اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گلستان خبر داد

تخریب 20 دهنه چشمه آب در سیل گلستان/ آب شرب 40 روستا همچنان قطع است

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان، از تخریب 20 دهنه چشمه آب در حادثه سیل دو روز گذشته خبر داد و گفت: بیش از 15 کیلومتر از خطوط انتقال آب در نقاط مختلف استان از بین رفته است.

تخریب 20 دهنه چشمه آب در سیل گلستان/ آب شرب 40 روستا همچنان قطع است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهزاد هرمزی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با توجه به حجم عظیم بارندگی که حتی از سیل سال 1380 هم بیشتر بوده، 339 روستا متاثر از این بارندگی شده و بیش از 210 روستا با مشکلات جدی و حاد روبرو شده‌اند.

وی ادامه داد: در این حادثه سیل بیش از 20 دهنه چشمه آب را از دست داده‌ایم و رودخانه‌ها آب بسیار زیادی را با خودشان آورده‌اند و چون اغلب خطوط انتقال در کنار رودخانه‌ها قرار دارد، باعث شده بیش از 15 کیلومتر خطوط انتقال آب شرب در نقاط مختلف از دست برود و نتوانیم از این خطوط برای انتقال آب استفاده کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گلستان تصریح کرد: رانش زمین باعث شده تا خطوط انتقال در کوه‌ها نیز از بین برود و تعدادی از این خطوط انتقال در فرصت کوتاه قابل بازسازی نیست، اما با این وجود حدود 175 روستا در حال حاضر با اقدامات انجام شده از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

هرمزی بیان کرد: در تلاش هستیم تا آب شرب کمتر از 40 روستای حادثه‌دیده استان گلستان هم وصل شود، اما شدت آسیب‌ها به حدی است که جبران خسارت‌ها نیازمند تلاش دوچندان است.

وی با اشاره به قطع برق بسیاری از روستاهای حادثه‌دیده و تلاش شرکت توزیع نیروی برق برای وصل شدن شبکه برق روستاها، تاکید کرد: در برخی مناطق هنوز قطعی برق وجود دارد که همکارانم در شرکت توزیع نیروی برق با وجود این بارش باران و هوای سرد در تلاش هستند تا برق این روستاها هم وصل شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: در برخی از نقاط به دلیل از بین رفتن مسیرهای دسترسی و بسته بودن محورها هنوز نتوانسته‌ایم به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

هرمزی گفت: در حال حاضر رودخانه‌های «گرگانرود» و «اترک» حجم عظیمی از آب را منتقل می‌کنند و فعلا امکان بازسازی خطوط انتقال این منطقه هم میسر نیست، اما آبرسانی سیار در تمامی روستاها در حال انجام است.

وی در پایان بیان کرد: باید از صبوری مردم در این وضعیت تشکر کنیم و ما نیز به عنوان خادمان مردم در تلاشیم مشکلات هرچه سریعتر حل شود.

انتهای پیام/83004/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول