اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نقش مهم پدافند غیر عامل در نابودی گیاه سنبل آبی/برای نابودی سنبل آبی به اعتبار ملی نیاز است

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان یکی از راه‌های کاهش آسیب در حوزه پدافند غیر عامل را شناسایی آسیب‌های موجود دانست و گفت: گیاه سنبل آبی به یک معضل بزرگ در گیلان و تالاب انزلی مبدل شده و با توجه به رویش چندباره آن، برای نابودی این گیاه نیاز به اعتبار ملی است.

نقش مهم پدافند غیر عامل در نابودی گیاه سنبل آبی/برای نابودی سنبل آبی به اعتبار ملی نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود قاسم نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پدافند غیرعامل از بسیاری آسیب‌ها به کشور جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: توجه به پدافند غیرعامل عاملی مهم در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقابله با تهدیدات استکبار است.

وی با اشاره به مهم‌ترین محورهای پدافند غیرعامل در کشور گفت: در پدافند غیرعامل باید با داشتن برنامه‌های میان و بلند مدت پیش‌بینی لازم، پیشگیری و مصون‌سازی در حوزه‌های مختلف انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تأکید بر لزوم‌ اجرای عملیاتی دو الی سه برنامه در حوزه پدافند غیرعامل افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در طرح پدافند غیرعامل فرصت‌ و چالش‌ها شناسایی و برای ۱۰ حوزه زیرساختی برنامه‌ریزی کامل انجام شده است، لذا تمامی دستگاه‌های اجرایی باید سالیانه یک الی دو برنامه را عملیاتی کنند.

قاسم‌نژاد یکی از راه‌های کاهش آسیب در حوزه پدافند غیرعامل را شناسایی آسیب‌های موجود دانست و بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده اقدامات خوبی در حوزه اجرا، به ویژه توزیع برق استان و در شهرهایی مانند املش و انزلی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با گیاه سنبل آبی نیاز به اعتبار ملی است، تصریح کرد: گیاه سنبل آبی به یک معضل بزرگ در گیلان و تالاب بندر انزلی مبدل شده و با توجه به رویش چندباره آن، برای نابودی این گیاه نیاز به اعتبار است.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با توجه وجود و هجوم آفت‌‌هایی مثل ملخ در حوزه کشاورزی، رزمایش حوزه تهدیدات کشاورزی هفته آینده در گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول