اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امام جمعه گرگان:

برجام برای ما دستاوردی نداشت/ آغاز دوران افول قدرت آمریکا

امام جمعه گرگان گفت: گرچه برجام برای ایران چیزی نداشت اما به مردم دنیا اثبات کرد که نمی‎توان به آمریکایی‎ها اعتماد کرد.

برجام برای ما دستاوردی نداشت/ آغاز دوران افول قدرت آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،  آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: راه سعادت و رستگاری امت اسلامی از مسیر قرآن می‌گذرد و همه ما باید سعی کنیم در همه زمینه‌ها به ویژه در سبک زندگی رویکرد قرآنی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت ماه رجب افزود: روزه‎داری در ماه رجب ثواب بسیاری دارد و کسانی که امکان روزه ندارند نسبت به تسبیحات مختص این ماه اهتمام داشته باشند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: همه از فرصت ماه رجب، شعبان و رمضان استفاده کننند و با بررسی و وارسی خود ناخالصی‎ها و خاروخاشاک را بیرون بریزند.

نورمفیدی با بیان اینکه ماه رجب ماه روزه، عبادت، ذکر و استغفار است، گفت: مومنان در همه وقت به ویژه در ماه رجب قدر شب‎ها و سحرها را بدانند و نسبت به اقامه نماز صبح در اول وقت و با توجه اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه امامان معصوم (ع) باید در اخلاق و رفتار ما نقش داشته باشند، بیان کرد: نقش اساسی امام محمدباقر (ع) در زندگی ما ترویج علم و دانش بود ایشان درهای علم را به روی امت اسلامی گشود لذا به ایشان امام باقر می‎گوییم؛ امروز کشورمان بسیار به علم و دانش نیاز دارد کشوری که از علم و دانش کم‎بهره باشد عقب‎افتاده است.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه جوانان ما به علم و دانش توجه کنند و بدانند پیشرفت کشور به علم و دانش است، تصریح کرد: کشور ما باید کشور اصلی و محوری دانش باشد به همین دلیلی است که مقام معظم رهبری به شرکت‎های دانش‎بنیان تأکید دارند.

نورمفیدی با بیان اینکه متأسفانه خیلی با زندگی امامان معصوم (ع) آشنا نیستیم، پیشاپیش با تسلیت شهادت امام هادی(ع) اذعان کرد: امام هادی(ع) در شرایط سخت دوران بنی‎عباس زندگی می‎کردند و با 6 خلیفه عباسی هم‎دوره بودند و مردم در آن زمان در شرایط سخت معیشتی و اقتصادی بودند اما ایشان در این شرایط دست و روی دست نگذاشتند و صرفاً تماشاچی نبودند.

وی با اشاره به شهادت شهیدان باکری و همت افزود: انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده و باکری‎ها و همتی‎ها را تقدیم کرده است، بعد از شهادت شهید همت پیکر وی را در قایق گذاشتند اما در همان موقع آرپیچی به قایق برخورد کرد و پیکر مطهر این شهید در دجله ماند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه ملت ایران اجازه نخواهد سردمداران سلطه‎جوی دنیا بر آنها مسلط شوند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‎ها درصدد مذاکره با کره شمالی افتادند و این دومین بار بود که این دو کشور در ویتنام با یکدیگر مذاکراتی داشتند.

نورمفیدی بیان کرد: ترامپ شدیداً به‎دنبال این است که کاری کند و تحلیل‎ها از این تلاش وی حاکی از مشکلات داخلی و کاهش اقبال مردم به سوی ترامپ است و همچنین پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی میز قوه قضاییه این کشور قرار دارد و همه این موارد زمینه انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری آمریکا را از ترامپ می‎گیرد.

وی اضافه کرد: ترامپ درصدد جبران شرایط موجود است است و رهبر کره شمالی نیز به این مهم پی برده که ترامپ به دنبال مذاکره نیست و با مذاکره با کره شمالی درصدد آن است که برگ برنده داشته باشد و با این روش برای خود رأی جمع کند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه با وجود اینکه آمریکایی‎ها خود برجام را امضاء و تعهد کردند اما به وعده‎های خود عمل نکرده و تعهدات خود را فراموش کردند، بیان کرد: امروز مسأله برجام عبرتی برای رهبر کره شمالی شده و به مسأله‎ای علیه آمریکایی‎هایی تبدیل شده و آنها را در دنیا بی‎آبرو کرده است و مردم دنیا پی بردند که این کشور قابل اعتماد نیست.

نورمفیدی متذکر شد: گرچه برجام برای ایران چیزی نداشت اما به مردم دنیا اثبات کرد که نمی‎توان به آمریکایی‎ها اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا در مذاکره با کره شمالی می‎خواهد امتیاز بگیرد اما هیچ امتیازی ندهد و رهبر کره شمالی هم فرد سرسختی است و در برابر زیاده‎خواهی‎های آمریکا کوتاه نمی‎آید، تأکید کرد: امروز دوران افول قدرت آمریکا آغاز شده و امید است مردم دنیا از سلطه و اذیت آمریکایی‎ها و غربی‎ها راحت شوند.

انتهای پیام/83018/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول