اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

17 قلم کالایی که قیمت آن از میانگین کشوری در گلستان پایین‌تر است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: قیمت 17 قلم کالا در استان گلستان از متوسط کشور پایین‎تر است و این اقلام شامل برنج خارجی، برنج ایرانی، گوشت گوسفند،... می‌شود.

17 قلم کالایی که قیمت آن از میانگین کشوری در گلستان پایین‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینقلی قوانلو صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: 24 قلم کالای اساسی در کشور وجود دارد که بر قیمت‎های این کالاها نظارت وجود دارد.

وی تصریح کرد: قیمت  17 قلم کالا  در استان گلستان از متوسط کشور پایین‎تر است و این اقلام شامل برنج خارجی، برنج ایرانی، گوشت گوسفند، گاو، مرغ، شیر پاستوریزه، ماست، پنیر، تخم‌مرغ، روغن‌مایع، پرتقال، گوجه فرهنگی، سیب‌زمینی، لوبیا چشمی، عدس، رب گوجه فرنگی، چای خارجی است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: همچنین قیمت هفت کالا در استان گلستان از متوسط میانگین کشوری بالاتر است که این اقلام شامل کره، موز، سیب‌درختی، خیار، پیاز، قند و شکر است.

قوانلو بابیان اینکه قیمت کالاهایی که از میانگین استانی بالاتر است کالاهایی است که در استان گلستان تولید نمی‌شود، افزود: موفق‌ترین استان در تولید گوشت مرغ هستیم و حجم بالای تولیدات  گوشت مرغ در استان منجر به آن شده که قیمت گوشت مرغ  به زیر 11 هزار و 500 تومان مصوب برسد.

وی به طرح ضیافت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان چهار کالای اساسی شامل شکر، برنج، روغن نباتی و گوشت گرم توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به تأمین 140 هزار تن شکر در کشور اشاره کرد و گفت: بخشی از این شکر دیر توزیع شد و ازاین‌رو مشکلاتی در بازار به وجود آورد و دلیل آن مشکلات در تحویل شکر از سوی واحدهای تولیدی بود.

قوانلو متذکر شد: در بخش گوشت مرغ قیمت در استان گلستان زیر مصوب بازار است و حجم کشتار مرغ در گلستان بالاتر از میانگین کشور است.

وی تأکید کرد:  طرح نظارت ویژه را با کمک دستگاه‎ها داریم و نظارت را به‌صورت دو نوبت برای کنترل قیمت‌ها  دنبال می‎کنیم تا مشکلی در بازار پیش نیاید.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: تلاطم گرانی وجود خواهد داشت فرق گرانی با گران‌فروشی را باید دقت کنیم آن چیزی که در جامعه وجود دارد گرانی است.

انتهای پیام/83015/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول