اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تلاش برای ارتقای معیشت و منزلت محیط‎بانان گلستانی

استاندار گلستان گفت: ما برای ارتقای معیشت و منزلت محیط‎بانان هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد.

تلاش برای ارتقای معیشت و منزلت محیط‎بانان گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‎شناس ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز محیط‎بان در گلستان اظهار کرد: اصل 50 قانون اساسی که میثاق ملی همه ایرانیان است تکلیف همه ما را مشخص و اهمیت محیط زیست و وظیفه همه ایرانیان را در قبال این نعمت خدادادی ذکر کرده است.

وی تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه همه ما است اما در حال حاضر این وظیفه به محیط‎بانان واگذار شده و محیط‎بانان با جان خود از محیط زیست دفاع می‎کنند.

استاندار گلستان بیان کرد: اگر حیات اجتماعی مظروف است باید ظرف آن حفظ شود و اگر مظروف نباشد ظرفی هم نخواهد بود، در واقع اگر محیط زیست نباشد حیات اجتماعی هم نخواهد بود.

حق‎شناس تصریح کرد: اینکه بخشی از شمال کشور صحنه ساخت‎وساز غیرشمالی‎ها شده به دلیل آن است که محیط زیست مناسب نداشتند و به همین دلیل از استان‎های دیگران از جمله تهران به استان‎های شمالی آمدند.

وی گفت: آب، خاک و هوا سه عنصری است که جایگزین دیگری نمی‎تواند داشته باشد و بسیاری از کالاها قابلیت جایگزین دارند اما برخی عناصر در طبیعت قابلیت جایگزین ندارند و حتی مکمل هم ندارند لذا باید آنها را حفظ کرد.

* زحمات محیط‎بانان با دستمزد ناچیز قابل جبران نیست

استاندار گلستان با بیان اینکه خوشبختانه هر سه عنصر آب، خاک و هوا در استان‎های شمالی موجود است، تصریح کرد: باید دانیم که این عناصر به راحتی در حال از دست دادن است.

حق‎شناس با اشاره به خسارات سیل به استان گلستان متذکر شد: بخشی از خسارات سیل به منازل مسکونی، اراضی کشاورزی و ... بود که قابل برآورد است اما تخریبی که  نمی‎توان آن را برآورد کرد جابه جایی بخشی از خاک است که قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه زحمات محیط‎بانان با دستمزد ناچیز قابل جبران نیست، اذعان کرد: کار محیط‎بانان بسیار پراهمیت و ارزشمند است و ما در ارتقای معیشت و منزلت محیط‎بانان هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول