اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نقش مساجد در افزایش امیدآفرینی به جامعه تأثیرگذار است

معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به امیدآفرینی توسط مساجد گفت: در ایام کرونا جامعه نیاز به امید داشته و در این راستا نقش مساجد و کارگروه‌های یاور رسانه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

نقش مساجد در افزایش امیدآفرینی به جامعه تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین حاتم نصیری نژاد امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی مساجد اظهار کرد: مسجد یکی از کانون‌های مهم تربیتی و فرهنگی در جوامع اسلامی بوده و باید در جمهوری اسلامی به آن نیز توجه ویژه شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به‌منظور رونق مساجد در کشور گفت: با هم‌افزایی و برنامه‌های به‌عمل‌آمده در راستای رونق بخشی به مساجد، معاونت‌ها، سازمان‌ها و اقشار سپاه قدس گیلان فعالیت‌ها و مأموریت‌های مربوطه را در سطح مساجد اجرا و نقش‌آفرین می‌شوند.

معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به امیدآفرینی توسط مساجد بیان کرد: در این مدت باهم افزایی با دستگاه‌های مرتبط با مسجد نسبت به رفع موانع و مشکلات مساجد و پایگاه‌های محلات اقدام کرده و همچنین توسط کارگروه‌های یاور رسانه استان و نواحی مقاومت اقدامات بسیج در بستر مساجد را باهدف امیدآفرینی در سطح اجتماعی انعکاس داده می‌شود.

نصیری نژاد با اعلام اقدامات پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات در سطح مساجد با مشارکت اقشار و متخصصین تصریح کرد: فعالیت قرارگاه‌های محله محور (طرح بسیج، مسجد، محله سالم)، فعالیت‌های هیئت اندیشه‌ورز پایگاهی در سطح مساجد، فعالیت گروه‌های جهادی در راستای جمع‌آوری و پخش کمک‌های مؤمنانه در بستر مساجد، اقدام جهادی در راستای فعالیت‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه و اشتغال زودبازده از جمله اقدامات مهم در این حوزه بوده است.

وی یکی از اقدامات مهم را انجام فرآیند واکسیناسیون در مساجد دانست و افزود: به‌منظور تسریع در روند واکسیناسیون عمومی، واکسیناسیون آحاد مردم با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در برخی از مساجد صورت گرفته است.

به گفته معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان در دوران کرونا مساجد نقش مهمی در تهیه بسته‌های معیشتی داشته و در این مدت بیش از چندین غذای گرم و بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توزیع و بیش از ۱۰ گوسفند ذبح و به مناطق کم‌ برخوردار ارسال‌شده است.

نصیری نژاد با تأکید بر لزوم توجه به انجام مشاوره‌های دینی و خانواده در جامعه گفت: استکبار بنیان خانواده را هدف قرار داده و با کم جلوه دادن‌ نقش دین در حفظ شاکله خانواده ایرانی اسلامی به دنبال خدشه واردکردن به این حوزه است، لذا در این راستا جلسات مشاوره خانواده، روانشناسی، مذهبی و تخصصی و همچنین مشاوره حقوقی رایگان برگزارشده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول