اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بیشترین میزان بارش باران در گیلان در پنج روز اخیر کجا بود؟

دفتر مطالعات پایه منابع آب گیلان طی گزارشی اعلام کرده بیشترین بارش طی پنج روز اخیر مربوط به مناطق مرکزی، فومنات، شرق و سپس غرب استان بوده است.

بیشترین میزان بارش باران در گیلان در پنج روز اخیر کجا بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سرد و بارشی در منطقه است و آن‌طور که هواشناسی نیز گزارش کرده طی این مدت ابرناکی، مه‌آلود بودن هوا، وزش باد شدید و در ارتفاعات بالادست بارش پراکنده برف نیز پیش‌بینی‌شده است.

هوای استان گیلان برای امروز شنبه طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی گیلان نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی نقاط با بارندگی و وزش باد همراه خواهد بود و به‌تدریج از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود.

اما گیلان در هفته اخیر با بارش‌های تناوبی و بعضاً سیل‌آسای باران همراه بوده که درگیر شدن پنج پل در سیل و انسداد آن‌ها نمونه‌ای از بارش‌های سیل‌آسا در این استان شمالی بود.

دفتر مطالعات پایه منابع آب گیلان در گزارشی اعلام کرده بیشترین بارش در پنج روز اخیر مربوط به مناطق مرکزی، فومنات، شرق و سپس غرب استان بوده است.

میانگین بارش استان گیلان طی پنج روز اخیر حدود ۴۸ میلی‌متر بوده است و به دلیل شدت کم بارش و فواصل زمانی ناهماهنگ در ارتفاعات استان نسبت به دشت، جریان رودخانه‌ها تغییر داشته و شدت‌جریان آب در برخی مناطق مرکزی، شرق، فومنات و سپس غرب استان متغیر بوده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب گیلان همچنین گزارش کرده که برخی رودخانه‌های مرکزی، شرق، فومنات و غرب استان نیمه سیلابی و افزایش حجم داشته‌اند و اکنون رودخانه‌های مرکزی، شرق، فومنات و غرب استان همگی کاهش حجم و در حال فروکش هستند.

بنا بر مطالعات صورت گرفته، بارش در ارتفاعات، نواحی جنگلی و کوهپایه‌ای بالارود سیاهکل، قلعه رودخان فومن، امام‌زاده ابراهیم (ع) شفت و شاه شهیدان رودبار نیز قابل‌توجه بوده و هنوز جریان مازاد آب از بارش قبلی وجود دارد.

آن‌طور که ایستگاه‌های وزارت نیرو گزارش کرده، بیشترین بارش در گیلان طی روزهای اخیر در توتکی سیاهکل به میزان ۱۳۰.۵ میلی‌متر، قلعه رودخان ۱۳۵ میلی‌متر، چوبر شفت ۱۱۳ میلی‌متر، شرکت آب منطقه‌ای ۱۲۸ میلی‌متر، شهر بیجار ۹۹.۵ میلی‌متر، نره بند اسب وونی ۹۷ میلی‌متر و سنگر ۱۰۱ میلی‌متر بوده است.

در حال حاضر نیز بارش در برخی مناطق استان قطع و یا به شکل پراکنده ادامه دارد. هواشناسی گیلان گفته به‌تدریج در روز فردا افزایش دما را در استان شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول