اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اختصاص اعتبار به پروژه‌های عمرانی 3 برابر افزایش یافت/افتتاح هزار واحد مسکن محرومین در گیلان

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور از پیشرفت سه برابری در پرداخت اعتبار به پروژه‌های عمرانی خبر داد و گفت: در این شرایط تحریم ۶۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی پرداخت‌شده اما تمام هدف دولت افزایش این اعتبار به ۷۰ هزار میلیارد تومان است و لازمه انجام این کار تلاش و واریز پول به خزانه دولت است.

اختصاص اعتبار به پروژه‌های عمرانی 3 برابر افزایش یافت/افتتاح هزار واحد مسکن محرومین در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن الغدیر استانداری با اشاره به وضعیت گیلان در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اظهار کرد: استان گیلان با ۴۱ پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و ۹۲ پروژه جهش تولید دارای رتبه برتر کشور است.

وی با اشاره به ارسال بیش از دو هزار پروژه جهش تولید به دبیرخانه برنامه‌وبودجه گفت: بر اساس آمار دو هزار و ۳۰۰ پروژه جهش تولید به دبیرخانه ارسال‌شده که از این تعداد ۹۰۰ پروژه مورد تأیید قرارگرفته و ۹۲ پروژه مربوط به استان گیلان بااعتبار هزار و ۱۶۰ میلیارد است.

معاون رئیس جمهور با اذعان به اینکه دولت همکاری خوبی با کمیته امداد برای ساخت مسکن محرومین دارد، تصریح کرد: دولت همواره با کمیته امداد و بهزیستی همکاری لازم را داشته و به زودی هزار واحد مسکن محرومین در گیلان به بهره برداری می‌رسد.

نوبخت با اشاره به مشکلات فروش نفت توسط جمهوری اسلامی بیان کرد: ایران در شدید و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های ظالمانه بوده و ما حتی اجازه فروش یک قطره فروش نفت را نداریم ولی با تمهیدات اندیشیده تاکنون توانستیم با این شرایط به سازگاری رسیده و شرایط در کشور را عادی کنیم.

وی اقدامات ایران در مقابله با کرونا در شرایط تحریم را بسیار مناسب برشمرد و تصریح کرد: کرونا اقتصاد دنیا را نابود کرده و بسیاری از کشورهای پیشرفته که جمهوری اسلامی را تحریم کرده بودند با مشکلات جدی مواجه شدند اما اقدامات ایران باعث مهار نسبی این ویروس در کشور شد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تأکید بر لزوم تأمین ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع ملی افزود: دولت برای تأمین این میزان از اعتبار باید از سه طریق فروش نفت، مالیات و واگذاری دارایی‌ها اقدام کند اما نفت در کشور به فروش نرسیده و پرداخت مالیات به دلیل کرونا سه ماه به تعویق افتاده است.

نوبخت با اذعان به اینکه دولت در این شرایط سخت حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزایش داده است، تصریح کرد: دولت در سال گذشته ۴۴۸ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان مصوب کرده که از این میزان ۴۴۱ میلیارد تومان آن پرداخت‌شده است.

وی از پیشرفت سه برابری در پرداخت اعتبار به پروژه‌های عمرانی خبر داد و افزود: در این شرایط تحریم ۶۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی پرداخت‌شده اما تمام هدف دولت افزایش این اعتبار به ۷۰ هزار میلیارد تومان است و لازمه انجام این کار تلاش و واریز پول به خزانه دولت است.

معاون رئیس‌جمهور لازمه پیشرفت اقتصاد کشور را افتتاح پروژه‌های عمرانی دانست و بیان کرد: در همه جای کشور اکثر جوانان مشغول به فعالیت و کار هستند زیرا هرچه پروژه‌های عمرانی در کشور به بهره‌برداری برسد کشور با پیشرفت مواجه شده و اشتغال ایجاد می‌شود به‌طوری‌که تا خرداد ماه بیش از ۳۱ هزار میلیارد اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص‌یافته است.

نوبخت با بیان اینکه هنر دولت افتتاح پروژه‌های عمرانی در شرایط سخت ملی است، گفت: تمامی کارهای کارشناسی برای افتتاح پروژه‌های عمرانی در کشور اندیشیده شده و اکنون دولت از زمان دقیق بهره‌برداری تمامی پروژه‌ها باخبر است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان دانست و بیان کرد: در سازمان برنامه‌وبودجه پیگیری‌های مستمر انجام‌شده و بر اساس اعلام کارشناسان ۸۰ درصد از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون رئیس‌جمهور از اتمام راه‌آهن رشت-انزلی تا پایان سال خبر داد و افزود: تمامی کارکنان شبانه‌روزی در گیلان مشغول فعالیت هستند و دولت به تعهد خود پایبند بوده و تا پایان سال قطعاً راه‌آهن رشت-انزلی به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت با تأکید بر تلاش برای افتتاح ۶۰ هزار واحد مسکن محرومین در کشور تصریح کرد: در سه روز گذشته چهار هزار مسکن محرومین در اختیار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته اما هدف دولت و کمیته امداد افتتاح ۶۰ هزار واحد مسکن محرومین در کشور است که از این تعداد هزار واحد آن در گیلان با میزان اعتبار ۹۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول