اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اشاعه بی‎حجابی شخصیت زن را خرد و لگدکوب می‎کند

امام جمعه گرگان با بیان اینکه متأسفانه در دوران پهلوی با اشاعه بی‎حجابی شخصیت زن را خرد و لگدکوب کردند، گفت: در جوامع غربی امتیاز زن مسائل ظاهری شده و آیا این توهین به شخصیت زن نیست؟

اشاعه بی‎حجابی شخصیت زن را خرد و لگدکوب می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهرستان، با اشاره به واقعه مسجد گوهرشاد اظهار کرد: در سال ۱۳۱۴ و بیش از ۸۰ سال قبل حادثه‎ای در کشور و در حرم مطهر امام رضا ( ع) در مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: زمانی که رضاخان حجاب را ممنوع کرد علمای دین و مردم با این کار مخالفت کردند و مردم و مسلمانان در راستای مخالفت با بی‌حجابی تجمع کردند که مأموران رژیم پهلوی مردم را به گلوله بستند و حمام خون راه انداختند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه متأسفانه در دوران پهلوی با اشاعه بی‎حجابی شخصیت زن را خرد و لگدکوب کردند، افزود: در جوامع غربی امتیاز زن مسائل ظاهری شده و آیا این توهین به شخصیت زن نیست؟

*شخصیت زن به ظواهر نیست

نورمفیدی با بیان اینکه یکی از معانی حجاب این است که شخصیت زن به ظواهر زن نیست و از نگاه اسلام ایمان، علم و جهاد برای مرد و زن یک امتیاز به‌شمار می‌رود، ابراز کرد: مسأله حجاب از ضروریات دین است لذا ضروری است که جامعه اسلامی تحت تأثیر تبلیغات شیطانی دیگران قرار نگیرند و با حجاب نشان دهند که فرهنگ‌ دشمن را قبول ندارند و امتیاز زن به عمل صالح و خدمت‌گذاری در راه خدا است.

وی در ادامه به میلاد امام رضا ( ع) اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری اگر بخواهیم در یک جمله امام رضا(ع) را معرفی کنیم باید بگوییم آن حضرت مبارز خستگی‎ناپذیر بودند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان متذکر شد: منش، رفتار و سبک زندگی امام رضا(ع) مروج سبک زندگی اسلامی در برابر سبک زندگی حاکمان ظلم بود.

نورمفیدی به موضوع جنگ یمن اشاره کرد و افزود: بیش از چهار سال است که جنگ یمن ادامه یافته و امروز مشخص شده که همه چیز پول و جایگاه بین‌المللی نیست و کار به جایی رسیده که متحد اصلی عربستان سعودی خود را از صحنه جنگ یمن خارج می‌کند.

وی با بیان اینکه امارات سالانه ۱۶ میلیارد دلار برای جنگ با یمن هزینه کرده است، یادآور شد: مقاومت و ایستادگی کشورها در عقب‎نشینی دشمن متجاوز تاثیرگذار است، آمریکا ۲۰ سال از طریق هوا و زمین و دریا با مردم ویتنام جنگید و پس از ۲۰ سال مجبور شد از ویتنام خارج شود.

*نباید در مقطع تاریخی حساس فعلی منفعل شویم

امام جمعه گرگان گفت: ما در مقطع تاریخی بسیار مهمی قرار داریم اگر منفعل شویم دشمنان بر ما مسلط می‌شوند و هر کاری که دلشان بخواهد با ما می‌کنند.

نورمفیدی افزود: اگر در برابر فشارها ایستادگی کنیم و به خاطر مقاومت ایران و ارواح طیبه شهدا و انسان‌های وارسته‌ای که برای انقلاب جانفشانی کردند و با عنایت حضرت حق این پیچ تاریخی را هم مانند هشت سال دفاع مقدس پشت سر می‌گذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه در برجام به هیچ وجه تخلف نکردیم، ادامه داد: در حالی که این قرارداد بین‌المللی را هفت کشور امضا کردند اما آمریکایی‌ها تخلف کردند و خارج شدند، آمریکا در برجام وعده‎های زیادی داده که این وعده ها عملی نشده است.

وی یادآور شد: ایران بر اساس قانون بیان کرد که به برخی از تعهدات خود عمل نخواهد کرد مگر آنکه اروپا پای تعهدات خود بیاستد البته نه اینکه ملت ایران را با وعده‎ها سرگرم کنند و امیدواریم ایستادگی‌ها، اروپایی‌ها را سر عقل بیاورد و به وعده‎های خود عمل کنند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول