اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فرماندار گرگان:

«رانش زمین» روستای «زیارت» گرگان را تهدید می‌کند/ تعطیلی کشتارگاه علت کمبود مرغ در گرگان

فرماندار گرگان با اشاره به وجود سه گسل در این شهرستان گفت: خطر گسل از روستای زیارت شروع و به ارتفاعات جهان‌نما ختم می‌شود، اگر حادثه‌ای مانند زلزله در این منطقه رخ دهد لغزشی آنجا اتفاق می‌افتد که خانه‌های پایین‌دست در زیارت را نابود می‌کند.

«رانش زمین» روستای «زیارت» گرگان را تهدید می‌کند/ تعطیلی کشتارگاه علت کمبود مرغ در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدابوالقاسم صفوی ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان گرگان در خصوص سیلاب‌های شب گذشته و خطر رانش زمین در محور روستای زیارت گرگان اظهار کرد: محور زیارت به دلیل وجود گسل، رانش زمین و آتش‌فشان امن نیست.

وی تصریح کرد: منابع اعتباری جدی باید برای انجام عملیات آبخیزداری در محور زیارت اختصاص پیدا کند همه ادارات باید قبل از بروز هر گونه حادثه پای کار باشند و تجمیع ظرفیت‌ها و امکانات در رفع خطرهای احتمالی موثر خواهد بود.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه جلسات مدیریت بحران درس خوبی به همه ما می‌دهد، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی عضو یک خانواده هستند و همه موظفیم در هنگام بروز مشکل یا حادثه‌ای همکاری کنیم، دستگاه‌ها برای کمک به ستاد بحران باید اعلام همکاری کنند همین هم‌افزایی باعث دلگرمی می‌شود، فرهمگ کار جمعی باید در همه ما تقویت شود.

صفوی ادامه داد: مدل نگاه کردن به حوادث باید بر محور همکاری و هم‌افزایی باشد اگر همه ظرفیت‌ها پای کار باشند از خطرات مصون می‌مانیم، بحران‌ها و حوادث طبیعی انکارناپذیر هستند مدیریت بحران در اینجا مسئله مهمی است که باید حواسمان را جمع کنیم.

وی خطاب به برخی مسوولان دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: به عنوان مثال آب شهری و منطقه‌ای برآورد کلی را در اختیار ما بگذارند که دیواره‌سازی در این محور باید صورت بگیرد و میزان منابع مالی آن نیز تعیین شود.

فرماندار گرگان با اشاره به عمر بالای چاه‌های آب در این شهرستان گفت: اکثر چاه‌ها بیش از 20 سال عمر دارند، آب انفال عمومی است و باید در اختیار همه قرار بگیرد، قطعی‌های مکرر آب در گرگان داشتیم و بیش از 60 درصد آب پرت می‌شود که این خطرناک است.

صفوی بر لزوم پیش بینی آببندان در نودیجه «قره سو» تاکید کرد و افزود: اطراف قره سو چندین پل وجود دارد لوب دریای خزر باعث ایجاد رسوب می‌شود، لازم است که کانال انتقال آب آنجا ساخته شود.

وی در این جلسه در خصوص کمبود و بحران مرغ در مرکز استان بیان کرد: کمبود مرغ به دلیل تعطیلی کشتارگاه بوده است از طرفی ایام فاطمیه است، میزان مسافر زیاد شده و مصرف نیز بالا رفته است ، مردم حق دارند گوشت گران شده و به سمت مرغ روی آوردند.

فرماندار گرگان ایستادن مردم در صف‌های طولانی برای تهیه مرغ تنظیم بازار را اقدامی ناپسند دانست و گفت: باید از نظر فرهنگی روی مردم کار کنیم، روز گذشته در چهار نقطه گرگان توزیع مرغ صورت گرفت.

صفوی در پایان از همه مسوولان و مردم همیشه در صحنه گرگان خواست تا در راهپیمایی 22 بهمن شرکت گسترده داشته باشند تا دشمن مانند همیشه روسیاه باشد.

وی تاکید کرد: کسانی که در داخل چشم دوختند که می‌توانند با کمک بیگانگان، حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنندکور خواندند هر کشوری سرنوشت خودش را تعیین می‌کند

صفوی گفت: باید سعی کنیم روز به روز بهتر از گذشته باشیم پیشرفت‌های زیادی در جریان انقلاب داشتیم نقصان‌های زیادی هم داشتیم اکنون کشور به پختگی رسیده و باید از مجادله بپرهیزیم و اتحاد و هم‌افزایی داشته باشیم.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول