اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

میزان مصرف روزانه گاز در گیلان کاهش یافت/همراهی گیلانیان در کاهش مصرف سوخت

استاندار گیلان با قدرانی از همراهی مردم در مدیریت ۱۰ درصدی مصرف گاز در استان گفت: با اعمال مدیریت جهادی و همراهی مردم، میزان مصرف روزانه گاز استان از ۲۶ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۶۱ مترمکعب در چهارشنبه گذشته هم اینک به ۲۳ میلیون ۵۶۳ هزار و ۹۹ متر مکعب کاهش یافته است.

میزان مصرف روزانه گاز در گیلان کاهش یافت/همراهی گیلانیان در کاهش مصرف سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در نشست ستاد ملی مدیریت بحران کشور  به صورت ویدئوکنفرانس به ریاست وزیر کشور در استانداری گیلان با قدردانی از اهتمام وزیر کشور و همراهی اعضای ستاد مدیریت بحران کشور و مردم ایران و استان گیلان اظهار کرد: استانداری گیلان از ۳۰ آذر ماه با تشکیل قرارگاه جهادی برق و گاز توانست مدیریت و محاسبه هوشمندی در زمینه صرفه‌جویی این حامل‌های انرژی پیاده کند.

وی با اشاره به تعطیلی‌ها در گیلان برای مدیریت مصرف انرژی گفت: طی بازدید از عملکرد شرکت گاز و هم‌اندیشی و نظرسنجی با کارشناسان زبده و باتجربه این شرکت و اعضای قرارگاه جهادی گاز، دهم دی ماه را به طور آزمایشی تعطیل اعلام کردیم تا بتوانیم محاسبه دقیقی از میزان صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در این شرایط داشته باشیم.

به گفته استاندار گیلان، در این تعطیلی آزمایشی میزان مصرف مراکز و مجموعه‌های آموزشی، ادارات، صنعت، کشاورزی، ورزشگاه‌ها، مرغداری‌ها و استخرها محاسبه و استخراج و سعی شد با صرفه جویی انرژی در عین حفظ کارآیی بخش‌ها و دستگاه‌ها و ارتقای بهره‌وری به جای تعطیلی مطلق راهکار مناسبی برای مقابله با این بحران بیابیم.

عباسی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در راستای مدیریت مصرف با غیرحضوری کردن مراکز آموزشی و کاهش ساعات کاری ادارات و بانک‌ها اثر خوبی در استان داشت، افزود: با اجرای جدی و گسترده طرح پایش گاز استخرها، ورزشگاه‌ها و ویلاهای خالی (بعد از شناسایی) قطع و با اجرایی کردن کاهش ساعات کاری در روزهای شنبه و یکشنبه گاز صرفه‌جویی شده به استانهای همجوار دچار افت، تقدیم شد.

وی با بیان اینکه نانوایی‌های استان برای فعالیت مشکلی ندارند و برای آن‌ها سوخت جایگزین ال پی جی به صورت گاز پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: حامل‌های انرژی برق و گاز نیز به صورت هم‌پوشانی طوری مدیریت شد تا استان دچار مشکل نشود، برخی از واحدهای نیروگاهی به دلیل مصرف بالا از چرخه گاز خارج شده و سوخت گازوئیل در آن‌ها جایگزین شد که با این امر مشکل برق در استان نداریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ناترازی گاز را مدیریت خواهیم کرد تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری شود، گفت: آن دسته از واحدهای صنعتی که در این ایام تعطیل شدند نیز راه‌اندازی خواهند شد و جایگاه‌های CNG نیز که با مشکل مواجه شد با همکاری و صرفه‌جویی مردم راه‌اندازی می‌شود و بخشی از این جایگاه‌ها به مدار برمی‌گردند.

عباسی با بیان اینکه این روند در طول هفته ضمن حفظ محدودیت‌های ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی ادامه خواهد داشت و مردم هم در این راستا همکاری خوبی با مسؤولان استانی از خود نشان دادند، افزود: هرگونه تصمیم جدید در این رابطه از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم خواهد رسید و با توجه به برودت هوا و شرایط جوی سعی می‌شود از طریق قرارگاه جهادی گاز اطلاع‌رسانی شود.

وی با قدرانی از همراهی مردم از مدیریت ۱۰ درصدی مصرف گاز در استان بیان کرد: با اعمال مدیریت جهادی و همراهی مردم، میزان مصرف روزانه گاز استان از ۲۶ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۶۱ مترمکعب در چهارشنبه گذشته هم اینک به ۲۳ میلیون ۵۶۳ هزار و ۹۹ متر مکعب کاهش یافته است.

استاندار گیلان صرفه‌جویی را بن مایه سبک زندگی دانست و از مردم خواست چون همیشه در بهینه‌سازی مصرف انرژی سرآمد باشند و تأکید کرد: قطع به یقین این همراهی همیشگی مردم در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت هوشمندانه و بهینه گاز و برق، در پایداری انرژی تاثیر بسزایی دارد تا همگان بتوانند از این نعمت بهره‌مند شوند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول