اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هشدار دادستان گیلان به مدیران شرکت توزیع برق/ قطعی بدون برنامه برق پیگرد قضایی دارد

بنا بر اعلام داستان مرکز استان گیلان در صورت عدم رعایت برنامه قطعی‌ها و اطلاع‌رسانی قبلی و تبعیض میان مناطق مختلف در قطع برق، مدیران برق گیلان از بابت ترک فعل تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

هشدار دادستان گیلان به مدیران شرکت توزیع برق/ قطعی بدون برنامه برق پیگرد قضایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دمای هوا در چند روز گذشته با افزایش بی‌سابقه‌ای مواجه شده و همین امر میزان مصرف برق در کشور  و گیلان را با افزایش قابل توجه‌ای مواجه کرده است.

در یک هفته گذشته قطع مکرر و خارج از برنامه برق طی روزهای اخیر در اقصی نقاط کشور مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد کرده است. معضلی به‌طور یقین خسارات غیرقابل بازگشتی را برای بیمارانی که در مراکز درمانی بستری هستند و حیاتشان به دستگاه‌های الکترونیکی وابسته است، به بار می‌آورد.

شرکت توزیع برق جدول زمان‌بندی‌شده‌ای را در خصوص ساعات قطعی برق در کشور تعیین کرده است قطعی ناگهانی و بدون خبر برق در روز گذشته باعث شد یک‌بار دیگر اعتبار جدول‌های خاموشی شرکت توانیر موردتردید قرار بگیرد.

قطعی مکرر برق منجر اختلال در زندگی مردم شده و حتی برخی از بیمارن در مراکز درمانی با قطعی برق دچار مشکلاتی شدند که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

بر اساس آمار گیلان به دلیل وجود سد سفید رود و نیروگاه بادی منجیل یکی از قطب‌های تولید برق در کشور بوده و حتی از این استان می‌توان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان برق به دیگر استان‌های کشور نام برد ولی با این حال می‌توان گفت گیلان بیشترین قطعی برق را در مقایسه با دیگر استان‌های کشور دارد.

قطعی بدون برنامه برق در گیلان در حالی مردم را  دچار مشکل کرده که این استان دارنده بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور در منجیل بوده که دارای ۱۷۱ توربین است که توربین‌ها از سه پره به طول ۱۷ الی ۲۳ متر ساخته‌شده و انرژی جنبشی باد را توسط ژنراتورهایی که در پشت پره‌ها قرار دارد به انرژی الکتریکی  تبدیل می‌کند

قطعی بدون برنامه برق در گیلان پذیرفتنی نیست

به این منظور دادستان مرکز استان گیلان در خصوص اعمال تبعیض و عدم رعایت برنامه خاموشی‌ها به مدیران شرکت توزیع برق اخطار داده  و این میزان از بی‌برنامگی در قطعی برق را زیبنده استانی مثل گیلان ندانسته است.

به گفته سید مهدی فلاح میری قطعی‌های بدون برنامه و تبعیض‌آمیز برق پذیرفتنی نبوده و مسؤولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

بنا بر اعلام داستان مرکز استان گیلان  تأمین نیروی برق و ارائه و رعایت برنامه زمانی خاموشی‌ها با توجه به شرایط موجود از حقوق عامه محسوب شده و دادستانی نظارت دقیقی بر این موضوع داشته و در صورت عدم رعایت برنامه قطعی‌ها و اطلاع‌رسانی قبلی و تبعیض میان مناطق مختلف در قطع برق، مدیران برق گیلان از بابت ترک فعل تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

طبق گفته فلاح میری مدیران شرکت برق گیلان موظف هستند تا مستندات و برنامه قطعی‌ها را به دادستانی ارائه کنند و در صورت عدم رعایت دقیق آن پاسخگو باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول