اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بی‌اعتنایی به چالش‌های فرهنگی در صیانت از امنیت ملی آسیب‌زاست/سفر بایدن برای هویت‌بخشی به اسرائیل

رئیس اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی بسیج اساتید نتایج همکاری کشورهای منطقه با توطئه‌های شوم رژیم صهیونیستی گفت: تهدیدات فرهنگی در کشور با سرعت زیادی در حال تبدیل به تهدیدهای اقتصادی، سیاسی و نظامی است و در این شرایط بی‌اعتنایی به چالش‌های فرهنگی در صیانت از امنیت ملی آسیب می‌شود.

بی‌اعتنایی به چالش‌های فرهنگی در صیانت از امنیت ملی  آسیب‌زاست/سفر بایدن برای هویت‌بخشی به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  حمیدرضا حسینی دانا صبح امروز در نشست مجازی تبیین تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه در جمع فعالان سیاسی با بیان اینکه حفظ امنیت ملی، یکی از اولویت‌های قطعی و فوری کشورها است، اظهار کرد: دولت‌ها بر مبنای نوع تهدیدات موجود و آتی، پاسخ‌های متوازنی را برای رفع تهدیدها و ایجاد مصونیت در برابر آسیب‌های احتمالی، طراحی و اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه با وجود تهاجمات ترکیبی و تأکید دشمنان  بر نقاط ضعف فرهنگی ایران، کشور ما نیازمند اولویت دادن به دفاع نرم با محوریت فرهنگ و امنیت ملی است، افزود: به نظر می‌رسد به دلایل سنتی و کم‌اهمیت دانستن تهدیدات فرهنگی، پاسخ‌های متوازن در برابر حملات دشمنان اتخاذ نشده و برخی از حملات نیز بدون پاسخ مانده‌ است.

رئیس اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی بسیج اساتید با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در تلاش است تا موضوعات فرهنگی را به چالش امنیتی ملی تبدیل کند، بیان کرد: بر این اساس، فعال‌سازی یک ستاد دفاع نرم با محوریت فرهنگ و امنیت ملی مبتنی بر ابزارهای رسانه‌ای به‌ویژه رسانه‌های برون‌مرزی یک ضرورت فوری و اساسی است.

وی با اشاره به مسئله پیمان صلح ابراهیمی تصریح کرد: سران استکبار در طول ۱۰ ماه گذشته ضمن قُبح زدایی از عادی‌ شدن روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی، از دریچۀ تشکیل انجمن‌های دوستی یا آموزش جوانان و انتقال تکنولوژی وارد منطقه شد و با سرعت بسیار زیاد به پیمان‌های نظامی مانند مانور پرچم آبی، نشست‌های نقب و اخیراً، ناتوی خاورمیانه رسید.

حسینی دانا با بیان اینکه پیمان صلح ابراهیمی بدوا ًیک تهدید نرم فرهنگی بود که حتی حساسیت سازمان اجلاس کشورهای اسلامی برای تشکیل جلسۀ مقابله و محکوم کردن آن را نیز تحریک نکرد، گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال یک حرکت خزنده علیه ایران در اربیل و آذربایجان و امارات و اردن بود که در پی واکنش غیر متوازن و پرهزینه احتمالی ایران، ادعای مظلومیت دروغین خود را در بوق کرنا کند.

به گفته رئیس اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی بسیج اساتید اکنون اما ماجرای ناتوی خاورمیانه، ماجرای دیگری است که زمینه بازگشت مجدد امریکا و متحدانش را به این قلمرو فراهم می‌کند و از کشورهای خیانت‌کار منطقه در برابر ایران یک جبهۀ واحد می‌سازد تا ترسشان نسبت به درگیری و خباثت علیه ایران فروبریزد.

وی با اشاره به ضعف برخی کشورهای اسلامی و تزلزل آنان در مبانی استکبارستیزی بیان کرد: باآنکه برخی کشورها مانند مصر، قطر و عمان، قبلاً اعلام کرد که به خاطر رودربایستی‌ِ همسایگی با کشورهای متخاصم و با رویکرد ممتنع در جلسات تشکیل ناتوی خاورمیانه شرکت می‌کنند اما به‌زودی آن‌ها نیز در سوء رفتارهای خود جسارت و ابتکار عمل بیشتری پیدا خواهند کرد.

حسینی دانا حضور بایدن در منطقه را در راستای اهداف رژی صهیونیستی عنوان کرد و افزود: آمریکا همواره حامی بی‌چون‌وچرای رژیم صهیونیستی بوده و متداوماً در پی تلاش برای هویت بخشی به اسرائیل است که سفرهای رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه نیز بر همین اساس برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول