ادامه داد: 80 درصد این شکایت‌ها مربوط به سال 1393 تا به امروز بوده که بخشی از این شکایت‌ها منجر به تخریب، بازگشت تغییر کاربری و احکام دیگر شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: بخشی از بخشنامه‌ها در برخی از نقاط استان قابلیت اجرایی ندارد و در این جلسه مقرر شد این بخشنامه‌ها برای گلستان اصلاح شود و مقرر شد عملکرد دستگاه‌های مسؤول در حوزه مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز مورد بازبینی و بازرسی قرار گیرد.

حق‌شناس تاکید کرد: این ارزیابی باید از حوزه ملی به دستگاه متناظر در استان صورت گیرد چون دستگاه‌های استانی بر اساس سیاست‌های ملی عمل می‌کنند و هیچ مدیری در استان نمی‌تواند اجتهاد شخصی بر اساس آیین‌نامه یا بخشنامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: به همه دهیاران و شهرداران استان اعلام و ابلاغ کردم هیچ تغییر کاربری و اضافه بنایی نباید پذیرفته شود مگر آنکه حکم قانونی داشته باشد.

استاندار گلستان تصریح کرد: تغییر کاربری توسط کمیسیون ماده 100 یا کمیسیون‌های مشابه تخلف است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

حق‌شناس متذکر شد: اراضی استان گلستان جز اراضی با ارزش ملی است و برخورد با تخلفات باید با جدیت صورت گیرد.

وی اضافه کرد: کمیسیون ماده پنج و ماده 100 و ماده 99 به هیچ وجه نباید منبع درآمد باشد.

انتهای پیام/83004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول