اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فرسودگی مدارس گیلان و نیاز به نوسازی

وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از خیرین مدرسه ساز که در بخش مدرسه‌سازی همراهی ویژه‌ای دارند، گفت: مدارس گیلان به دلیل شرایط اقلیمی زود فرسوده می‌شوند و نیاز به نوسازی دارد.

فرسودگی مدارس گیلان و نیاز به نوسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یوسف نوری عصر امروز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش اظهار کرد: از ۱۰ مدرسه‌ای که ساخته می‌شود یک مدرسه توسط خیرین ایجاد می‌شود، خیرین نمایشی از بر و ابرار هستند و اگر این فرهنگ به دانش آموزان منتقل شود آن‌ها نیز از خیرین آینده خواهند بود. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بحث حکمرانی اگر نظامی بخواهد جامعه را به قله برساند الزاما باید از بسترهایی آموزش و پرورش گسترش دهد، گفت: عدم توجه به نظام آموزش و پرورش موضوعی است که باید به درستی انجام شود و کارهای مشترکی بین مجلس و دولت مانند رتبه‌بندی شروع شده و هرچند تمام نشده نشان از آینده‌ای روشن است.

فرسودگی مدارس گیلان به دلیل شرایط اقلیمی
استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به جایگاه با اهمیت آموزش و پرورش اظهار کرد: نوسازی و تجهیز مدارس، نیروی انسانی، منابع انسانی و فضاهای آموزشی و تربیتی و سایر امکانات از نکات قابل توجهی است که در طی جلسات مختلف به وزیر به آن اشاره شد. 

اسدالله عباسی با تقدیر از خیرین مدرسه ساز که در بخش مدرسه‌سازی همراهی ویژه‌ای دارند، افزود: مدارس گیلان به دلیل شرایط اقلیمی زود فرسوده می‌شوند و نیاز به نوسازی دارد لذا نگاه ویژه به آموزش و پرورش گیلان لازم و ضروری است. 

کمبود نیروی انسانی در گیلان آزاردهنده است
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز با اشاره به فعالیت خیرین مدرسه‌ساز در استان گیلان اظهار کرد: به همت وزارت آموزش و پرورش اقداماتی چون طرح شهید سلیمانی برای بهره‌مندی از فضای ورزشی و آموزشی در مناطق مختلف استان انجام شده و باقی تا دهه فجر به ثمر می‌رسد. 

محمد فائزی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه جهادی منشأ خیرات در استان بوده به طور مصداقی طرح ۲۰۲۰ در پنجاه منطقه اجرا شده است، گفت: ساخت‌وساز در مدارس گیلان گران‌تر از استان‌های دیگر است از طرفی گیلان مشکل بزرگی در تامین اجتماعی دارد چرا که به اندک بهانه‌هایی حسابهای آموزش و پرورش را مسدود شده و دچار مشکلات جدی می‌شویم. 

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی ما را آزار می‌دهد، گفت: برای سال آینده با پیک بازنشستگی مواجه هستیم به گونه‌ای این مسئله رو به افزایش است که در سال ۹۴ دانش‌آموزان را با ۲۹ هزار فرهنگی اداره می‌کردیم و امروز به دلیل افزایش دانش‌آموزان با ۲۶ هزار فرهنگی اداره می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه در اطاقور و املش یک کلاس با یک معلم برای یک دانش‌آموز اداره می‌شود، افزود: امیدواریم با آزمون استخدامی و ماده ۲۸ با تاکید بر بومی‌گزینی این مشکل جدی برطرف شود و پیشنهاد می‌دهیم که در سهمیه سرباز معلم هم به گیلان به طور جدی دیده شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول