اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تأکید استاندار گلستان بر فرآوری محصولات کشاورزی و پرهیز از خام‎فروشی

استاندار گلستان گفت: خام‎فروشی محصولات کشاورزی همانند خام‎فروشی نفت روش درستی نیست و دارای ایراد است.

تأکید استاندار گلستان بر فرآوری محصولات کشاورزی و پرهیز از خام‎فروشی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‎شناس شامگاه چهارشنبه در جمع صنعتگران استان گلستان، با اشاره به خسارت یک هزار و 700 میلیارد تومانی سیلاب به زیرساخت‌های استان اعم از تأسیسات آبی، برق، جاده و ... اظهار کرد: براساس تخصیص اعتبار خسارت به این بخش جبران می‎شود و بازسازی آنها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تأثیر سد نرماب در کاهش خسارات ناشی از سیل تصریح کرد: در صورتی که سد نرماب تکمیل می‎شد در سیل اخیر بخش عمده‎ای از خسارات وارده کاهش می‎یافت.

* تکمیل سد نرماب می‎توانست 50 درصد خسارات ناشی از سیل را کاهش دهد

استاندار گلستان محدودیت‎های اعتباری را مانع تکمیل سد نرماب دانست و ابراز کرد: تکمیل و آبگیری سد نرماب در سال‎های گذشته با 150 میلیارد تومان اعتبار قابل انجام بود اما متأسفانه این اقدام صورت نگرفت و در حال حاضر برای ساخت مخزن سد نرماب به یک هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حق‎شناس تأکید کرد: تکمیل سد نرماب می‎توانست 50 درصد خسارات ناشی از سیل را کاهش دهد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‎های فراوان استان گلستان در بخش کشاورزی متذکر شد: باید خام‎فروشی برخی محصولات کشاورزی مانند گندم، کلزا و ... که استان گلستان در تولید آنها جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‎شود کنار گذاشته شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه تولیدکنندگان باید از مزیت نسبی موجود در استان گلستان بهره ببرند و محصولات کشاورزی را به محصول نهایی تبدیل کنند، بیان کرد: بسیاری از مشکلات با قوی شدن اقتصاد از بین می‎رود، خام‎فروشی محصولات کشاورزی همانند خام‎فروشی نفت روش درستی نیست و دارای ایراد است.

* افزایش نرخ بیکاری استان گلستان در بهار امسال

حق‎شناس به افزایش نرخ بیکاری استان گلستان در بهار امسال اشاره و تأکید کرد: متأسفانه بخش فراوانی از محصولات کشاورزی تولید شده در گلستان بدون فرآوری به استان‌های دیگر صادر می‌شود که خام‎فروشی و عدم توجه به ظرفیت‎های استان در این بخش موجب افزایش نرخ بیکاری گلستان در سه ماه نخست سال جاری شده است و نرخ بیکاری را دو رقمی کرده است.

>انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول