اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

موافقت شورای شهر رشت با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به تیم سپیدرود رشت

در جلسه علنی شورای رشت با لایحه کمک پانصد میلیون تومانی به تیم فوتبال سپیدرود رشت به منظور حمایت از این تیم ریشه‌دار و مردمی موافقت شد.

موافقت شورای شهر رشت با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به تیم سپیدرود رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در چهلمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای ایران اسلامی بالاخص شهدای بیت المقدس در عملیات آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: روز گذشته سالروز آزادسازی خرمشهر بود که در تقویم رسمی کشور به نام روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است. 

وی به اِشغال خرمشهر توسط رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: صدام و دیگر همدستانش پس از اِشغال خرمشهر در خیالی واهی در تصرف تمام ایران بودند اما با رهبری مقتدرانه امام خمینی (ره) و فرمان‌پذیری بی‌چون و چرای ملت از فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب، تفکر شوم دشمنان به خیالی باطل تبدیل شد و پس از ۵۷۶ روز مقاومت، نبرد دلیرانه و ایثار مردمِ خرمشهر در کنار نیروهای رزمنده ایران اسلامی، خرمشهر آزاد شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: امام صادق (ع) دریای بیکران علم و دارای بیش از چهار هزار نفر شاگرد بود که در مسیر گسترش دین اسلام تلاش فراوانی انجام داد و امیدوارم در تمام امور زندگی از رهروان سیره عملی این امام همام باشیم. 

بررسی لایحه کمک پانصد میلیون تومانی به سپیدرود
در این جلسه با لایحه ارسالی مبنی بر پرداخت پانصد میلیون تومان کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت بررسی و موافقت شد. 

تهیه نقشه راه رفع مشکل از رودخانه‌های رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ریاست شورای رشت در جلسه پیشین شورا اعلام کرد که کمیسیون‌های تخصصی شورا باید طرح‌هایی را با هدف توسعه و رفع موانع شهر بررسی و به صحن شورا ارسال کنند، اظهار کرد: آموزش نیروهای شاغل در شهرداری رشت باید مورد توجه باشد و در حوزه‌های مختلف شهرداری شاهد حضور نیروهایی هستیم که نسبت به برخی از امور مربوطه بی‌اطلاع هستند. 

مهدی نوری هریس با ابراز گلایه ازعدم برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل مجموعه شهرداری رشت افزود: امیدواریم هر چه سریعتر برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل شهرداری رشت اجرایی شود. 

وی با تاکید به اینکه نقشه راه رفع مشکل رودخانه‌های رشت را تهیه کرده‌ایم، بیان کرد: با اختصاص بودجه پانصد میلیون تومانی توسط دولت برای رودخانه‌های رشت، می‌توانیم به رفع این مشکل امیدوار باشیم. 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه برای رفع مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی رشت رایزنی‌های متعددی انجام داده‌ایم، تصریح کرد: قرار بود با تصویب شیوه نامه ساخت و ساز زمین‌های نسقی در رشت این مشکل برطرف شود، اما متاسفانه با مشکلاتی که ایجاد شد، شیوه نامه ساخت و ساز در زمین‌های نسقی در دیوان تایید نشد. 

نوری هریس با تاکید به اینکه اعضای شورای رشت تمایل به رفع مشکلات شهروندان را دارند، افزود: اولویت شهردار رشت باید رفع خاطر از شهر باشد و خدای ناکرده چنانچه اتفاق مشابه‌ای که در آبادان رقم خورد در رشت انجام شود یقینا فجایع فراوانی در رشت اتفاق می‌افتاد. 

وی به بی‌توجهی شهرداری رشت پیرامون تذکرات شورا اشاره کرد و گفت: تا کنون چندین مرحله بابت رفع مشکلات در حوزه هوشمندسازی رشت و کاهش بروکراسی‌های پیچیده اداری در شهرداری به شهردار رشت تذکر داده‌ایم اما وی همچنان بی‌توجه است. 

نوری هریس با اشاره به اینکه قرار بود برنامه زمان‌بندی پروژه‌های شهرداری رشت به شورا ارسال شود، بیان کرد: شهرداری رشت نسبت به وضعیت آسفالت و چاله چوله‌های شهر بی‌اطلاع است و هر کدام از قرار دادهای شهرداری رشت را که باز می‌کنیم، دارای اشتباهات فاحش فراوانی است. 

وی با بیان اینکه از شهردار رشت تقاضا دارم اگر به فردی مسؤولیت داده که توانایی انجام امور را ندارد، لطفا از وی سلب اختیار کند، افزود: باید امور را به درستی و برای رفع مشکلات شهروندان با دقت انجام دهیم و از افرادی که توانمندی لازم را دارند استفاده شود. 

سید حسین رضویان عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به ارائه طرحی پیرامون تالاب عینک شهر رشت اظهار کرد: این یک طرح استارتاپی است و ان شاالله با اجرای این طرح که یک طرح بومگردی با رویکرد اجتماعی و محیط زیستی است، بتوانیم محیط زیست تالاب را حفظ و به تالاب رویکرد اقتصادی داشته باشیم. 

با موافقت اعضای شورا مقرر شد این طرح با هدف بررسی تمامی جوانب در کمیسیون‌های تخصصی شورا بررسی شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول