اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نماینده گنبدکاووس در مجلس خبر داد

افتتاح مرکز جامع سرطان و آنژیوگرافی گنبدکاووس تا 3 ماه آینده

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساخت مرکز جامع سرطان و آنژیوگرافی در مراحل پایانی است، گفت: این مراکز تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح مرکز جامع سرطان و آنژیوگرافی گنبدکاووس تا 3 ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، بعد از ظهر امروز مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس به منظور بررسی وضعیت اجرای پروژه ساخت مراکز جامع سرطان و آنژیوگرافی که توسط نیکوکار گنبدی «حاج محمد شهرکی» در حال ساخت است در فرمانداری ویژه گرد هم آمدند تا با حضور خبرنگاران و این نیکوکار گنبدی مراحل اجرای کار و نیازمندی‌های آتی این پروژه را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه گنبدکاووس قطب سرطان در کشور است، اظهار کرد: ضرورت ایجاد مرکز جامع غربالگری و درمان سرطان سالهاست که در این منطقه احصا شده و دغدغه بسیاری از مردم و مسوولان بوده و هست.

قره‌جه طیار با بیان اینکه بر اساس نیکوکاری و مهربانی «حاج محمد شهرکی» که یکی از نیکوکاران شهرستان گنبدکاووس است توافقی برای راه‌اندازی مرکز جامع سرطان در شهرستان صورت گرفت، افزود: براساس این توافق میان ایشان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ساخت این مرکز بر عهده این نیکوکار گنبدی و تجهیز آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

* نوبت دانشگاه علوم پزشکی است که به تعهدات خود عمل کند

وی با تاکید بر اینکه آقای شهرکی به طور کامل به تعهدات خود عمل کرده و تا به امروز سازه اصلی آن ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام ایشان این ساختمان تا دو الی سه ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد و لازم است تا دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز این مرکز اقدام کنند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنده با تمام توان پیگیر تجهیز این مرکز خواهم بود، ادامه داد: نباید زحمات و مهربانی نیکوکاران با تعلل ما مسوولان نادیده گرفته شده و انگیزه را از نیکوکاران و خیرین برای کمک به دولت و مردم بستاند.

طیار با تاکید بر اینکه اگر همین پروژه قرار بود با اعتبارات و روند اداری دولتی طی می‌شد حداقل دو سه سال طول می‌کشید، تصریح کرد: امروز که در کمتر از 6 ماه این مرکز آماده تحویل و بهره‌برداری می‌شود باید هر چه سریع‌تر تجهیز شده تا مردم از آن استفاده کنند.

* مرکز جامع سرطان انتظار 25 ساله مردم بود

فرماندار گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سالهاست که مردم و دولت در گنبدکاووس در مواقع نیاز از کمک خیرین و نیکوکاران بهره می‌گیرند، افزود: این حضور و همراهی نیکوکاران در شهرستان گنبدکاووس در سطح کشور نمونه ندارد و از این بابت خداوند متعال را شاکریم.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه مرکز جامع سرطان و مرکز آنژیوگرافی در شهرستان گنبدکاووس مطالبه و انتظار 25 ساله مردم بوده است، خاطرنشان کرد: در سالهای متمادی مردم و مسوولان گنبدکاووس در پی راه‌اندازی این مراکز بوده‌اند اما متاسفانه به نتیجه دلخواه نرسیدند که امروز با همت و تلاش «حاج محمد شهرکی» این خیر گنبدی این مهم محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه پس از تحقق وعده‌های این خیر عزیز، نوبت انجام تعهدات رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان مبنی بر تجهیز این بیمارستان است، اضافه کرد: هفته آتی جلسه مشترکی را با رئیس دانشگاه خواهیم داشت تا پیگیر اجرای تعهدات دانشگاه علوم پزشکی باشیم.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس از افتتاح و بهره برداری این مرکز تا قبل از پایان تابستان سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم افتتاح این مراکز بتوانند مشکلات مردم گنبدکاووس و شرق استان گلستان را در بخش مبارزه با سرطان و بیماری‌های قلبی مرتفع شود.

* عزیمت بیماران به شهرها و استان‌های دیگر دغدغه سال‌های متمادی ماست/ دانشگاه علوم پزشکی به تعهدات خود پایبند است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گنبدکاووس در حوزه سلامت مرکز خدمات‌دهی به شرق استان است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مدیران شرق استان گلستان عزیمت مردم به ویژه افراد کم بضاعت به شهرها و استان‌های دیگر برای درمان بیماری‌ها از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی است.

فرهاد بدیعی با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما برای رسیدگی به درمان و شناسایی بیماری‌ها نداشتن مرکز تخصصی سرطان و آنژیوگرافی بود، تاکید کرد: امروز با افزایش ظرفیت در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و همکاری و مهربانی نیکوکار گنبدی آقای شهرکی در دو طبقه مرکز غربالگری سرطان و مرکز آنژیوگرافی را ایجاد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر پایبندی دانشگاه علوم پزشکی بر تعهدات خود مبنی بر تجهیز این مراکز، گفت: بخشی از این تجهیزات خریداری شده و آماده است و بخشی دیگر نیز در حال تهیه است  و به محض آماده سازی نهایی مکان به گنبدکاووس منتقل خواهد شد که حاصل زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و پیگیری‌های مسوولان شهرستانی است.

گفتنی است در پایان این جلسه مدیران و مسوولان حاضر به همراه خبرنگاران و اهالی رسانه با حضور در محل اجرای پروژه ساخت مرکز جامع سرطان گنبدکاووس از نزدیک در جریان مراحل ساخت و اجرای این پروژه قرار گرفتند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول