اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بسکتبال شهرداری گرگان آماده قهرمانی

مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان آماده تداوم نتایج مثبت در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور و رسیدن به جایگاه قهرمانی هستند و حمایت همه جانبه برای تقویت تیم را اعلام کردند.

بسکتبال شهرداری گرگان آماده قهرمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌‌های کشور با قهرمانی «پالایش نفت آبادان» و نایب قهرمانی تیم بسکتبال «شهرداری گرگان» به پایان رسید، نتیجه‌ای که حداقل در سه دهه گذشته برای بسکتبال گرگان شگفت‌انگیز بود.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان سال گذشته قبل از آغاز فصل با فراز و نشیب زیادی برای انتخاب کادر فنی، انتخاب بازیکنان و نحوه حمایت از تیم مواجه بود به صورتی که پس از تعیین کادر فنی و بودجه 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی برای تیم، نوسانات قیمت ارز باعث شد برای جذب بازیکن چالشی بزرگ پیش‌روی تیم و کادر فنی باشد.

ترکیبی از بازیکنان بومی جوان، کم‌تجربه، بازیکنان غیربومی و باسابقه در کنار کادر فنی پخته و کارآزموده در میادین ملی و بین‌المللی، حمایت رسانه‌ای و هواداری، استفاده از تیم روانشناسی باعث شد تیم بسکتبال شهرداری گرگان در شگفتی تمام به فینال رقابت‌ها راه یابد.

هرچند که با فینالیست شدن تیم، رویای قهرمانی در یک قدمی تحقق و واقعیت قرار داشت اما اتفاقات مختلف دست به دست هم داد تا کسب مدال نقره پایان بخش یک فصل فعالیت جمعی بیش از 20 نفره تیم بسکتبال شهرداری گرگان باشد.

پس از کسب این مقام دیگر انتظارها از بسکتبال شهرداری گرگان بالاتر رفته چون ثابت شده گرگان دارای نیروهای توانمند در کادر فنی و بازیکنان است و دیگر اینگونه نیست که تکیه‌گاه اول شهر بر روی بازیکنان غیربومی و افرادی خاص در کادر فنی باشد.

ترکیب حمیدرضا کلاسنگیانی، صالح مخدومی، هادی ایزدپناه، ساعد کریمی در کنار اسدالله کبیر و حمایت‌های پشتیبانی حسن طیبی در مجموع کادر فنی و سرپرستی و مدیریتی تیم در ابتدا نگرانی‌هایی را برای ایجاد اختلاف و حواشی ایجاد می‌کرد اما این ترکیب نشان داد می‌شود با اعتماد به جوانان کارآزموده و حمایت پیشکسوتان و افراد با تجربه اتفاقات بزرگی را رقم زد.

بسیاری از کارشناسان و علاقمندان به بسکتبال از این موضوع نگران هستند که کار بسکتبال شهرداری گرگان با پایان این فصل به اتمام نرسد و افزایش حمایت‌ها باعث تداوم موفقیت‌ها و رسیدن به قله قهرمانی را رقم بزند.

شهردار گرگان در جشن نایب قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری گرگان ضمن اعلام تداوم حمایت از تیم بسکتبال در لیگ برتر گفت: در ابتدای فصل به مدیران و اعضای کادر فنی این نکته را اعلام کردم در صورت عدم کسب نتیجه درست، تداوم تیم‌داری در بسکتبال از سوی شهرداری گرگان با مشکلات عدیده‌ای رقم خواهد خورد و دیگر نمی‌توانیم در این سطح حمایت را داشته باشیم.

عبدالرضا دادبود بیان کرد: عملکرد و نتیجه تیم به گونه‌ای است که دیگر تردیدها برای حمایت از تیم و ادامه مسیر حرفه‌ای در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور برای مجموعه شورا و شهرداری از بین رفته است.

لزوم افزایش بودجه 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی بسکتبال

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره نگاه شورا نسبت به حمایت از تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای فصل آینده لیگ برتر چیست، اظهار کرد: بودجه‌ای که برای سال 1397 بسکتبال مصوب کردیم در بودجه ابتدایی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان برای بسکتبال به مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان را مصوب کرد.

یوسفی با اشاره به اینکه معتقدم بودجه تصویب شده باید افزایش یابد، گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده و موفقیت تیم در لیگ برتر نظر شورا و شهرداری بر این است این تیم از نظر مادی و بازیکنان تقویت شود و از سوی دیگر معتقدم کادر فنی خیلی خوب عمل کرده و در مجموع تیم باید از نظر برنامه‌ریزی و تزریق بازیکن تقویت شود تا نتیجه بهتر از گذشته را کسب کنیم.

وی برای توجه به هواداران و ساماندهی هواداران برای تشکیل یک کانون یا مجموعه مشخص برای هواداران، تاکید کرد: این موضوعی است که باید شهرداری و شورا با تشکیل جلسه در کمیته ورزش به آن بپردازند، به نتیجه برسند و در نهایت با طرح موضوع در صحن علنی روی آن تصمیم‌گیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: اما هواداران پایتخت بسکتبال ایران و پایتخت هواداران بسکتبال ایران است و این هواداران بی‌نظیر هستند و امسال آنقدر خوب عمل کردند که تیم با کمترین حاشیه و در یک شرایط بسیار خوب حمایت شدند.

یوسفی گفت: این نکته قابل ذکر است که باید به پیشنهادها و خواسته‌های هواداران و لیدرها هم باید توجه شود تا اگر قرار است مجموعه‌ای شکل گیرد در راستای حمایت از آنها باشد.

آماده همکاری با شهرداری در افزایش بودجه بسکتبال هستیم

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر گرگان در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در این خصوص گفت: با توجه به نتایجی که تیم بسکتبال شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور کسب کرد، مسوولیت ما را برای حمایت بیشتر از تیم بیشتر می‌کند.

سعید رحیمی گفت: انتظار شهروندان از ما و تیم بالا رفته و برای بازی‌های غرب آسیا و لیگ سال آینده باید تیم‌ بهتری را تشکیل داده و با جبران کاستی‌ها با قدرت بیشتری وارد عرصه شویم.

وی ادامه داد: فصل گذشته ما با حداقل مبلغ وارد رقابت‌ها شدیم و امروز برای بازی‌های غرب آسیا و فصل آینده باید تیم را تقویت کنیم و از سوی دیگر با توجه به نحوه مدیریتی کادر فنی با هدایت آقای کلاسنگیانی و عملکرد خوب کادر فنی باید ادامه همکاری با همین کادر فنی ادامه پیدا کند.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: بودجه برای فصل آینده مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان مصوب شده و به نظر من نیاز است از حمایت‌های حامیان مالی دیگر برای تیم استفاده شود و یا در صورتی که تیم نیازمند بودجه بیشتر است، شورا این آمادگی را دارد با ارائه لایحه از سوی شهرداری بیشترین همکاری در افزایش بودجه تیم انجام شود.

رحیمی بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که کمیته ورزش در فصل گذشته برای تیم بسکتبال و مباحث ورزشی تحت مدیریت و حمایت شهرداری انجام داد، جلوگیری از دخالت افراد غیرورزشی در امور ورزش به ویژه افراد غیر بسکتبالی در امور تیم بسکتبال شهرداری گرگان بود.

وی تاکید کرد: ما تلاش کردیم موضوعات ورزشی به ویژه بسکتبال به اهلش سپرده شود و دست افراد سوءاستفاده‌گر را که دنبال حاشیه‌سازی برای تیم هستند را کوتاه کردیم.

رحیمی گفت: ما با حداقل مبلغ با بهترین مدیریت بهترین نتیجه ممکن را کسب کردیم و به نظرم این قابلیت وجود دارد که این تیم به عنوان پدیده لیگ بسکتبال امسال معرفی شود.

ضرورت عدم دخالت شورا و شهرداری در تصمیمات کادر فنی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در این خصوص تصریح کرد: یکی از نکات موفقیت تیم بسکتبال شهرداری گرگان مشخص بودن بودجه از ابتدای کار بود و کادر فنی در ابتدای شروع کار می‌دانستند  چه میزان بودجه برای تیم بسته شده است.

ناصر گرزین گفت: برای تداوم موفقیت تیم باید همین سیاست ادامه پیدا کند و هرچه سریع‌تر بودجه نهایی تیم مشخص شود و من معتقدم برای موفقیت تیم این انتظار وجود دارد بودجه 2 میلیارد و 400 میلیون تومانی تا سقف 4 میلیارد یا 5 میلیارد هم افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: یکی از نکاتی که سال گذشته بر آن اشاره و آن را اجرایی کردیم عدم دخالت شورا در امورات فنی بود که امسال هم باید این روال ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با تقدیر از شهردار و مدیران شهرداری در مدیریت مباحث تیم تصریح کرد: تشکیل کادر فنی و بازیکنان برای فصل پیش رو نباید به تاخیر بیافتد و معتقدم از یک ماه آینده باید اقدامات جدی آغاز شود.

گرزین در خصوص تداوم همکاری با کادر فنی و بازیکنان تیم، بیان کرد: من معتقدم امسال کادر فنی و بازیکنان با دل و جان برای تیم تلاش کردند و معتقدم شاکله کادر فنی و بازیکنان حفظ شود مگر اینکه کادر فنی نظر خاصی را برای بازیکنان داشته باشند و به نظر من هیچ کم کاری از جانب بازیکنان و کادر فنی دیده نشده است.

وی گفت: ما نباید وارد موضوعات فنی شویم و کادر فنی است که برای بازیکنان باید نظر دهد و ما هم باید حمایت کنیم.

ادامه همکاری «پری» و «دراگوییچ» با شهرداری گرگان

لازم به ذکر است، بسیاری از هواداران در جشن نایب قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با نشان دادن عدد پنج، حداقل بودجه 5 میلیارد تومانی را برای تیم در راستای تداوم موفقیت، ارتقا جایگاه تیم در لیگ برتر و کسب نتیجه دلخواه در مسابقات بسکتبال غرب آسیا از شهردار و شورای اسلامی شهر گرگان خواستار شدند.

«پری پتی» بازیکن آمریکایی تیم بسکتبال شهرداری گرگان که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تیم در فصل گذشته بوده و امروز جایگاه ویژه‌ای بین هواداران تیم پیدا کرده اعلام کرد که من خودم را گرگانی می‌دانم و آنقدر محبت و عشق مردم گرگان را دیده‌ام که پاسخ من برای فصل آینده برای همکاری با تیم مثبت است.

این بازیکن آمریکایی تیم بسکتبال شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: من در ابتدای حضورم در ایران به دلیل گفته‌های دیگران تصور دیگری از مردم ایران داشتم و فکر می‌کردم مردم ایران مردم آمریکا را دوست ندارند اما از زمان حضورم در ایران تمام ذهنیت من تغییر کرد و می‌گویم عاشق مردم ایران و مردم گرگان هستم.

نیکولا دراگویچ بازیکن صربستانی تیم بسکتبال شهرداری گرگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره ادامه همکاری‌اش با تیم گفت: بستگی به مدیران و کادر فنی تیم دارد و در صورت درخواست آنها باید بیشتر راجع به آن صحبت کنیم اما به مردم و هواداران گرگان علاقه دارم.

بر اساس این گزارش، با توجه به نظر مدیران شهر برای حمایت از تیم بسکتبال شهرداری گرگان و با توجه به انگیزه موجود بین بازیکنان و نگاه جدی هواداران برای تداوم حمایت همه‌جانبه از تیم محبوبشان می‌توان این انتظار را داشت که با ادامه مدیریت صحیح با مدیریت جدی حواشی و اتفاقات کوچک اطراف تیم آینده خوبی را در فصل پیش‌رو برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان رقم زد و بسکتبال گرگان را به آرزوی دست‌نیافته فصل گذشته رساند.

===============

گزارش: سالار احمدی

===============

انتهای پیام/83004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول