اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش حریم تالاب منجر به آسیب به روستاهای اطراف شده است

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزارت نیرو در خصوص افزایش حریم تالاب انزلی گفت: اقدام وزارت نیرو مبنی بر افزایش حریم تالاب انزلی نادرست بوده است زیرا این افزایش حریم باعث شد که برخی روستاها صد در صد در حریم تالاب واقع شود.

افزایش حریم تالاب منجر به آسیب به روستاهای اطراف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد دنیامالی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استفاده مردم روستاهای غرب انزلی از آب چاه زیبنده این استان گیلان نیست، اظهار کرد: آب چاه دارای املاح بالا و کیفیت بسبار پایینی است که منجر به نارضایتی مردم شده و در همین راستا طرح آبرسانی برای بیش از ۲۰ روستای غرب انزلی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره نیاز ۱۷ کیلومتری خط لوله به منظور اجرای پروژه آبرسانی به ۲۰ روستای غرب انزلی افزود: برای تکمیل این پروژه به ۱۷ کیلومتر خط لوله از سمت انزلی به سمت سنگاچین نیاز است که با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۳.۵ کیلومتر از این مسیر اجرایی شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از اهداف مخزن بتنی ۵۰۰ تنی در سنگاچین خبر داد و گفت: عملیات اجرایی لوله گذاری آب در روستاهای غرب انزلی تا پایان امسال به اتمام رسیده و با احداث مخزن بتنی ۵۰۰ تنی کیفیت آب روستاهای غرب انزلی را همانند شهر انزلی و رشت می‌کند.

دنیامالی با بیان اینکه به زودی یک تصفیه خانه جدید چهار واحدی در غرب شهرستان بندرانزلی احداث می‌شود، افزود: این پروژه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال تجهیزات این تصفیه خانه نصب شود.

وی مشکل تأمین آب شهرستان بندرانزلی مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ دانست و بیان کرد: وزارت نیرو نگاه مثبت و همکاری خوبی در این زمینه برای رشت و انزلی دارد اما مشکل مربوط به هماهنگی‌های بین بخشی و بروکراسی‌های سنگین اداری می‌شود که زمان زیادی را تلف می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل احیای تالاب انزلی مربوط به بودجه و تأمین مالی نمی‌باشد، گفت: مسئله تالاب انزلی باید به صورت یک زنجیره بررسی شود یعنی آلایندگی، لایروبی و فاضلاب‌های بالا دست باید با هم بررسی شود تا به نتیجه برسیم.

دنیامالی با انتقاد از وزارت نیرو در خصوص افزایش حریم تالاب انزلی افزود: اقدام وزارت نیرو مبنی بر افزایش حریم تالاب انزلی نادرست بوده زیرا این افزایش حریم باعث شد که برخی روستاها ۱۰۰ درصد در حریم تالاب واقع شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول