اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

باید به توسعه صنایع داخلی با محوریت توسعه صنایع بومی توجه شود

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت توسعه فرهنگ اشتغال، توجه به توسعه صنایع داخلی با محوریت توسعه صنایع بومی را ضروری دانست و گفت: افزایش مشارکت مردم در تولید، تلاشی اثربخش برای مردمی شدن اقتصاد است که باید همگان بر آن اهتمام ورزند.

باید به توسعه صنایع داخلی با محوریت توسعه صنایع بومی توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید استان با گرامیداشت هفته وحدت با تأکید بر اینکه توسعه پایدار جوامع را در گرو توجه به تولید و اشتغال است، اظهار کرد: توجه به توسعه صنایع داخلی با محوریت صنایع بومی موجب رونق و پایداری اقتصاد می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های گیلان در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی و صنایع دامپروری و شیلات، بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی تأکید کرد و گفت: اقتصادی شدن هریک از این بخش‌ها؛ نیازمند تکمیل زنجیره تولید است که این مهم از خام فروشی جلوگیری می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بهره گیری از ابزار و صنایع دانش بنیان و نیز اتخاذ سیاست‌های راهبردی برای توسعه صنایع و به دنبال آن تعالی تولید و اشتغال ضروری است، افزود: در جریان سیاست گذاری برای توسعه ، باید از نگاه متمرکز منطقه ای اجتناب کرد و توسعه پایدار در همه مناطق استان را مورد توجه قرار داد.

عباسی با بیان اینکه روستاها خود منبع تولید و اشتغال بومی هستند، ادامه داد: افزایش مشارکت مردم در تولید تلاشی برای مردمی شدن اقتصاد است.

وی با بیان اینکه مردم به نظام و مسؤولان اعتماد دارند، تصریح کرد: صیانت از اعتماد مردم وظیفه‌ای سنگین است و دشمنان در تلاشند تا این اعتماد را به نابودی بکشانند و با تخریب اعتماد و امید در جامعه اهداف شوم خود را که سلطه بر ملت‌های دنیا است، پیاده‌سازی کنند.

استاندار گیلان به توطئه اخیر دشمن و هدف قرار دادن اعتماد مردم با سندسازی‌های دروغین و جنگ رسانه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با ایجاد اغتشاش سعی در ایجاد چالش‌های اجتماعی و نیز امنیتی دارد تا در میان این مشغولیت فکری مردم و مسؤولان، به بخش‌های دیگری همچون اقتصاد و فرهنگ ضربه وارد کند.

عباسی هوشیاری مردم و وحدت را عنصری مهم و کارآمد برای مقابله با آشوبگری‌های دشمنان دانست و یادآور شد: باید تلاش شود تا با عملکرد صحیح، مدیریت جهادی و روحیه انقلابی بسترهای اعتلای ایران اسلامی را فراهم کرد.

به گفته وی حذف بروکراسی اداری، حضور میدانی، روحیه کارگشایی، دیدار چهره به چهره، توسعه دولت الکترونیک با هدف شفاف‌سازی اطلاعات و گزارش عملکرد اقداماتی الزامی برای همه مدیران بوده همچنین شناسایی و حمایت از سرمایه‌گذار و نیز نیروی انسانی متعهد و متخصص از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه مسؤولان باشد.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر ترویج فرهنگ اشتغال‌زایی در استان گفت: فرهنگ اشتغال زایی به‌عنوان یک اصل غیرقابل انکار نیازمند ترویج است زیرا فرهنگ کار، بُن مایه کارآفرینی و ایجاد اشتغال تلقی می‌شود.

در این جلسه مسائل شماری از واحدهای تولیدی و اقتصادی با حضور سرمایه گذاران آنها و نیز مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بررسی و دستورات لازم برای رفع موانع تولید آنها صادر شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول