اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شهدای اهل سنت افتخار و عزت ما هستند

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه ایران اسلامی سرزمین همه ما و بستر دلاوری همه ادیان و مذاهب است، گفت: شهدای اهل سنت افتخار و عزت ما هستند.

 شهدای اهل سنت افتخار و عزت ما هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، انقلاب اسلامی ایران در حدوث خود مدیون و مرهون فداکاری و حضور در صحنه همه مردم اعم از اقشار، گروه‌ها، ادیان و مذاهب اسلامی بوده و در مرحله تثبیت و کارآمدی نیز همه ملت در کنار هم و دوشادوش یکدیگر برای اعتلای نظام و انقلاب اسلامی فداکاری کرده‌اند.

در این راستا اهل سنت به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اقشار در مراحل مختلف انقلاب اسلامی با رشادت و فداکاری برای میهن و انقلاب عمق ارادت خود را به نام و حکومت برگرفته از اسلام و راه و منش پیامبر اعظم (ص) به اثبات رسانده است که تنها یکی از این جلوه‌ها شهادت ده‌ها هزار شهید در دوران دفاع مقدس است.

به همین منظور امام جمعه گنبدکاووس در راستای ادامه مسیر حرکتی و منش رهبر معظم انقلاب برای دیدار با خانواده معظم شهید «خوجه قلی پقه» از شهدای اهل سنت و ترکمن شهرستان گنبدکاووس و دهستان سلطانعلی راهی این دهستان در بخش مرکزی گنبدکاووس شد و با مادر و برادر این شهید بزرگوار دیدار و گفت و گو کرد.

* خون شهدای ادیان و مذاهب مختلف در ایران به هم آمیخته شده است

امام جمعه گنبدکاووس در این دیدار با اشاره به اینکه حضور در منزل نورانی و سراسر معنویت خانواده شهدا همواره برای ما پربرکت و انرژی بخش بوده است، اظهار کرد: هرگاه در منزل این عزیزان حاضر شده و توفیق عرض ادب به ساحت شهدا و خانواده آنها را پیدا کرده‌ایم خداوند توفیقات و برکات بیشتری را بر ما ارزانی داشته است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا و به ویژه خانواده‌های این عزیزان وظیفه ذاتی ماست، افزود: صبوری و ایستادگی شما خانواده‌های معظم شهدا یکی از بزرگترین علت‌هایی است که دشمنان ما را عصبانی کرده و به استیصال کشانیده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ما از این که خون شهدای ادیان مختلف و مذاهب اسلامی با هم برای دفاع از این مرز و بوم با هم آمیخته شده پریشان است، گفت: امروز همه می‌دانند که در همین استان کوچک گلستان بالغ بر 500 شهید اهل سنت جان خود را برای دفاع از اسلام، انقلاب، میهن و مردم عزیز خود فدا کرده‌اند.

* روحیه شهادت طلبی فرزندان پاسدار انقلاب ترامپ را مجبور به خباثت کرد

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه شهدای اهل سنت عزت و افتخار ما و جامعه اسلامی هستند، ادامه داد: هدف امروز ما از حضور در منزل شهدا علاوه بر تجلیل و تکریم مقام شامخ شهدا زنده نگه داشتن یاد و خاطره کسانی است که عزیزترین مولفه زندگی خود را برای امنیت و آرامش این مردم تقدیم کرده‌اند.

ترابی با بیان اینکه این روزها که رئیس جمهور آمریکا مدام در حال توهین کردن به پایه های انقلاب و به ویژه سپاه پاسداران است را باید در همین مولفه‌ها جستجو کنیم، تاکید کرد: شک نکنید که آمریکا و نوکر کاسه‌لیسش رژیم صهیونیستی به خاطر روحیه شهادت طلبی فرزندان بسیجی و پاسدار ماست که ترسیده و اقدام به این خباثت کرده‌اند.

برادر شهید خوجه‌قلی پقه با تقدیر از حضور امام جمعه گنبدکاووس در منزل این شهید بزرگوار اضافه کرد: همه ما برای این مرز و میهن اسلامی از جان مایه خواهیم گذاشت و تردیدی نداشته باشید که آموزه‌های دینی ما عزممان را برای حراست از این انقلاب مضاعف می‌کند.

پقه با تاکید بر اینکه امنیت و اقتدار امروز کشور را باید مرهون و مدیون شهدای عزیز دانست، گفت: امیدواریم همه مسوولان با توجه به رسالت و وظیفه خود نسبت به شهدا در اجرای مسوولیت‌های خود موفق بوده و مردم را با آغوش باز بپذیرند.

* حضور مسوولان مایه دلگرمی خانواده شهداست/ مسوولان به سیل زدگان رسیدگی فوری کنند

وی با بیان اینکه مردم گنبدکاووس در سیل اخیر دچار مشکلات زیادی شدند، تصریح کرد: ما به عنوان خانواده شهید و معتمد مردم درخواستمان رسیدگی فوری به همه سیل‌زدگان در سراسر کشور به ویژه استان گلستان و رفع مشکلات مردم با همت و همکاری همه مردم و نهادهاست.

مادر شهید خوجه‌قلی پقه نیز با تشکر از حضور امام جمعه گنبدکاووس در منزل شهید و دیدار با خانواده شهدا، تاکید کرد: همین حضور شما مایه دلگرمی و تقویت اراده و صبر ما می‌شود که امیدواریم تداوم داشته باشد.

گفتنی است شهید خوجه‌قلی پقه در 9 فروردین ماه سال 1365 در مریوان و در قالب لشکر 77 خراسان بر اثر برخورد خمپاره با خودروی وی و واژگونی و انفجار این خودرو و همچنین برخورد ترکش خمپاره با سر به مقام رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول