اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امام جمعه موقت گرگان:

عده‎ای نفهم به‎نام اسلام حادثه تروریستی زاهدان را رقم زدند/ عمل نکردن به دستورات الهی عامل تمام رنج‎های جامعه

امام جمعه موقت گرگان حادثه تروریستی زاهدان را محکوم کرد و گفت: خداوند انسان‎های نفهم را که به نام اسلام مرتکب چنین جنایاتی شدند را ذلیل کند.

عده‎ای نفهم به‎نام اسلام حادثه تروریستی زاهدان را رقم زدند/ عمل نکردن به دستورات الهی عامل تمام رنج‎های جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: امروز دشمنان با استفاده از روش‌های مختلف تلاش می‌کنند ایمان مردم را سست کنند تا با سست کردن ایمان مردم به اهداف خود برسند.

وی تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) فرمودند آیا دوست دارید که جزو حزب‎الله که در زندگی قالب و پیروز خواهد بود باشید و در ادامه می‎فرمایند راه رسیدن به این مقام دستیابی به تقوای الهی است و  سپس باید سعی شود تمام کارها و امورات به نحو احسن انجام بگیرد و رفتار و کردار نیکو باشد.

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: امام علی (ع) تاکید کردند خداوند با کسانی است که اهل تقوا و نیکوکاری باشند.

برقرار پیشاپیش ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر و زن را گرامی داشت و یادآور شد: حضرت زهرا (س) فرمودند از دنیای شما تلاوت قرآن کریم، نگاه به چهره پیامبر (ص) و انفاق در راه خداوند محبوب من است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان قرآن کریم باشیم، ادامه داد: اگر می‎خواهیم ببینیم در مسیر حق پا گذاشتیم فکر، اعمال و اخلاق خود را با قرآن عرضه کنیم و اگر اعمال و رفتار ما با قرآن هماهنگ بود باید مفتخر باشیم که در خط قرآن قرار گرفتیم و توفیق بزرگی حاصل شده است.

امام جمعه موقت گرگان با طرح این پرسش که چقدر اعمال، رفتار و اخلاق ما قرآنی است، افزود: متاسفانه فاصله ما با قرآن که ادعا می‎کنیم سرآمد جهان هستیم بسیار است، حضرت علی (ع) می‎فرمایند قرآن کتاب بسیار باارزشی است و حضرت زهرا (س) با آن شخصیت گرانبها و باعظمت دوستدار قرآن کریم است.

برقرار تاکید کرد: همه ما که در ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر و زن را گرامی می داریم آیا شیعه فاطمه (س) هستیم و آیا به دستورات و توصیه‎های ائمه اطهار و پیامبر (ص) را عمل می‎کنیم.

وی یادآور شد: گرچه اعطای هدیه بسیار در روایات سفارش شده و انجام این کار در روز زن و مادر نیکو است اما باید به این نکته توجه کرد که پیامبر (ص) فرمودند هر زنی که همسر خود را آزار دهد نماز و روزه‎اش قبول نمی‎شود مگر آنکه رضایت شوهر خود را جلب کند و الا گرفتار عذاب دردناک می‎شود و در ادامه این روایت تاکید شده است که این مهم برای مردان هم شامل می‎شود و اگر مردی به همسر و فرزندان خود ظلم کند به عذاب الهی دچار می‎شود.

امام جمعه موقت گرگان با تاکید بر اینکه زنان و مردان باید به وظایف خود آشنا شوند و به آن عمل کنند، خاطرنشان کرد: در مناسبت‎هایی مانند روز زن باید به وظیفه خود عمل کنیم،  همه درد و رنج‎ها، گرفتاری‎ها و افزایش طلاق در جامعه به دلیل عمل نکردن به دستورات الهی است.

*منشأ هر انحراف و خلاف در جامعه بی‎ایمانی یا ضعف ایمان است

برقرار با طرح این سوال که چرا باید در جامعه اسلامی اینقدر آمار طلاق بالا باشد، اذعان کرد: همه رنج‎ها و سختی‎ها به دلیل ضعف ایمان به خداوند متعال است، منشأ هر انحراف و خلاف در جامعه بی‎ایمانی یا ضعف ایمان است، خداوند در همه جا با انسان همراه است و اگر انسان مومن و معتقد به خداوند باشد جرات نمی‎کند به بندگان خدا ظلم کند.

وی حادثه تروریستی زاهدان را محکوم کرد و گفت: خداوند انسان‎های نفهم را که به نام اسلام مرتکب چنین جنایاتی می‎شوند را ذلیل کند، متاسفانه اخیرا دشمن جنایت بزرگی مرتکب شد و تعدادی از حافظان مرز اسلامی را به شهادت رساند که این اقدام ناشی از بی‎ایمانی و عدم شناخت خداوند است.

امام جمعه موقت در پایان ابراز کرد: امید است خداوند توفیق عمل کردن به دستورات قرآن و اسلام را به همه ما عنایت کند.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول