اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برای یک‌بار هم شده به دشمن بگویید نه

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دشمن از اخم ما می‌ترسد و نیازی به زدن لبخند ژکوند نیست، گفت: طرف مقابل جانی، ظالم، ملحد و جنایتکار است بعد ما به این‌ها بگوییم اگر شما برگردید ما برمی‌گردیم، کجا برمی‌گردیم؟ برای یک‌بار هم شده بگویید نه.

برای یک‌بار هم شده به دشمن بگویید نه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر رشت در مصلا این شهر با بیان اینکه اگر جوانان منطقه حرکت کنند امروز تمام دنیا برای آمریکایی‌ها تنگ می‌شود، اظهار کرد: اینکه می‌آیند در عراق و  جوانان حشدالشعبی را می‌ربایند نشان‌دهنده  استیصال آن‌هاست، آن‌ها می‌خواهند واکنش  نیروهای حشدالشعبی را ببینند.

وی با اشاره به اینکه  آمریکایی‌  که مردمش را در کشور خود تلف می‌کند  آنگاه در کشورهای مختلف  عرض‌اندام می‌کند، بیان کرد: روز گذشته نیروهای حشدالشعبی را می‌ربایند، حشدالشعبی  هشدار داده که اگر نیروهای ما را آزاد نکنید با شما وارد جنگ می‌شویم، امیدوارم حشدالشعبی تلاش کرده و میدان را  برای آمریکایی‌ها تنگ کنند.

امام‌جمعه رشت خطاب به نیروهای مقاومت گفت: از نیروهای مقاومت می‌خواهیم که با آمریکایی‌ها کاری کنند که فرار کنند، افغانی‌ها، عراقی‌ها، لبنانی‌ها، سوری‌ها، آفریقای جنوبی، مسلمانان، جوانان مقاومت بدانید که آمریکا  امروز در موضع ضعف قرارگرفته  اگر حرکت همه‌جانبه داخلی و ملی نتواند جمع شود دیگر جایی برای پناهنده شدن ندارند.

وی با اشاره به اینکه حقوق زنان، موشک‌های دوربرد و انرژی هسته‌ای ازجمله بهانه‌های نظام سلطه است، بیان کرد:  آنان اصل دین، اصل نظام و اصل ملت  را  سیبل دولت‌های قداره کشی خود قرار دادند و متأسفانه برخی از مسؤولین ایرانی انگار یادشان رفته آمریکایی‌ها سر برجام همه قول و قرارها را برهم زده و ایران را تحریم کردند.

فلاحتی  با بیان اینکه آمریکایی‌ها جانی‌ترین و ظالم‌ترین آدم‌ها در قراردادهای بین‌المللی است، گفت: آمریکایی‌ها بیشترین جنایت‌ها ازجمله شهادت سردار سلیمانی و خفه کردن هم‌وطنان خود به بدترین شیوه را به نام خود ثبت کرده‌اند

وی با تأکید بر اینکه  اندیشه برد برد اندیشه  ناصوابی است، بیان کرد: تعجب می‌کنم که برخی اندیشه برد برد را بر زبان می‌آورند، طرف مقابل جانی، ظالم، ملحد و جنایتکار است بعد ما به این‌ها بگوییم اگر شما برگردید ما برمی‌گردیم، کجا برمی‌گردیم؟ برای یک‌بار هم شده بگویید نه!

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه هر جا ما هجومی عملکردیم دنیا عقب‌نشینی کرد، افزود: ما از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها طلبکاریم، در برجام آب‌سنگین، فردو و غنای سوخت هسته‌ای ما را کاهش دادند آنگاه ما می‌گوییم اگر شما برگردید ما هم برمی‌گردیم! اگر بخواهید  برگردید  قطعاً مردم خود پاسخگوی شما را خواهند داد.

فلاحتی با بیان اینکه دشمن از اخم  ما می‌ترسد و نیازی به زدن لبخند ژکوند نیست، افزود:  غنای سوخت هسته‌ای را در پیش بگیرید و در مقابل دشمن ایستاده  و مانند رهبری که گفتند  ترامپ را  شایسته دادن پیام نمی‌دانم عمل کنید.

وی با اشاره به  آداب سبک زندگی اسلامی گفت: حیا، شرم و عفت  از بخش‌های مهم سبک زندگی مسلمان بوده چراکه اگر مسلمانان بر حیا پایبند باشند بسیاری از مشکلات از بین می‌رود.

فلاحتی حیا در برابر خدا را از مقولات مهم مسلمانان عنوان کرد و افزود: هرکه بخواهد عزیزترین مردم باشد در پنهان و آشکار باید از خدا پروا کند، لذا انسان باید درون و برون خود را یکی کند به‌طوری‌که همان‌گونه که در برابر مردم خودآرایی می‌کند باید در برابر خدا نیز همین‌گونه بوده و در برابر خدا پروا کند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه موعظه به خود یکی از مقولات مهم و مؤثر در خصوص حیا در برابر خداست بیان کرد: انسان باید همیشه خود را وعظ کند و بعد دیگران را مورد وعظ و نصیحت قرار دهد، چراکه موعظه به خود یکی از راه‌های مهم حیای انسان در برابر خداست.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول