اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رزمایش مواسات| ۵۰۰۰ بسته معیشتی در صومعه‌سرا توزیع می‌شود

به گفته دبیر قرارگاه مواسات شهرستان صومعه‌سرا در مرحله نخست این رزمایش یک هزار و ۴۰۰ بسته بین نیازمندان توزیع‌شده که تا مرحله سوم این طرح به پنج هزار بسته خواهد رسید.

رزمایش مواسات| ۵۰۰۰ بسته معیشتی در صومعه‌سرا توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، بیست و یکم فروردین‌ماه امسال بود که مقام معظم رهبری در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم ایران  یکی از کارهای لازمی که در این شرایط باید انجام بگیرد را ضرورت اجرای رزمایش همدلی دانستند و چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان ایجاد شود.

دقایقی از این فرمان امام امت نگذشت که کوچک و بزرگ، خیران و توانمندان، مسؤولان و ائمه جمعه و جماعات و سپاه با همراهی بسیج همیشه درصحنه پا به میدان گذاشتند تا امر ولایت بر زمین نماند.

شهرستان صومعه‌سرا نیز برای لبیک گفتن  به امر رهبری وارد میدان شد و جلسات هماهنگی با حضور امام‌جمعه، فرمانده سپاه و خیران برگزار شد، و برنامه‌ریزی به‌سرعت هرچه‌تمام‌تر برای اجرای دستور رهبر فرزانه انقلاب به مرحله اجرا رسید.

کسانی که به‌واسطه فراگیری بیماری کرونا زندگی و معیشتشان دچار مشکل شده بود را شناسایی و نحوه تقسیم‌بندی آن‌ها در سه مرحله توسط قرارگاه مواسات به جد پیگیری و پایش شد.

هدف از این پویش، فراگیر شدن مفهوم مواسات در جامعه‌ی اسلامی است، در فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، مواسات یعنی همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ی امور؛ یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آن‌ها رفتن و دست کمک‌رسانی به‌سوی آن‌ها دراز کردن است.

 

امام‌جمعه شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه رزمایش مواسات در سیره نبوی و ائمه دینی ما است، اظهار کرد: کمک مؤمنانه جلوه‌ای از فرهنگ انفاق در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشدی نوری با بیان اینکه در شرایط سختی که به دلیل شیوع بیماری در سراسر جهان ایجادشده، خیران و کسانی که  تمکن مالی دارند، برای کمک به قشر آسیب پذیر پیش‌قدم شده‌اند، گفت: هدف از تشکیل قرارگاه مواسات استفاده از ظرفیت و انسجام‌بخشی مردمی و جذب خیران و شناسایی نیازمندان در این طرح از سوی، امامان جماعت، مجموعه بسیج و سپاه، دهیاران، صورت گرفته است.

یک هزار و ۴۰۰ بسته بین نیازمندان توزیع‌شد

رئیس قرارگاه مواسات شهرستان صومعه‌سرا نیز با بیان اینکه در مرحله نخست این رزمایش یک هزار و ۴۰۰ بسته بین نیازمندان توزیع‌شده که تا مرحله سوم این طرح به پنج هزار بسته خواهد رسید، اظهار کرد: : تقویت مشارکت همگانی در مبارزه با ویروس منحوس کرونا به‌ویژه در تأمین مایحتاج ضروری افراد آسیب‌پذیر و کسانی که با توجه به شرایط بحران بیماری شغل خود را ازدست‌داده‌اند، از اهمیت خاصی برخوردار است.

سید حسن حسینی با بیان اینکه رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای رسیدگی به معیشت افراد نیازمند در حال انجام است، افزود: مردم همیشه درصحنه شهرستان صومعه‌سرا بارها ثابت کرده‌اند که در گردنه‌های حساس و بحرانی همیشه در کنار نظام فداکارانه و باسخاوت هرچه‌تمام‌تر به مردم نیازمند یاری شتافته‌اند.

فرمانده سپاه شهرستان صومعه‌سرا از تداوم اجرایی شدن طرح مواسات و همدلی خبر داد و گفت: رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه برای کاهش اثرات اقتصادی و اجتماعی بیماری کرونا در جامعه بین افراد نیازمند و با هدف تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیرهای نقدی و غیر نقدی خیرین و مسؤولان قرارگاه مواسات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تدابیر و شناسایی افراد آسیب‌پذیر شهرستان از سوی پایگاه هاو حوزه‌های مقاومت بسیج محلات، مساجد، هیئت‌امنا، امامان جماعت، انجام‌شده است، بیان کرد: یک هزار و ۴۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان در سه مرحله بین افراد شناسایی‌شده توزیع خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان هرساله شاهد افزایش کمک و احسان مردمی در حوزه‌های مختلف هستیم، تصریح کرد: تقویت مشارکت همگانی در مبارزه با کرونا به‌ویژه در تأمین مایحتاج ضروری افراد آسیب‌پذیر جامعه، از اهمیت خاصی برخوردار است که قرارگاه مواسات توفیق این پویش را بر عهده دارد.

دبیر قرارگاه مواسات شهرستان صومعه‌سرا با بیان تداوم این طرح گفت: مرحله بعدی توزیع بسته‌ها هم‌زمان با میلاد کریم اهل‌بیت(ع) صورت می‌گیرد و مرحله سوم آن عید فطر انجام خواهد شد.

به گفته فرمانده سپاه شهرستان صومعه‌سرا، رزمایش مواسات همدلی و کمک مؤمنانه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و دستورات دولت، با توجه به لزوم استمرار همدلی و مشارکت همه‌جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی تا شکست ویروس کرونا همچنان مهربانانه ادامه دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول