اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

زیرساخت‌های پژوهشی در گیلان مناسب نیست

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با گله کندی ازعدم سرمایه‌گذاری مناسب زیرساخت‌های پژوهشی در استان گیلان گفت: ما به‌عنوان دولت باید زیرساخت‌ها را تمامی استان‌ها فراهم کنیم ولی در استان گیلان علیرغم نزدیکی به تهران سرمایه‌گذاری مناسبی در این خصوص انجام‌نشده و این استان در این خصوص ضعف دارد.

زیرساخت‌های پژوهشی در گیلان مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سورنا ستاری پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح سوله‌های کارآگاهی و کارگاه‌های شرکت فناور در مجتمع نیمه‌صنعتی فشتام در جمع با خبرنگاران با بیان اینکه هدف دولت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پروژه‌های کارآفرینی است، اظهار کرد: ما در کشور متخصصان و تحصیل گردکان بسیار خوب و مستعدی داریم که توجه و حمایت از آنان منجر به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی هر منطقه از کشور می‌شود.

وی با اشاره به مستعد بودن استان گیلان در حوزه زیرساخت‌های کارآفرینی گفت: استان گیلان به لحاظ نیروی انسانی کارآمد و زیرساخت‌های فرهنگی وضعیت بسیار خوبی در حوزه کارآفرینی دارد‌.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور سرعت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین در استان گیلان علیرغم اقدامات انجام‌شده را کند دانست و بیان کرد: در طی این چند سال اتفاقات خوبی در خصوص توسعه پارک علم و فناوری، رویش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ایجاد کارگاه‌های نوآور افتاده است ولی توقعات مردم و سیستم دولت از استان گیلان بسیار زیاد است.

ستاری با اذعان به اینکه باید از ظرفیت‌های نیروی انسانی در ایجاد اشتغال در کشور استفاده شود، افزود: باید با همدلی، وحدت باید همه بخواهند برای جوانان خود از طریق ایجاد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اشتغال ایجاد کنند.

وی با گله کندی از عدم سرمایه‌گذاری مناسب زیرساخت‌های پژوهشی در استان گیلان تصریح کرد: ما به‌عنوان دولت باید زیرساخت‌ها را تمامی استان‌ها فراهم کنیم ولی در استان گیلان علیرغم نزدیکی به تهران سرمایه‌گذاری مناسبی در این خصوص انجام‌نشده و این استان در این خصوص ضعف دارد لذا باید با کار و پیگیری‌های مداوم کمبودها را در این حوزه برطرف کنیم.

 

به گزارش فارس، مجتمع نیمه‌صنعتی فشتام دارای دو سالن تیپ سالن (الف و ب) است که تیپ الف شامل دو سالن به میزان مساحت ۴۵۰ متر و تیپ ب شامل دو عدد سالن ۲۷۰ متری و با مجموعه متراژ هزار و ۴۴۰ متر است‌ همچنین ۳۵ شرکت فناور و دانش‌بنیان در این مجتمع فعالیت دارند.

در سوله‌های مجتمع نیمه‌صنعتی فشتام چهار شرکت فناور در حوزه و ایده‌های تولید و طراحی ماشین‌آلات و تجهیزات ارتقا اتوماسیون صنعتی، طراحی و ساخت تجهیزات آبزی‌پروری، تحقق و فرمولاسیون چربی زداهای صنعتی و تولید کود آلی استریل شده از فضولات حیوانی و ضایعات کشاورزی به روش اکسترود پذیرش‌شده و در این سوله‌ها فعال هستند.

شرکت فناور تولیدکننده کود آلی استریل شده از فضولات حیوانی و ضایعات کشاورزی به روش اکسترود به‌عنوان محصول برتر در بین ۱۳۷ محصول دانش‌بنیان فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب‌شده و همچنین اولین تولیدکننده کود آلی اکستروژن در دنیا است.

یکی دیگر از شرکت‌های فناور فعال در این مجتمع شرکت طراحان پیشرو کاوشگر هستند که در حوزه تولید و طراحی ماشین‌آلات و تجهیزات ارتقا اتوماسیون صنعتی فعال بوده و حوزه کاری آنان تولید و طراحی دستگاه پرس ضایعات، دستگاه پر کن خطی ۶ نازل، دستگاه روتاری فیدر، دستگاه فیدر توتون، دستگاه بسته‌بندی کارتنینگ، سیستم هدف‌گیری بالگرد کبری، دستگاه ویبره توتون و یدک‌کش بالگرد است.

شرکت آستان کیمیای گیل یکی شرکت فناور فعال در این مجتمع نیمه‌صنعتی است که کارش تولید اسپری‌های محافظ قالب، انواع اسپری‌های تخصصی کلینر، ریلیسرها و اسپری گریس است.

شرکت طراحی و ساخت تجهیزات آبزی‌پروری یکی از مهم‌ترین شرکت فناور فعال در این مجموعه است که در حوزه مخازن ذخیره آب در کشاورزی، صنعت، شهرسازی و پرورش ماهی کاربرد دارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول