اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بازگشت آرامش به جنگل‌های گیلان/ 90 درصد آتش‌سوزی‌های اخیر عمدی بود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از خاموش شدن حریق در سطح تمام نقاط جنگلی گیلان خبر داد و گفت: احتمالاً 90 درصد آتش‌سوزی‌های اخیر در اراضی ملی عمدی بوده و موضوع در دست پیگیری است.

بازگشت آرامش به جنگل‌های گیلان/ 90 درصد آتش‌سوزی‌های اخیر عمدی بود

میر حامد اختری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان، اظهار گفت: حدود 100 هکتار از اراضی ملی ماسال و شاندرمن طی روزهای اخیر دچار حریق 46 درصدی شده است.

وی در خصوص آتش‌سوزی روز گذشته در شهرستان رودبار، افزود: حدود دو هکتار از اراضی شهرستان رودبار به‌صورت مقطعی و کوپه‌ای دچار حریق سطحی و اطفاء شده است.

اختری با بیان اینکه تمامی آتش‌سوزی‌ها در سطح اراضی ملی و طبیعی استان سطحی بوده، افزود: خوشبختانه به سبب آتش‌سوزی‌های سطحی و اطفاء به‌موقع آن هیچ آسیبی به درختان، تنه و تاج آن‌ها در اراضی جنگلی نرسیده بلکه تنها حریق در سطح برگ و خاشاک بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه شب گذشته نیز محدوده کمی از اراضی جنگلی شهرستان سیاهکل نیز دچار حریق شده بود، گفت: در حال حاضر تمامی آتش‌سوزی‌ها در سطح استان اطفاء شده‌اند.

وی در تشریح دلایل آتش‌سوزی‌های اخیر نیز بیان کرد: به‌صورت قطعی نمی‌توان دلیل آتش‌سوزی‌های اخیر را عنوان کرد اما به قطع یقین بالغ‌بر 90 درصد آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه موضوع آتش‌سوزی‌های اخیر در گیلان در دست بررسی است، گفت: از شورای تأمین شهرستان‌ها خواسته‌شده تا در خصوص آتش‌سوزی‌های اخیر بررسی‌های عمیق‌تری داشته باشند تا عاملان آتش‌سوزی‌ها مورد تعقیب و مجازات قرار بگیرند.

اختری با تقدیر از اعضای ستاد مدیریت بحران استان در استان و شهرستان‌ها به‌ویژه نیروهای هلال‌احمر، بسیج و همیاران طبیعت، گفت: حدود 100 تن از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به‌صورت متناوب در آتش‌سوزی‌های اخیر دخالت مستقیم و شبانه‌روزی داشته‌اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول