اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۲۴ پروژه آب و فاضلاب در گیلان افتتاح شد

در سومین‌روز از هفته دولت ۲۴ پروژه آب و فاضلاب در گیلان با میزان اعتبار ۶۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

۲۴ پروژه آب و فاضلاب در گیلان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز همزمان با سومین روز هفته دولت، ۲۴ پروژه آب و فاضلاب با هزینه بیشتری از ۵۸۱ میلیارد ریال به صورت همزمان در سطح گیلان با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان در رضوانشهر افتتاح شد. 

استاندار گیلان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی روستاهای گیلان باید از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند، اظهار کرد: در راستای ارتقای کیفیت و دسترسی مردم گیلان به‌ویژه روستاها به آب آشامیدنی سالم و بهبود شاخص‌ها پروژه‌های خوبی توسط شرکت آب و فاضلاب به مرحله اجرا درآمده است. 

ارسلان زارع با اشاره به بهره‌برداری از ۲۴ پروژه آب و فاضلاب در گیلان گفت: امروز ۲۴ پروژه آب و فاضلاب در استان با مجموع اعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و این پروژه‌ها بطور عمده در ماه‌های اخیر عملیات اجرایی آن‌ها آغاز و به ثمر نشسته است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به افتتاح پروژه‌های نیمه کاره در گیلان افزود: تعداد دیگری از پروژه‌ها نیز در دست اجراست که طی ماه‌های آتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد. 

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان در سایه همدلی و مشارکت خوب مردم رضوانشهر و کوشش خدمتگزاران آنان در دولت و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف، خدمات و اقدامات عمرانی و اقتصادی شایسته‌ای در هفته دولت امسال با هزینه حدود ۵۰ میلیارد تومان تکمیل و تقدیم مردم این شهرستان شد.

به گزارش فارس همچنین احداث سایت بیجارکن در رضوانشهر جهت آبرسانی روستای چکچه پشت به صورت حضوری توسط نماینده عالی دولت در گیلان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این پروژه شامل احداث یک باب مخزن دو هزار مترمکعبی بتنی و احداث اتاقک‌های کلرزنی و نصب دیزل ژنراتور و همچنین اجرای خط انتقال به طول ۰٫۸ کیلومتر است.

طرح‌های آبرسانی به ۲۳ روستای گیلان نیز به صورت ارتباط تصویری توسط استاندار گیلان به بهره‌برداری رسید که بیش از ۱۴ هزار نفر از جمعیت گیلان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

افتتاح فاز دوم آبرسانی به روستای ملکوت در املش و پنج پروژه تأمین آب روستایی در شهرستان‌های املش، سیاهکل و ماسال، آبرسانی به مجتمع قاضیان مربوط به فاز تکمیلی روستای سراوان، آبرسانی به پنج روستای مجتمع نواحی رشت و انزلی، آبرسانی به هفت روستای مجتمع شهران در رودبار از پروژه‌های بهره‌برداری شده امروز است.

شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای رودسر، صومعه سرا، فومن و لنگرود و نیز شبکه فاضلاب کوی فرهیختگان و خیابان توحید در رشت نیز از پروژه‌های حوزه فاضلاب بود که امروز با حضور دکتر زارع به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی به میزان ۵۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال، اعتبارات ملی به میزان ۲۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال، صندوق توسعه ملی به میزان ۴۷۳ میلیارد ریال و اعتبارات شهرستانی به میزان ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تأمین شده است.

در اجرای این پروژه‌های عام‌المنفعه، زمینه اشتغال ۱۲۷ نفر بصورت موقت و ۱۴ نفر بصورت دائم فراهم شد. 
صبح امروز هم ۳۱ طرح عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی گیلان به صورت همزمان با حضور استاندار در شهرستان تالش افتتاح شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول