اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بازگشت زودهنگام بادگرم به گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از بازگشت مجدد بادگرم به گیلان خبر داد و گفت: از ظهر چهارشنبه تا جمعه در برخی مناطق استان شرایط برای وزش باد گرم شدید یا بسیار شدید وجود دارد.

بازگشت زودهنگام بادگرم به گیلان

محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب و هوای استان طی روزهای آینده، اظهار کرد: بر اساس نقشه های پیش بینیِ امروز، همچنان شرایط برای تداوم وزش باد گرم و افزایش دما(بطور متوسط ۹ تا ۱۵ درجه سلسیوس) در استان مهیا است.

وی افزود: بطور موقت از اواخر وقت امروز دوشنبه تا فردا وزش باد گرم متوقف شده و احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان در تشریح ابعاد دیگری از سامانه مستقر، گفت: با توجه به نوع سامانه جوی مستقر در استان، در مناطقی از جلگه که وزش باد گرم نداشته باشند، شرایط برای تشکیل مه مهیا است.

دادرس با بیان اینکه از ظهر چهارشنبه تا جمعه در برخی مناطق استان شرایط برای وزش باد گرم شدید یا بسیار شدید وجود دارد، افزود: تداوم وزش باد گرم، شرایط را برای آتش سوزی در جنگلها و مراتع مهیا می سازد.

وی با اذعان به اینکه با وزش باد گرم در ارتفاعات، شرایط برای کولاک و احتمال سقوط بهمن یا ریزش سنگ در مناطق مستعد وجود دارد، بیان کرد: دریا نیز برای امروز تا جمعه نسبتاً مواج است که برای صید کیلکا نامناسب اما برای فعالیت های دریانوردی و صید پره با احتیاط مناسب است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول